tisdag 11 oktober 2011

Salsahelg, Karneval, provtagning, stress och Kiropraktorn

Hektisk hektisk vecka förra veckan!!
Börjar med Salsahelgen för den var roligast.


Instruktörer Felicia och Simon - skitduktiga!!
Jag passade givetvis på att dansa med Simon när jag fick chansen. Riktigt kul att dansa med proffsen - då känner man sig lite duktig när man fattar utan att behöva tänka!

Kursdeltagarna korvstoppades med salsasteg och turer tills de (vi) var helt slut på alla sätt. Då....

 
.....gick instruktörer och stöddansarpojkarna upp på scenen och körde stenhårt med oss några låtar i lite "Zumbastil" eller vad man ska säga. Skitroligt och skitjobbigt, men skönt efter 5 timmars tragglande.
Här är fr.v. Pelle, Daniel, Simon och Tomas - grabbarna kom i egen bil på fredagem och hade rätt svårt att hitta både till och i Västervik, men vi förlät dem för de hjälpte oss massor och dansade med alla dessa nybörjartjejer/damer hela fredag em, lördag dag och lördag natt - hedervärt!! Tack så mycket killar!!!
  Stöddanspojkarna är tre killar från Uppsala som är jättebra på  Salsa, Merengue, Bachata och andra sånna heta, härliga danser. Jag passade också på att dansa Bachata med Daniel som är från Dominikanska Republiken - där Bachata kommer ifrån - behöver jag säga att han va duktig, men inte jag!? Ja, alltså jag provdansade alla proffsen, även tjejerna faktsikt - det är lärorikt!
Pelle, daniel och Simon och deltagarna där bakom.
Efter kurs var det hem o duscha och äta - skitont i huvet och skittrött var jag, men fick hjälp med lite låsningar och sen några stadiga groggar så kände jag inget av det på hela natten. Mycket trevlig förfest och hela natten med Salsadans på statt blev det. Jag hamnade på något märkligt sätt också mitt i sambaorkestern med  ett instrument i handen under deras uppvisning på natten. Hoppas jag inte sabbade för mycket och det var inte mitt fel! Skyller på killen som satte instrumentet i handen på mig! Min salsa har utvecklats grymt mycket denna helg!! Jag är SÅÅÅ glad att vi gjorde den!

Tack till alla som gjorde denna helg möjlig!!
Anki  på Statt - du är fantastisk! Önskar att jag fick jobba med dig hela tiden du bara fixar liksom utan att man behöver säga vad du ska fixa knappt, underbart det finns få av din sort!
Magnus - ja utan dig hade vi ju ingen förening ingen Sambaspelning och jag hade ju inte haft nån att dansa med - vilket hade vatt astrist givetvis - och och och - ja listan tar ju inte slut!
Lotta - utan dig hade vi ju inte heller haft förening eller kunnat göra detta event, tack söta du!!
Instruktörer och stöddansare som ställde upp nästan gratis för att sprida salsan till Västervik - underbart, vi kommer nog upp till er också snart - om ni vill ha dit oss :)
Mamma - Zumbamormor fast du inte mådde toppen körde du på båda dagarna, tack mamsen.
X - som tog hand om kidsen på lördagen
Deltagarna- ganska givet!
Nicklas Fornell -
som koppla ihop oss med Lotta (genom FB givetvis)
FACEBOOK - Jag har tjatat om det många gånger - men detta hade inte hänt om inte FB funnits så är det bara.

Just det ja - vi i Salsaföreningen ska göra Karneval nästa sommar tillsammans med en massa andra givetvis. Vi var ju bar tre i föreningen när två av oss bestämde oss för att kolla om det går att göra en Karneval igen. VI vill ju ha den tillbaka och det verkar hela Västervik vilja! Så vi kollade upp det och det verkar helt görbart! UNDERBART ju. Kommer bli en körig vår alltså, men jobbet är i full gång - föreningen ska ta hand om själva Karnevalståget, det känns lagom - ca 300 pers som ska dansa, spela, resa hit, äta ev sova nån stans, bussar som ska parkeras plymer och skavsår o sånt - kändes lite lagom för oss tre :).
Nu i helgen fick vi 19 till som är intresserade att gå med i föreningen och idag fick vi mail från en tjeje som kan instruera Salsa - så ett tu tre så kanske vi har en kurs också - nu saknar vi bara lokal egentligen - och meeeer KILLAR!!!! HALLÅ vad är problemet - ööÖÖööööö näää jag kan inte dansa - nähe men va fan tror ni att kursen är till för liksom. JAg kan lova att alla killar som lär sig salsa gillart och tjejerna gillar dem såatt det är bara att sätta igång!! All respekt till de killar som var med oss i helgen och kämpade skitbra med denna för dem heeelt nya dans och kanske den enda dans de dansar!

Provtagning
Var en sväng till gyn för en rejäl checkup förra veckan (aa nä här får ni ingen bild). Min Dr Vivi är superduktig för hon har gjort sån´t där nästan hela livet. Hon är inte en så´n som bara frågar när man hade sista mens o om man vill göra klamydiatest. Hon gör undersökningar som man inte trodde fanns! Med stjärnkikare, ultraljud, prover, blodprover och givetvis händerna. Sen var det självklart en elev med som skulle känna o greja också - och jag ställer upp som vanligt! Denna gång var det iaf en tjej och hon vet ju var grejerna sitter - eller iaf vart man ska in liksom, så det gick rätt bra. Proverna tar ju en evighet dock, men hoppas att de är bra ju.

De andra proverna - ja alltså bajsproverna visade sig vara helt normala - så jag är friskförklarad i den ändan så att säga :). Det innebär bl.a. att jag kan göra en doptårta nästa helg och baka grejer till Moas kalas - jhiuu.
Stress och Kiropraktorbesök

Förra veckan och denna är sjukt stressiga på jobbet - mycket pga att jag inte jobbar fulla dagar nu när kidsen är här. Men fredagen var också för att det var direkt hem, käka och sen iväg till Statt för Salsaevent. Ja det är mitt eget fel och ja jag fick skitont i nacken och huvet givetvis - men det var värt det!

Hur som helst är min nacke lite paj sen jag sträckte mig för några veckor sen - gick till slut till Kotknackaren idag - för första gången i mitt liv. Jag har knäckt mycket så det var inte helt främmande, men det är ju ändå ganska brutalt. Jag gick till Joakim på simhallen och han var väldigt noga och gick igenom hela kroppen - var nog där 1,5 timma tror jag. Har fortfarande ont i nacken för att musklerna tagit mycket stryk av låsningarna som suttit i en herrans massa år. Hoppas det blir bättre fort nu - två veckor kvar till julmässor bara och då får jag jämt skitont ändå!!!

I övrigt, utanför jobbet, händer inte skitmycket denna vecka. Ska försöka ta hand om barnen, göra budget för Karnevalståget, ta hand om barnen och reda upp ekonomin efter Salsa helgen, ta hand om barnen, köra MC i alla fall en gång till innan det är dags att ställa in den, åka till simhallen med barnen, vinterbona kuvösen (Emil bor ju där nu så det vore ju inte så bra om han fryser ihjäl en natt utan att man hinner märka att det håller på att hända).

Rock on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar