torsdag 13 september 2012

Städjävul och ensamhet

6 timmar!!!

Ja, 6 timmar tog det att städa och möblera om i Moa/Luddes rum!! Det är ju nästan en hel arbetsdag och lika lång tid som det normalt tar för mig att ensam flyttstäda en lägenhet. Va fan liksom!!

Visst Moa har mååånga pärlor - damsugaren fick äta de flesta som inte låg där de skulle, men jag har inte hjärta att slänga alla. Det är ju inte Moas fel att hennes småkusiner ääääälllskar hennes pysselbord och vi luttrade morsor inte nånsin hysteriskt plockar undan grejer som småbarnen inte "får" leka med. Men Jennie - nästa gång får fan du städa efter Selmas framfart i Moas rum!!

Sen passade inte möblerna riktigt så som jag tänkt - stoppa in en hel säng under en loftsäng var det tydligen inte byggt för - så jag fick mecka lite och bygga om lite - jag hade ju en plan för rummet så så fick det bli - men det är klart det tog väl en halvtimma att bända, banka och skruva en massa.

Nu är det då resten av Lyan kvar (Emils rum nästan klart). På nå´t sätt tar det ju aldrig slut!!!

Massa skit kvar - skit som vi behöver eller bara vill behålla (typ kort på barnen och oss själva och snå´t viktigt) - skiten måste ta vägen nån stans och sen har jag ett matbord och två byråer att montera. Sen ska de ju placeras och ett annat bord måste ju då ner i förrådet - tänkte måla en grej också hm.

Jag gillar att montera möbler - har ju typ jobbat lite med det på Totebo AB en gång - jag ägde på provmontering - tills jag fick veta att man inte fick använda skruvdragare och man måste följa beskrivningen. Gaaaa, jag ville ju göra det på enklaste sättet och i ärlighetens namn är IKEAs beskrivningar inte alltid det smartaste snabbaste sättet att montera och de där små jävla nycklarna är ju jättejobbiga att skruva med.

Men hemma får jag ju göra som jag vill - juhooo.

Just byråer är dock riktigt "sugigt" (mm barnen säger så, jag ser andra bilder men så tänker ju inte barnen) att montera. 9 lådor med lådgångjärn (eller vad de heter) som ser likadana ut men är en höger och en vänster - fast man vet inte förren man sätter i lådan om det blev rätt eller ej. JÄMT får jag göra om minst en låda och det hatar jag verkligen. Eftersom jag oftast monterar möbler på nätterna med så ökar ju risken lite för felskruvning.

Ja, vi får väl se hur det går sen - ska nog ta lite te först bara då....

Ensamhet

Mmm, jag är helt allena här hemma sedan i tisdags. Sjukt konstigt, har varit ensam hemma max en dag eller nå´t sedan Magnus och jag träffades. Nu är både Magnus och kidsen som bortblåsta (rätt bra iofs att det inte är en massa folk i vägen när man ska städa och städa). Ni som känner mig vet att jag nästan aldrig känner mig ensam även om jag är själv hemma. Men i kväll känner jag mig helt ensam, sådär ensam att jag känner för att gå bort till Willys och köpa ett kilo godis och trycka i mig. Fast egentligen vill jag ju mest kramas med mina barn och hångla med min älskade och det kan ju inget godis i världen ersätta - så jag skiter det!

Nu när jag så städat och packat och packat upp och flyttat och inte flyttat i sådär 3 månader och det är klart i morgon när alla kommer hem så vet jag tyvärr att mitt tålamod med nedstökning kommer att vara minimalt eller faktiskt obefintligt. Så i stället för gos och kel kommer jag kanske bli en så´n där -häng upp jackan tjatare i morgon, hoppas jag kan låta bli!

För man kan ju inte förvänta sig att ungarna förstår det slit det här innebär, jag förväntar mig dock att Magnus som bott på hotell i 3 dagar och slappat hela kvällarna - förstår ;)

Ni kanske tänker att näää, ska hon göra det här själv - Magnus kan väl hjälpa till!!
Nä det kan han kanske inte för att 1: Han är inte hemma. 2.Det är mitt och ungarnas skit och han vet inte var grejerna ska va - för de hade ju ingenstans att va. 3. När jag röjer och flyttar möbler och skit så går det snabbast att göra det själv.
Visst det hade ju varit grymt att vara två som fixade allt - men jag håller ju på och ändrar hela tiden med och sån´t brukar män inte uppskatta, så jag undviker lite konflikter på det här sättet kan man säga.

I morgon kväll kommer jag dock inte göra ett skit - bara sitta i soffan och krama på de som kommer till mig.

Jaha nähe - tillbaka till stöket då.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar