söndag 3 februari 2013

Tvådagars..Palladium - ett studiebesök

Tvådagars 

Hastigt och lustigt blev det visst en tvådagars för den här gamla kärringen som nästan slutat festa med utgång.

Var ju inte alls meningen - men kul var det.

En liten grej bara...

...Palladium!...

...Skulle ge det en chans till och gjorde tre stora misstag

1. Skulle tagit en Tequila innan vi gick - då blir man lite mer "dansa dansa dansa och skit i allt det andra".

2. Tog de högklackade (i min värld är allt med lite klack högklackat) stövlarna och gick ner till stan i dem - med en liten strumpbyxasöm som hamnat under trampdynan. - stor blåsa där redan innan vi var framme vid Palle!

3. Tog inte kvittot i entrén! Det blev just det jag inte tänkt att det skulle bli - ett studiebesök.

En studie i ungdomar och en studie i lokalens kapacitet, vad kan man göra här under Karnevalen....

Ungdomar (18-21år)- ääååooää förlåt, unga vuxna heter det ju!
Intressant studie - jag noterade följande något oväntade saker:

1. De gillar schalgers och medföljande allsång - mycket!!
2. Fortfarande och även på Palle finns djs som inte mixar utan kör nå´n start stop teknik och blandar hejdlöst respektlöst låtar som inte alls funkar ihop. Puh man blir trött - men det beror ju också på att jag inte tog nå´n shot innan utgång (eller under, jag dricker inte efter 12).

3. De kan inte koreografin till Gangdamstyle, men de kan texten.
4. De kan även texterna till alla schlagers och andra gamla dängor från 80-90talet. Det här är lite chockerande faktiskt!

Slutsats - unga vuxna låtsas att de är coola och vill dansa till tecno bara - men egentligen är de lika töntiga som vi gamlingar och schalgergolvet var mest välbesökt - tecnogolvet var tidvis nästan tomt.
(Jag är dock inte helt såld på det där schlagerstuket - mer bara ett alternativ till tecno - när det inte finns mellanting).

Lite andra saker som var mer väntat - reflektioner på vägen dit
 - en bil med ascoola killar kör snabbt förbi och kastar ut smällare som exploderar i en snödriva och skrämmer skiten ur oss - häftigt som fan ju!

Vid en trappuppgång står en tjej och gråter - en annan - lite äldre tjej håller henne om kinderna och torkar tårar - tjejen skriker - 2hon är en jävla fitta - en jälva fitta är hon2. Den äldre " ja, jag vet men skit i henne nu..."  - Jag känner att det är skönt att den tiden är förbi, när jag stod och tröstade och höll hår som inte skulle bli kräks i och sån´t - jag har aldrig skrikit så om någon, har aldrig behövt - det känns också skönt, jag blev däremot skriken åt ibland men aldrig av tjejer. Konstigt nog handlar oftast de där grejerna om killar - varför tar man ut ilskan på tjejen om ens kille hånglat upp nå´n annan? Har jag aldrig fattat!!

Hur som haver försöker jag nu återhämta mig från en tvådagars i Västervik i vintern. Fredagen gav stor behållning och mycket skratt - en oplanerad "ta en öl" kväll som levererade! Lördagen kul här hemma - Palle levererade inte men jag dansade ju 1,5 timma vilket får vara ett plus i kanten.

Livet i övrigt

I övrigt verkar jag numera vara hel och läkt och allt det där - jag har fortfarande lite svårt att tro det efter nästan två års problem. Men det verkar vara så och det är en otrolig lättnad! Trodde jag var körd för livet liksom!

Just nu är barnen hos sin pappa - kräksjuka och eländiga - stackarna. Saknar dem som fan  men känner ändå just nu att det var rätt skönt att just denna vecka är hans :)

Planeringen pågår för en sjuhelvetes massa saker - men om en dryg vecka kommer en praktikant - jag får ha henne i 3 månader och det känns heeeeeelt fantastiskt!

Även detta är ett bevis på lagen om attraktion. - Jag önskade mig en praktikant och så några dagar senare kommer ett mail med en perfekt kandidat :).

Höpp höpp - bäst att ta tag i livet, plåstra om mina blåsor och ge mig ut på långpromme.

Ha en fin dag hörrni!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar