söndag 18 mars 2012

Saknad, utflykter och latmasken vann..

Saknad

Såhär ska det ju va på lördagmorgonen!!

Mmm, nu har barnen varit i Totebo en vecka och några dagar. Vaknade i går med en stor klump i magen och drabbades som av en käftsmäll. Total megasaknad!!
5 dagar kvar tills jag får tillbaka dem, sugigt (som Ludde skulle sagt)!


Utflykter


Vi fyller tiden av barnlöshet (så kanske man inte får kalla det alls egentligen, men vad heter det då??). Med träning och utflykter. Magnus kan ju alla fina ställen här och det visar sig att jag har ju inte sett mycket av Västerviks vackra platser inte!! Så vi packar ner lite kaffe och sen går eller åker vi i gryning, skymning eller mitt på dan till alla vackra platser vi kan hitta och hinner med! Wedit mysigt - när man sitter där i solen på en klippa vid havet - fast ändå hemma liksom - så får hjärnan fritt spelrum och en paus från verkligheten.

Nu vet jag vad jag ska göra för att få fart på kreativiteten - inte dricka vin och hoppas att ramarna i fyrkanten ramlar ner - nä man ska:

*Åka till en klippa vid havet (eller annan vacker plats).
*Se till att vara rätt klädd på kropp och fötter (att bli för varm eller frysa stör).
*Helst ta med den man älskar - om det är en kreativ person som helst inte har ramar alls - annars får älsklingen stanna hemma! Idédödare ska man inte ha med sig!
*Ha med nåt varmt att sitta på och sen glo ut i havet/skogen bara - bara glo rätt ut helt tyst och rensa huvet lite först!
* Sen om man har älsklingen med sig så hånglar man där på klippan - lite bara!! Sådär lagom att man får ett rus genom kroppen liksom - svinbra för kreativiteten!! Om man fick lämna älsklingen hemma eller inte har någon får man väl fantisera upp det där ruset i stället - kom ihåg att sluta i tid bara!!!!
* Sen häller man upp kaffet och börjar prata - poff chong så har hjärnan dragit igång!!

Latmasken vann...
Japp - ni ska ju inte tro att jag har prommenerat till jobbet den här veckan!! Inte en enda gång faktiskt.
Måndag - oj hade ju massa jobbgrejer med mig hem när jag VABade förra veckan, 25 pärmar och en dator kan jag inte bära med mig!
Tisdag: Skulle vaktis komma och kolla lite grejer (vilket är en historia för sig) - så det funka inte då heller, var ju tvungen att ta mig ut snabbt sen!
Onsdag - hade inte sovit ett skit så jag prioriterade att snoooza
Torsdag - nä
Fredag - nä
Så dååååligt!!
Fick in 2 träningspass och ett par lunchprommenader iaf och det är ju inte kattskit!

Ny vecka nya tag!!


A just det...
En liten tårta till min plastissyrra pressade jag in i helgen med. Jag var inte så nöjd, men syrran och gästerna var nöjda med smak och utseende - så jag kan nog sova gott i natt då iaf.



Adios!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar