måndag 26 mars 2012

Jag har skaffat en älskare....

mmmm.

Var kompledig i fredags och det är lite farligt för mig att få för mycket tid för mig själv. Sist bestämde jag ju mig för att säga upp mig från jobbet.

Nu började den lediga dagen på Lillön - upp och studsa kl 04.45 (galet tidigt och muuyysigt).



Sen shoppa lite supergott tomatbröd på Saltisbageriet och sen långfrukost hemma, städa sen sola någon halvtimma till kaffet och sen hamna jag vid datorn såklart!

Och plötsligt var klockan dags att åka och hämta barnen i Totebo snart. Då - precis då med lite kort om tid och sådär - bestämde jag mig för att skaffa den här grejen:
Mmmm, jag är kär!! Sen hade jag ju inget skrivbord heller så jag brände iväg till Jysk och shoppade ett fint ett och så blev jag kär i stolen med så den fick följa med!
Jag tror inte att det gör Magnus så mycket att han inte får all min uppmärksamhet här när barnen sover - han är också lite förälskad tror jag faktiskt!!
Det här hände inom loppet av en timma! När jag tar beslut och shoppar är det snabbt, effektivt och aningens impulsivt! Men det är inte så ofta! Sist var det en säng och det är ju snart ett år sen ju!

Det här med långdragna beslut är inte min grej alltså! Fast jag lyckades hejda mig från att köpa soffan med. Min mörkröda i plysch får hänga med ett tag till. Men det var bara för att jag ville ha Magnus åsikt på soffan och han inte kunde svara just då - som avgjorde att jag inte beställde.

Ibland får jag för mig att jag har pengar liksom - konstigt det där. För egentligen behöver jag matbord med stolar, soffa, en bra termos, en större lägenhet och lite sån´t före en Imac - men jag känner ändå att det var rätt!!

Eller kände! Idag pajade Tessas (världens bästa Tessa som fixar allt med tekniken och programmen och grejer på jobbet) - Imac som bara är 2ÅR gammal!!! Förmodligen blir det verkstad för den 2 månader efter att garantin gått ut. Trodde inte det om Apple - de brukar ju leverera kvalitet!!

Ja, fast när det gäller IP uppdateringar så är det ju rent livsfarligt - har inte vågat någonsin för man hör skräckhistorier om att de bara är helt tomma sen. Jag har ju mitt LIV i min IP - alla kontakter privat och i jobbet - kommer ju knappt ihåg ett enda nummer ens!

Eftersom lagen om attraktion funkar åt båda håll så var det ju precis så det blev. "Ett problem uppstod och det går inte att återställa din IP" - jaha va fan liksom! Ingen plan för hur fixar vi det här eller nå´t bara så är det, skyll dig själv!! Eftersom jag surfar med IP kunde jag inte återställa - då måste man ha internet.

Det var lite komiskt att detta hände samtidigt som vi kolla på 2012 - världen rasar, flodvågen dödar allt utom Afrika och min IP pajar!! Jag bröt inte ihop faktiskt! Kände att det är faktiskt ändå bara en telefon - jag har fast mark under fötterna mina barn sover sött och älsklingen sitter bredvid och ser också lite panikslagen ut. Men jag trodde jag skulle bli mer hysterisk när det hände - för jag visste ju att det skulle hända - jag beställde det ju t.o.m - korkskalle!!!

Life goes on och idag på jobbet lyckades jag få igång den iaf - nu ska jag bara försöka få tillbaka mina appar i telen också - hoppas det funkar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar