lördag 19 maj 2012

Bakning, jobb bryderier och dags att köra hoj igen!

Mmm, jag har hittat min väl gömda, långt nedtryckta bakningspassion igen.

Jag hade stängt av den lite med flit eftersom jag inte har kaloriekonomi till att hålla på o äta en massa bakverk. Har de senaste åren hållt mig till att bara baka på beställning och ibland till våra egna kalas - men nu har djävulen vaknat till liv och det har blivit en h-vetes massa bullar och frallor bakat denna vecka - utöver namngivningstårtan förra helgen då.







Man kanske undrar vad som väck den? Jo, det har med min jobbsökningsprocess att göra och kanske också med vad jag ska hitta på om jag inte får det jobb jag vill ha till hösten.

En dröm om ett café eller liknande - väl bevarad långt in i hjärnan, pepprad med vetskap om dålig lönsamhet och hårt fysiskt slit, den ligger där och bubblar lite. Ibland säger den "ta upp mig, sätt igång, why not, kom igen nu jag vill ut" och jag säger "glöm det"!

Jobbet jag vill ha skulle innebära att passionen får bubbla ganska fritt även lite på arbetstid ibland och samtidigt skulle jag få göra det jag gör bäst i övrigt. Jag ska berätta mer om detta snart men processen är som värsta IDOL uttagningen. Jag har varit på slutaudition och väntar nu på att få veta om jag kommer till final i globen liksom - förstår hur de känner sig. Men i IDOL måste man bara vänta en reklampaus jag har väntat ett par veckor nu - jobbigt!

En ganska fullspäckad helg detta. Idag är det VT mera dagen på stan och vi beslutade att marknadsföra barnkarnevalen nu när det är massa folk på stan. Vi skrapade ihop 3 sambaspelare, Magnus, Andreas och Milton då. De är grymma och låter som en hel orkester fast de bara är tre!


Ja, sen var det jag och kidsen som skulle springa runt och dela ut flyers till alla som kan tänkas vilja komma på barnkarnevalen. Man kan väl säga att kidsen inte var så sugna på lite vettigt barnarbete!

Krig i tomteskogen 5 minuter innan vi skulle gå - men 2/3 av skaran hjälpte i alla fall till och Ludde tog det på stort allvar när han väl kom igång! Emil som börjar närma sig tonåren tycker att allt är skitjobbigt, skitpinsamt, sugigt, töntigt osv - men det tillhör ju. Han var i alla fall med och det får vi väl tacka hans nya idol för. David Lindgren skulle ju sjunga så han drog inte hem i vredesmod utan stod ut (någorlunda).




Men hörrni!! Vad är det för fel på publik nu för tiden - de är ju inte med och upplever spelningen utan ser den genom sin telefoner som de absolut måste filma med fast det blir skitdåligt ljud. Den nya tidens konsertpublik ser ut såhär!!

Jag dansade i alla fall, till barnens stora förtret - gud så pinsamt!! Jag tycker det är pinsamt att står still med armarna i kors va den ena hållandes en mobil som filmar. Så upplever man inte musik jue!!! 

HOJ

A, jag är ju ganska dålig på att få till det här med hojkörning. Har haft lite bryderier med om jag verkligen ska stressa på det så det är klart till hojrock - eller släppa stressen och ta det när det funkar. Men jag har ju sagt att jag ska ha det till dess och då känns det extremt hårt att kanske behöva släppa det löftet!

Hur som helst så var batteriet på hojen urladdat och tydligen sönderfruset - alltså jag visste inte att MC inte kan stå ute när det är kallt - det är ju ett fordon liksom! Men nu har pappa fixat biffen och är på väg hit med hojen nu!!

Så kanske kanske kan vi köra lite i morgon. Men det är ju jobbdag för Magnus både idag, i natt och i morgon, barnen är här och sen är det salsa på kvällen. Så hm vi får väl se hur det går!

Hälsan

På måndag ska jag på återbesiktning och provtagning, det är en besiktning man inte vill få några 2:or på!! Jag har ju bestämt att min kropp är fantastisk och kan läka sig själv (har nog snart lyckats övertala mig själv att det är så faktiskt) så jag räknar med att det är så. Visst proverna kanske inte är toppen men skiten måste vara läkt ni iaf!! Ska det verkligen ta 4 månader att läka ett litet litet snitt på insidan av kroppen? Galet tycker jag!

Ni andra som gjort en conisering pga cellförändringar för gärna höra av er med erfarenheter av läkningen?! Så kanske man inte behöver uppsöka psyket.....


Grill


Dags att ge sig i kast med middagen - Magnus har 3 jobb idag (först lite sambaspel på stan, sen massage på Gränsö och sen iväg och fota för VT på Hårdrocksfestival i Gamleby) - kommer bara hem en snabbis för lite käk - bäst att det är klart då!! Jobbigt att jag glömde (som vanligt) köpa grillkol.

Ska grilla Hjortflinta - blir mycket intressant! Återkommer med bedömning sedan!
Var såhär duktig och handlade kött i Totebo gårdsbutik i går. Det känns alltid som man är en bättre människa när man shoppar i gårdsbutiker än irländskt kött på Willys. Bäst det är gott nu bara!!!

Ha en finfin lördagseftermiddag alla!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar