måndag 21 maj 2012

Får man ställa in bara sådär? En doktor får väl inte va sjuk eller?

Japp - idag skulle jag på återbesiktning då som sagt. Har försökt i flera månade att få den här tiden lite tidigare pga att det ju för fan inte läker som det ska och mina värden är ju inte heller bra. Men fick hia mig helt enkelt. Så i morse ringer de och säger att läkaren är sjuk och det kan dröja med en ny tid. Nähe - läkaren får inte vara sjuk! Hon är ju ganska fullbokad det här proffset och hon har bara mottagning 2 - ja 2 dagar i månaden. Tro fan att det blir kö! Så vill jag ha proffset kan jag få vänta till efter semestern, kan jag tänka mig en annan (dvs börja om från början) så kan det gå lite snabbare - mmmmmm fiiiiiint!!

De roterar ju där på kvinnokliniken. Så de går allihop runt på mottagning, avdelning, bb, förlossning osv. Det är inte så uppskattat av mig! När jag skulle föda Moa fick jag lära upp sköterskan som jobbat hela sitt yrkesliv på gyn avdelningen och inte alls med förlossning, men jag var ju lite rutti - om än smärtpåverkad och något irriterad. Hon  kunde inte tekniken och frågade dessutom om inte jag själv eller min man kunde fixa lavemanget - där gick gränsen kände jag. Men nu har de kanske jobbat upp lite kompetens. Tur man inte var förstföderska!

Hur som haver - så bröt jag ihop lite här i morse! Böjar känna att jag snart ger upp, funderar på det där med nunneliv igen. Då kan det ju hålla på som det vill, då spelar det ju ingen roll.

 Ligger och deppar lite i sängen nu efter att ha stekt pannkakor i en timma och utfodrat lite kids. Emil är hos far sin i Totebo i natt så det var bara 2 kids i kväll - hahahaha trodde jag ja. Nepp syrran behöver lite hjälp så snart drullar det in två av hennes här med och det blir sleepover på kusinvis.

Jag ska ta ett snack med Nora - som agerade Ylva här igår kväll när mina var själva en stund - 6 bananer väck (inte uppätna utan sönderslagna och kastade), huset såg ut som kriget och min fina fina ljuslykta från dyra partylight var sönderslagen. Jo de hade haft filminspelning tydligen!

Tydligen är mina barn slavar unde Ylva när hon kommer hit och tar makten när de är ensamma. Det var inte Ylva som hade sönder grejerna, men det var hon som regiserade. Vi ska ta ett snack om det, Nora och jag! Ylva är inte välkommen här!

Typ ett sån´t här stelle skulle jag vilj ha - känns som ett mysigt place!

Go kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar