onsdag 11 juli 2012

Börja tidigt - hohoho gick ju bra!

För er som inte vet - längst till vänster ser man en svagt linjerad lite större rektangel med ett kryss i - det är slottet. Rutorna på kartan är klubbar och utställare som bokat (ja här blandat i år och förra året dårå). Så när man tittar på det såhär ser man att det är ett ganska stort område det här. Ett ganska stort event och här sitter jag mitt i smeten och samlar kraft en stund (a jag är inte med på kartan alltså - Hotellet där kontoret ligger är utanför bild till vänster :-))
Karta google maps Gränsö - där kan ni kolla lite på verkligheten om ni skulle va sugna på det.

Så här ser min bildskärm ut längst bak - denna skulle jag jobba med hela dagen i måndags, tisdags och idag ska den bli klar. Av någon anledning hamnar den ändå längst bak med 35 fönster över sig va 10 pågående utgående mail. 

Detta kallas att göra saker lite parallellt - alltså att göra 15 saker samtidigt för att de måste bli klara samtidigt... igår... liksom.

Inte så effektivt faktiskt - men när telen ringer hela tiden och det kommer brådskande mail finns inte så många alternativ. Vi är ju bara två pers som gör HojRock planeringen från kontoret - nästa vecka är det många fler sen blir det nästan 200 v 30. Och när en av oss inte är närvarande blir det lite dubbelarbete.

Därför skulle jag börja tidigt idag och igår och i måndags - för att det är lugnare på telefon innan kl 8 - men jag kommer fan inte ur sängen! Det är baksidan med flextid - när jag jobbade i köket på Fredensborg släpade jag mig upp kl 4.30 och körde bil 4 mil för att laga frukost till ett par hundra hotellgäster - utan att det var omöjligt - jag var tvungen att vara där då och då funkar det. Kommer aldrig försent när jag måste - men när jag styr mig själv bara så blir det att sitta kvar på kvällen i stället - dåligt!

Det är 2,5 vecka kvar upplyste Hasse mig om igår - 2,5 vecka, det smäller till och sen är det över. Släpp allt annat nu Jessica - skit i tårtbak, flytt och annat som tar energi från din hjärna.

Fan förra året när jag gick på frihetsendorfinerna parta jag 3 dagar den här veckan och en gång veckan innan och två gånger veckan efter - utan några som helst problem! Nu när jag är kär och trygg är jag helt trött fast jag bara gick hem och vilade och inte gjorde ett skit igår - jo jag skulle ju flyttrensa, hittade brev läste, tjööt, tittade på kort, tjöt, hittade dagböcker, tjöt - ja en låda kom jag igenom och sen glodde vi på en film. Utmattande ju!

Hasse förklarar det såhär:
Ja, men då var det hjärnan som gjorde att kroppen orkade. Nu är hjärnan trött pga allt som varit på jobbet den här våren och kroppen kan aldrig hjälpa hjärnan att orka!

Tyckte det var rätt bra!

Så nu biter jag ihop pressar ur mig några av de sista hjärncellerna för att få färdigt campkartan - sen är det mässkartan, Guiden- broschyr, info till utställare, skyltar till campen osv som ska göras innan fredag bara. Mamma säger att jag ska delegera - synd att dammråttorna är så jävla ineffektiva bara - det är ju bara dem jag har att delegera till ju!

Sen nästa vecka borde det ju ha lugnat ner sig då....öööö...ööö haha joråsåatte..

Meeen jag vet att jag klarar det och jag vet att jag orkar, för jag älskart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar