fredag 31 augusti 2012

När livet fuckar upp!!

Fucking upp! 

Aa, nu har livet fuckat upp sig lite kan man säga! Eller ganska mycket egentligen. Enligt min beskrivning av mig själv här på bloggen så brukar jag vara ganska glad ändå - även när det skiter sig - nu är jag inte det!

Jag försöker alltid ha ett brett perspektiv på elände för att det finns alltid många som har det mycket värre! Men att riskera att barnen ska stå utan bostad om 4 veckor känns rätt jävligt ändå!

Huset vi skulle hyra är inte så jävla tillgängligt längre! Vi har kört dit 3 billass med grejer redan - för att få plats där vi är nu och kunna visa lägenheten så nån ville ta den tidigare - bra ju!!

I onsdags kväll, när jag fick veta att den tilltänkta nya ägaren backar ur och huset ska säljas på privatmarknaden ganska snart, fick jag först lite svindel, blev yr och mådde illa, fick sprängande huvudvärk och så. Sen ett par minuter senare gick den igång på katastrofläget - damagekontroll!!

Alltså jag själv har inte så höga krav för egen del men vi har ju 3 barn här i huset och de kan inte flyttas runt till olika paniklösningar hur som helst! För 2 år sedan slet jag upp dem totalt ur allt de hade som var deras trygghet - när vi nu flyttar måste det bli bra.

De har börjat inreda sina rum - framförallt i huvudet men vi har ju även ställt dit grejer. Vi har samlat på oss extra möbler och planerat vårt kontor i huset.  Vi behövde mer plats och därför nappade vi på erbjudande om att hyra ett hus och efter några veckors kontroll av att den nya ägaren ville köpa och hyra ut till oss vidare, jobba fram villkor för kontraktet som både vi och nuvarande ägaren var nöjda med  - sa jag upp mitt hyreskontrakt.

När damagekontroll gick igång:
- kollade jag först om jag kunde få det tillbaka - ingen jävel verkade ju vilja ha eller duga för lägenheten. Jodå - nu var kontrakt skrivet och klart 2 dagar tidigare - jamen så braaaaaaaaaa då!

- samtidigt in på nätet - kolla lediga lägenheter och hus i Västervik - för typ omgående inflyttning. Skitlätt ju!! Skickar ut frågan till massa FB vänner om de känner till något. Får massa tips från olika håll på samma 2st 4:or i stan som var lediga nu - boka in visning på dem dirket på nästa förmiddag.

Sen var det liksom natt - fanns inte mycket mer att göra än att ge efter för förtvivlan och bryta ihop!!
Självklart händer detta också när Magnus är borta och jobbar med hysterisk skolfoto och varken hinner äta eller pinka på en hel dag. Dvs kan inte leta och inte titta på nå´t här borta i Vika liksom!

Vaknar totalt paj dagen efter efter några timmars sömn och inser att jag inte drömt. Kolla på lägenheter - den ena bra, den andra skit - balkong ut mot stadens hetaste ungdomshak Palladium - sådär lägen men supertrång lägenhet för 8000:-/mån inte intressant!! Den andra är fin och stor och dyr men är fortfarande med i katastrofplanen! Ingen balkong alls och en astfalterad parkering är omgivningen mitt i stan dock - mitt enda problem med det stället dock!

Mamma och en kompis till hittar ett hus som står som uthyres. Grymt läge i utkanten - på landet men cykelavstånd til l stan liksom. Det står 4 rum 100kvm i annonsen - perfekt!!!

Fast så är det bara 3 rum och sovrummen ganska små. Alla barnen måste dela rum!
Mitt samvete tar kol på mig - jag hade lovat dem varsitt rum en lite trädgård och skitnära till polarna - sen får de ett litet rum att dela på - lite längre till polarna och det finns inte mycket förvaringsutrymmen (för alla grejer vi samlat på oss nu sista månaderna till det stora huset).

Det här med att berätta detta för dem var nästan i samma klass som att jag skulle berättat att jag slagit ihjäl jultomten och ställt in julen för all framtid!



Det lutar åt att vi ändå vill ha det huset - de hyr ut månadsvis och sedan veckovis på sommaren normalt så de är inte beroende av att vi stannar i evighet. Så får vi se vad som händer - de måste ju vilja ha oss också nu efter att de träffat oss.

Att jaga nytt boende med panik i hjärtat och hjärnan var ju inte alls det jag skulle göra denna veckan!! Jag ska sparka igång mitt företag med allt vad det innebär och har massor att göra med det - men min hjärna funkar ju inte.

Budget -ööööööö, vänta nu. Hur gör man det igen... kollar en snabbis på blocket igen bara.....1 timma senare - visst fan jag skulle ju göra budgeten, öppnar dokumentet, glor på det - kissnödig-pinkar..tillbaka till blocket........ oj nu kom barnen hem och här sitter jag i pyamas och ögonbrynen släpper hår som aldrig förr. Underbart, vad bra budgeten blev.....

Igår lyckades jag dock banka lite vett iden och pilla mig iväg på Morgonsoffan, lite fin frukost på Guldkant med andra i näringslivet är verkligen en skitbra start på dagen - kom därifrån med affärsmöte inbokat några timmar senare och massor av positiv energi! Körde ett möte till direkt efter mådde bra när jag cyklade hem (cyklade 1 mil på affärsmöten igår - det är en positiv grej med att Magnus är iväg och jobbar). Visning på huset ovan inboka och jag mådde lite bra.

Sen efter visningen tog ork, energi och lust heeeelt slut och har inte kommit tillbaka än! SKIT SKIT SKIT SKIT.

Veliga människor är det värsta (nästan) jag vet! Har man bestämt sig så har man - då börjar man inte jävlas med andras liv bara för att man inte kan riktigt bestämma sig! Det är den nya tilltänkta ägaren som är den veliga jäveln alltså. Jag sitter här nu och funderar på om jag ska ringa upp fanskapet och berätta lite om vad han ställer till med!!!

Lite kul är det iaf - i morgon ska jag till Frunchlådan och baka tårta!! Början på något som kan bli skithäftigt!! Tur att tårtbakning ger mig energi!

Fitness Fighten!

Ja i morgon börjar det då!
Jag är ju verkligen skitpepp på att hoppa igång med detta nu. Kontrollerad kost och en timmas träning varje dag, mäte kroppen och fota i morgon bitti. Jag är halvsjuk, heldepp och har noll lust - men har ju betalt skiten så det är ju bara att ta tag i det då!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar