måndag 30 maj 2011

En lättnad för många!

Hej och Välkommen!


This is me! (Ja och så storasyrran Linda där bakom)





















Nu tänkte jag ge mig ut i bloggvärlden.

Eftersom jag gillar att skriva mycket och ofta tänkte jag avlasta mina Facebook vänner. De som är intresserade av vad jag har att säga kan läsa det här i stället. Gladast av alla kommer lillasyster jumpingjempa att bli, då hon slipper få hela sin newsfeed nerlusad av mina uppdateringar varje dag! Så, Jennie detta inlägg är mitt första och jag tillängnar det till dig! Jag ska försöka fatta mig kort här, men det första inlägget blir lite långt av förklarliga skäl!


The Kids: Emil 10år, Ludvig 8år och Moa 5år
 

















Morsdag

Fick frukost på sängen av en änglalik Ludvig, sen frågade han om Zumbainstruktören hade silikonbröst (han är 8 år sa jag va?), för de var inte så bra att skaka på - de rörde sig liksom inte. Men hon dansade riktigt bra! - Ja där har vi Ludvig.

Emil kom med kladdkaka som de bakat hela morgonen (jag fick sova till 10, nice!). Lite annorlunda att äta kladdkaka med grädde i sängen, men vad gör det när kidsen är så söta!! När de själva smakade den senare konstaterade de att den var lite "annorlunda" - jag frågade hur mycket socker de haft i. Emil svarade: äää jag hitta inget decilitermått så jag tog en äggkopp.

Moa var hos sin farmor i Totebo på sleepover, men vi gosade extra mycket igår!

Vi bjöd in oss själva på morsdag middag hos mamma i Ankarsrum, väldigt trevligt. Jag såg till att få naglarna målade (hon är bl.a. nagelteknolog min mamma) och hjälpte henne att rensa (länsa) garderoben. Det har sina fördelar att ha en "ung" mamma som inte tycker om att prova kläder, men som gillar att köpa dem!

Avslutade morsdag med lite egentid på gymmet! En ganska perfekt dag helt klart!

4 kommentarer:

  1. Hej!!
    Jag vill bara säga att jag varit här och gluttat lite. Det ska bli intressant/kul och läsa.
    Kram kicki

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Kul att läsa...
    Själv startade jag en blogg för ett par månader sen men känner som du att det är lite läskigt...
    Kram Tess

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag kommer helt klart att läsa :-)
    Slagfärdiga barn förhöjer helt klart livet.
    Kram Susan

    SvaraRadera
  4. Kul att ni vill läsa!! :).Jag håller på att lära mig funktioner och grejer här också så förhoppningsvis blir det mer lättkommenterat och navigerat frammöver.

    SvaraRadera