måndag 30 maj 2011

När livet fuckar upp och att smeta Helsoan i näsan.

Måndag morgon och jag kände mig utvilad när jag vaknade. Konstigt med bara 5 timmars sömn och sår i näsan! Helosan fixar näsan ganska bra, sömnen får jag väl ta i natt kanske.

Jag drömde att jag födde barn, relativt smidigt gick det för barnmorskan använde massageolja - att ingen tänkt på det tidigare!!

En kollega förklarade att om man drömmer att man föder barn betyder det att det är något nytt postitivt på gång - trevligt, väntar med spänning!

Allt bra så långt.


Mitt jobb är ganska omväxlande - eventkoordinator är bästa namnet på min tjänst, men inte ens mina nära och kära fattar vad jag gör och det är svårt att förklara, så vi tar små små bitar åt gången här!


Åkte till jobbet lite tidigare idag - för att städa toaletter.






Jag städar mitt skrivbord hela tiden, ändå ser det ut mest såhär.

Kreativt kaos kan man ju lite ärtigt kunna kalla det - eller också låtsas man inte, utan erkänner att allt måste ligga överst för att det ska funka!






När arbetsdagen nästan är slut får jag tag i en kommungubbe jag sökt i en vecka. Jag har sökt dispens för barnens skolskjuts till hösten då lilla Mosan ska börja skolan (vad hände liksom, hon var ju bebis nyss).

Skolskjuts går endast på skolans tider och inte från eller till något fritids - det är en principsak och man har tagit ett "principbeslut" att hålla fast vid det även om det finns en lösning som inte behöver kosta mer för kommunen och blir bättre för barnen. Kommunen kan inte för allt i världen tänka sig att frångå sina "principer" för då skulle det plötsligt rasa in sådana ansökningar och det har kommunen minsann inte tid med! Att det under ett stort antal år endast kommit in två sådana ansökningar har ingen betydelse. Om de beviljar kommer folk givetvis börja skilja sig till höger och vänster och börja bosätta sig på olika orter bara för att man kan få skolskjuts från fritids! Sånt här sprider sig som en löpeld och har man väl släppt till (beslutat ur barnperspektivet) en gång går det inte att stoppa!!

Jag ifrågasatte om han inte tyckte att han målar upp ett problem som inte finns! Nej då så kommer det att bli.

Moa är 6 år och kommunen har inga problem med att låta taxi släppa av henne här hemma med grabbarna 2 timmar innan jag slutar jobba, men det är helt omöjligt att köra hem dem senare eller skjutsa henne till ett fritids i stan. Det finns inte på kartan och det här är ett personligt problem jag har - har inget med arbetsliv eller barnomsorg att göra! Så slutar min arbetsdag och skickar mig ner i ett hål! Hur fan löser vi detta! Ser inga lösningar just nu, överklaga ska jag men under tiden måste en hållbar lösning fram. Skit!!!

Det här blev jävligt långt, men det här med paragrafer är låååångt och jag behöver få det ur systemet så jag kan sova sen.


Sova ja - det gör jag i den här fina "kuvösen": inbyggd altan eller uterum kan man också kalla det - men de namnen gör inte riktigt rättvisa åt mitt sovrum. Det är ett bonusrum (gör min 3:a till en typ 4:a) som är lika välisolerat som ett tält - svinkallt och skållhett om vartannat alltså. Jag har sovit skitbra hela vintern, bra ventilation med självdrag är bra för hälsan tror jag!

I går hände faktiskt något riktigt roligt! Det dundrar in en motorcykel på gården och någon ringer hysteriskt på dörren - hjärtat i halsgrupen och min första tanke - Shit vem har jag nu retat upp-! Men det var Camilla som kom med den här inbjudan. Det ska bli bröllop i sommar och jag får dessutom den stora äran att göra tårtan! Wedit wolit med bröllop och tårtbak är dessutom min passion! Ska försöka somna med en tårta i huvudet och tar tag i överklagan till kommunen i morgon i stället!


2 kommentarer:

  1. Å vad roligt att få vara med här. Och att du lagt upp inbjudan tar jag som en komplimang. Nästa gång vi dundrar in får du hänga med på en åktur ;)

    SvaraRadera
  2. Klart du ska vara med här när du gör en så´n bra grej. Men får vi plats tre på den hojen?

    SvaraRadera