tisdag 31 maj 2011

Cykla naken - hudskavanker, varning för äckelbild!

Cykla Naken?
Min bättre hjärnhalva vann "bil eller cykelfighten" i morse. Jag har 5.22 km till jobbet, det tar 18-25 minuter att cykla beroende på vind och humör. Jag har provat massor olika kläder att cykla i. Jag har redan en sån där gelemuff på sadeln och det hjälper lite.

När man jobbar på kontor med glasfönster överallt, i ett fyrstjärnigt spahotell, passar det inte riktigt att sitta där i cykelkläder. Det absolut sämsta att ha under är string (fast det provade jag på 90-talet när det var inne - spinning och string är bad bad bad combo!!) och nylonstrumpbyxor - provade jag för några veckor sedan och fick sota för det minst en vecka!!

Så idag tog jag velorbrallorna och packade ner finbyxan i väskan - hjälpte det?
Nej! Nog f*n finns det ändå endel sömmar här och var som kan skava, trosorna har ju också sömmar tydligen.

Så vad ska man göra? Att köpa massa cykelkläder för den lilla sträckan känns onödigt. Ska man behöva cykla naken för att inget ska klämma och skava?

Men vad gör väl lite skav när man kan njuta av den här vyn på
kafferasten?

Huden
Jag har oftast inga hudproblem (förutom cykelskav då) - men min kropp är VÄLDIGT hormonstyrd och så även huden. Så PMS = kort stubin och en och annan böld att klämma på - men som inte går att klämma = sår. Såhär är det hela tiden, när såret precis läkt är det dags igen - för jag pillar på det hela tiden när jag jobbar - kan liksom inte styra det riktigt. Till NU!!

 
Såhär såg det ut i fredags kväll, skitäcklig jag vet!
Men sen smörjde jag med min nya dagcreme varje morgon!


Sähär ser det ut idag 4 smörjningar 4 dagar senare
- alltså inte tre veckor som det brukar ta att läka skiten!












Här är cremen som funkar strålande på min hud! Jag har köpt den på eleven.se, men den kanske finns på fler ställen, har ingen aning! Bra skit är det hur som helst!

 



 




















Fräknar
Nu är det snart sommar och våren har varit fin - då förvandlas jag till Fröken fräken. Det dyker upp fler och fler varje dag, man kan nästan se dem  ploppa fram. Men vad gör väl lite fräknar?

1 kommentar:

  1. sötnos kan du inte cykla naken det är ju underbart m, jag skall själv cykla naken i brighton i sommar


    Markus Lundqvist

    SvaraRadera