lördag 18 februari 2012

Varför kan vi inte få njuta mer av livet??!

Japp - sitter här helt bakis efter en härlig kväll med bästa Linda Berggren - vi skulle bara dricka lite vin och prata prata prata (mm vi hinner ju aldrig prata färdigt med varandra, antingen är det barn, jobb eller män som kommer i vägen) och sen kanske dansa lite på Harrys också.

Resultat: Mycket vin, mycket prat - typ ingen dans. Kom till Harrys 1.30 och det var dött. Linda och jag har ju oftast inget emot att dra igång ett dansgolv - det är lite vår grej faktiskt. Men igår pallade vi inte - kanske håller vi på att bli gamla!? Så jag kom alltså hem heeelt onykter. Jag har lärt mig att jag inte ska lägga mig onykter - men jag var ju skittrött också (rödvin ajajaj) och sen kunde jag ju inte dra igång musik o dansa här när Magnus ligger och sover och ska upp och jobba! Så sova blev det.

Drömmen: Mmm man drömmer lite konstigt när man är alkoholpåverkad. Hela veckan har jag jobbat mycket i vårt kundregister - sorterat ut poster med jättegamla kunder som inte är aktuella osv. I natt blev detta kundregister ett helt annat slags register - i natt har jag alltså jobbat i ett register med de män som finns eller funnits i mitt liv - alla små förälskelser och sånna man varit sugen på sen mellanstadiet och framåt. Jag skulle sortera dem och sortera bort några osv - jag var inte utvilad eller nykter när jag vaknade!

Livsnjuteri!

Jag tror ju att människan är ämnad för andra saker än att jobba för pengar. Men vårt samhälle är av någon oförståelig anledning skapat för pengar pengar pengar! Så för att vi ska kunna ha råd att kunna göra saker vi njuter av (utom de självklara som oftast är gratis) måste vi ha eller skaffa oss en massa pengar och för att få pengar över måste vi jobba mycket så då finns det inte så mycket tid att njuta även om vi har råd.

Jag tillhör den kategorin som inte har pengar och har dåligt med tid - men jag försöker verkligen se till att det också blir lite livsnjuteri i livet. Varje gång man får till det - som nu i veckan när Magnus tog mig med på en Alla Hjärtans middag på Två Möjligheters Lusthus, känner man ju verkligen att det här får man för lite av!

Jag vet att allt som är njutbart inte kostar pengar - men de lite större sakerna gör det. 

Jag tror det är mot vår natur att jobba när solen gått ner, att jobba mer än vi orkar, att jobba för pengar, att gå upp innan vi är vakna, att väcka aströtta barn tidigt varje morgon för att vuxna bestämt att man ska börja kl 8 varje dag i skolan.

Så länge det finns pengar kommer världen att vara en extremt orättvis och kall plats med mängder av krig och miljöförstöringar. Orsaken är GIRIGHET och GIRIGHET är äckligt (t.o.m lite äckligare än svartsjuka faktiskt).

Kroppaset


Jo jag trodde ju den var hel nu fanskapet - meeeen så kul skulle vi ju inte ha!! Nepp den paja igen och nu kör vi lite mer nunneliv. Underbart ju, då kan man få tid att komma närmare gud och sån´t som nunnor gör - eller så är det bar ajävligt jobbigt helt enkelt och nån gud tror jag ändå inte på.

Nu är klockan 20 över 3 och jag ligger här i soffan och slappar - tyvärr inte njuter eftersom jag mår som jag förtjänar. Kanske dags att klä på sig och ta lite frisk luft och handla lite?

En flaska vin och lite jäger + ingen dans är inte så bra för viktminskningen. Hm blir väl lite grönsallad till middag då :)

Ha en fortsatt fin lördag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar