onsdag 29 februari 2012

Min mamma är rätt fantastisk och galen - sen en dåååålig grej!!

Galen morsa!
Inte många mormorar skulle få för sig att ensam ta med 4 halvgalna barnbarn till Ullared på en shoppingtur och övernattning.

Jag skulle tex aldrig ens komma på tanken att åka ensam med mina tre. Men visst - kids uppför sig ju alltid bättre när det inte finns en förälder att trottsa.

Igår var det så dags - det som de längtat efter sedan julafton - och nyss kom de hem (ja alla var med hem), trötta, lyckliga och med en uppfattning om att Ullared är underbart! Ja, de hade tur, var knappt nå´t folk där. Ludde blev iofs påkörd - jag fick ett sms: "En käring jävel knufa mig" och han råkade också ut för att hamna bakom ett hånglande par i rulltrappan - mycket irriterande tycker han, det kan man väl göra hemma!?? - folk vill ju komma fram liksom! Mamma hamna i fight med en surtant som körde på henne. Ja en rätt lugn Ullaredsresa skulle jag säga - inte ens en sårig hälsena!

Mamma såg inte ens utpumpad ut och hade köpt en snygg handväska till mig dessutom - fiiint!

Barnen hade feta shoppinglistor med sig och inte så mycket pengar - jag skickade med dem 50kr var (utöver de de fått till ändamålet av mormor) som skulle användas till nödvändiga saker som tandborste, kallingar, strumpor osv - jag frågade när de packade upp vad de köpt för de där 50kr - de tittar lite jagat på varandra och på mamma och säger: "öööö nääää, ööö det glömde vi, eller alltså pengarna räckte inte" - hahaha ja det var en rejäl matteövning det där och man kan väl säga att alla utom Leon failade. Leon som kan va världens smartsnålaste 10åring, brände inte alla sina pengar - de andra brände alla sina pengar plus lite av backupmormors. Leon har pengar kvar alltså :)

Pimpat min tele!
 Jag har aldrig brytt mig om märken eller design nå´t värst - detta är första gången jag är lite mallig för mitt designade mobilskinn! I love it!
Magnolia är ju min favoublomma! Petrol/turkos är min favoufärg
Liz magnolia - min favoudesign!



Detta är INTE bra!!
Ja det är inte särskillt välplockat och stylat - men det är inte det som är problemet. Kolla till vänster - en liten kal fläck - det är så det börjar. Mina ögonbryn har nämligen fått för sig att sluta umgås med mitt ansikte - det har hänt ett par gånger förut vid extrem stress och/eller oro! En gång har jag lyckats stoppa det - de andra två har de hoppat av helt - det går långsamt och följer alltid samma mönster. Jag hoppas på att kunna stoppa det denna gång - det är inte snyggt att vara utan ögonbryn faktiskt. Men framförallt är det ett tecken på att det INTE är bra!

2 kommentarer:

  1. Hej vill bara ge ett bra råd till dig som hjälp med ögonbrynens "kalhygge".
    Kallpressad rincinolja finns på Apoteket Lejonet i stan (ca 50:- för några år sen) ta en tops och stryk varje kväll. Se till så du inte gör ngn ovana på natten som att nagga bort hår själv i sömnen. Bra ögonbrynspenna med borste finns på HM typ 25 spänn. Eller låt vara au natural och "tänk bort det";)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gör rincinoljan? Så att det växer bättre?? Har aldrig hört det förut? Kör med ögonbrynspenna så länge - men vore ju toppen om man får behölla dem och att det växer tillbaka - det jag tappat! När jag tappade dem helt sist tog det 2 år för dem att växa tillbaka :(. Hm hur ser man till att inta nagga i sömnen? Tror inte jag gör det - men hm en kamera i sovrummet kanske? :)

      Radera