torsdag 12 april 2012

Kollektiv liv på Skepparegatan - Zumbammamman flyttar in!



Japp - morsan har flyttat in - ja någon natt bara - eller det blev visst tre! 

Men det är klart man ställer upp man vet ju aldrig om det blir vi som flytta till henne någon gång om ekonomin rasar eller så! Så det är bäst att vara snäll. 

Hur som helst så är det för att hon jobbar så konstiga tider på fängelset och bilen är på verkstad och grejer och hon ändå har en massa Zumbapass så det funkar inte att åka till Ankarsrum då. 

Det blir intressanta "barnlediga" två veckor detta. Först kommer morsan och dundrar in (fast man hör mest Zumbamusik från henne och det är ju inte så bullrigt). 

Sen på fredag kommer förhoppningsvis Malin (kompis till Magnus) och belägrar barnens rum ett par nätter (hon bor i Skåne men hennes gitarr bor i kollektivet på Skepparegatan). Jag hoppas att hon kommer så kan de där två spela lite för mig när jag dricker en flaska vin (eller förlåt vatten, jag är ju på diet). Malin är en grym sångerska som också skriver eget och Magnus har ju sin braiga trummerilåda (den har ju ett namn men jag kan inte stava). Den låter som en massa olika slagverk men inte någon bullrig bastrumma. Dessa två tillsammans blir helt enkelt ljuv livemusik fast man bor i lägenhet! Grymt! 

Så lagom när Malin dragit ramlar Unna in från Linköping. Jag tycker inte hon ska sitta däruppe och trycka när man kan komma ner och hänga lite med oss. Så hon bor i kollektivet måndag till onsdag! Micket trevligt! 

Våra två veckor med "egentid" blir alltså fylld med en väldig massa familjochvännertid - vilket ju är wedigt härligt! Får se om man hinner stoppa in lite träning här och där också. 

Till den 30/4 ska jag ha gått ner tot 10 kg (från jan) - jag har 4,9 kvar och det är 2,5 vecka dit wääää!  
Tog i alla fall mitt joggingrekord igår - med 5 minuter (20 minuter var ju rekordet innan) wiii - ja jag joggade alltså 5 minuter längre än jag någonsin gjort tidigare. Jag tror också att jag var mycket snabbare än den gången - det känns bra. Eftersom min hjärna hatar löpning är det en kamp mot psyket - varje minut! Jag har lärt mig nämligen att det BARA handlar om psyket - kroppen orkar det hjärnan säger att den ska orka! 

I kväll blir det långprommenad med finaste Linda - hon och jag har ju alltid en miljon grejer att prata om och pratar aldrig färdigt. Så i kväll ska vi komma en liten bit på vägen och få lite motion på köpet! 

Hm, kanske skulle söka några jobb också och dansa lite! 

Nu är det iaf lunchtime - keso och tonfisk, fin ska det va!! 




1 kommentar: