lördag 21 april 2012

Västerviksgala och Fingerpickerparty

Idag är det gala på Gränsö minsann. 

Var ju inte riktigt planerat att jag skulle jobba, hade släppt det lite när jag lämnade över alla grejer till Frida (min ersättare) - men så kan man så klart inte bara göra. Finns ju tusen saker att göra innan ett event och jag lär mig visst aldrig att det inte spelar någon roll om de är stora eller små. Så nu sitter jag här hemma med kidsen och är lite stressad över att jag har saker som behöver göras där ute.

Hela dagen igår var det möte om Julmässa i Växjö (Huseby) - så den gick ju bort helt (även det är mitt fel då jag planerade in det mötet). Släpade med barnen till Willys för att shoppa backstagefika till artisterna - det tyckte det var lite coolt, coolaste grejen de gjort på Willys iaf!



Fingerpickerparty 

A, jag vet att alla inte fattar/vet vad det betyder. Men det funkar så att man bjuder in lite folk som kan spela instrument och gärna har dem med sig då (för det här är ju ingen musikaffär). Man kan också bjuda in lite annat folk som gillar musik men kanske inte är så begåvade att de spelar eller sjunger (som jag).

Så vi gjore det i lördags - fast inte bara de vi känner utan mest de vi inte känner - för tänk om man skulle träffa lite nytt folk och lära känna - ni vet att det inte är farligt va!? Jävligt trevligt faktiskt! Lite som ett "bandcamp" typ :-).

Så, det dök upp ett par grabbar som vi inte känner men som Magnus kände till lite - och så en som Magnus känner väldigt väl (de kamperade tillsammans i sambaorkestern på 80-90 talet och kuskade runt på karnevaler runt om i landet - ja de vann t.o.m samba SM när de inte ens fått skäggväxt - det är coolt, sen kanske inte de rosa dräkterna var så coola - såhär när man tittar på dem i efterhand!)



Det här är Roger - som vi inte kände innan. Han är grym på gitarr och kan spela helt på gehör, sjunger gör han med! 

Grabbarna - Mattias, till vänster här, spelar ståbas - coolt!
Men den går inte att släpa med på fest tyckte han (fånigt tyckte jag).
I mitten har vi Milton - han är trumslagaren från sambaorkestern då.
Sen han till höger där är ju Magnus - på trummerilådan. 

Jag har inge probs med att hänga med bara grabbar - mer grabbarna som tycker det är lite
 knepigt att ha en grabbig jargong när det är en tjej med
 - som om jag skulle bry mig hahaha - jag har jobbat i kök- det har jag sagt va!
Magnus ser lite simmig ut här - men det är bara en synvilla
- allt det hände MYCKET senare.

Mattias var lite såhär påverkad av vinet och kände för lite kärlek. Ni ser ju vad Milton känner inför det!! 


Magnus fick rycka in så blev Mattias lugn sen - ja eller nästan, eller ett tag iaf! 

Ca 10 timmar efter den här bilden skulle Mattias stå i studion och spela in skiva med sin ståbas och sån´t. Vi undrar fortfarande hur det gick med det där - han gick inte hem först eller så nämligen :-).


Nu är det bäst att börja beta av checklistan inför kvällen.
Laga mat
Duscha
Diska
Sminka
Fixa skyltar
Fixa entrélistan
Klä på mig
Klä på barn - eller ja - se till att de klär på sig, tar ungefär lika lång tid det!
Fixa håret
Hålla barnen på bra humör tills svärmor kommer och ser till dem en stund tills det är dags för dem att åka ut till Gränsö också. Nu ska de proppas fulla med livemusik av högsta kvalitet!

Tur att jag inte ska åka förrän kl 16 puh!!

Trevlig lördag alla - hoppas vi ses på Gränsö!


2 kommentarer:

  1. Jadu... Vad du måste ha photoshoppat in mig bra där! ;-) Mmm... Det där vinet var rena giftet. Vet inte vad som hände. Blev feber och hemma dagen efter... Pust!! / Mattias

    SvaraRadera
  2. Hahaha. Feber alltså! Stackare!!

    SvaraRadera