lördag 20 oktober 2012

Det är mycket....


Mycket

Jobb - men när man jobbar med sina hobbys så går det ju bra - fast timmarna räcker ändå inte till och nu har jag börjat få säga nej till tårtbokningar - trist men nödvändigt - om inte nån kan stoppa in fler timmar på dygnet!?

Delar av förra helgens bakning


Tarte med citronmousse, hallon och passionsfrukt. Owedit smaskig mousse!! 

Förra helgen blev det mycket bakning och som ni kanske mins så gillar min nacke inte det yrket  - lite går bra - flera dagar på rad går inget bra. Men när man står där tar hjärnan kontrollen och prioriterar bort smärtan en stund, för den är ju lite prestations inriktad. Tills allt är klart och jag knappt kan stå på benen efteråt och allt snurrar - blir liggandes som en död jävla tråkig fisk och kan inte ens sova pga smärtan.

BLÄÄÄÄ - jag hatar smärta, inte mest för att det gör ont - för det vänjer man sig lite vid - utan för allt den hindrar mig från att göra och vara. Jag blir en värdelös surfi**a som bara gnyr och skäller (om energin går upp lite) som en elak zoombie.

Vi behandlade mig med vetekudde - spikmatta, massage och åter massage, spikmatta - nähä får väl ta lite tabletter då. Ibumetin och Voltaren, vila vila vila - för bästa effekt, värmekudde, spikmatta, massage osv i dagarna 3 tills det till slut gick över. Min förra chef Peter kan ju också få väck det där skiten på ett lite skonsammare sätt, men numera har jag ju inga personalförmåner så jag måste klara mig utan honom!

Jag utnyttjade mina barn, min kille och min syster. Jag tror att det Jennie gjorde var avgörande. Hon har samma problem som jag - dvs våra kroppar är bara prototyper, ingen kvalitet alls - så hon vet exakt vad som behöver göras och hur!


Jag vet - det ser lite konstigt ut!
Hon har "rätta knycken" :-) 
Medan Jennie behandlade mig läste Selma på om hur man slutar röka! 

Idag är det lördag,

jag är ledig (typ) och har inte ont i huvet - jihuuuu. Jag har heller inte gjort en endaste tårta denna vecka! Bara bakat en smulpaj, lite scones och chokladbollar här hemma. Känner lite för att baka nu och kanske köra en liten sambakurs via youtube - tycker det är värdelöst att jag inte kan dansa samba!

Varför Samba - ja ni kan ju kolla klippet. Jag känner att jag har bra grundförutsättningar rent koreografiskt - sen tänkte jag att jag ska få kroppen på köpet, det är så´n kropp jag skulle vilja ha!

Braziliaanse Samba Show

På tal om dans ja! Ni kommer kanske ihåg att hela förra sommaren och hösten handlade om dans dans dans dans - och nu bara huvudvärk - huvudvärk - huvudvärk! Bad bad bad - vad hände! Vi dansar inte och ser inte till att andra dansar just nu heller. Usch va B - fastnat i jobb och tv-soffaträsket - där vi lovat varandra att aldrig aldrig hamna! Måste ta tag i det nu och jag börjar med en sambakurs på youtube tror jag - så jag får igång endorfinerna som dansen ger, som jag glömt hur de känns och så.

Fö - hade Magnus och jag en av våra ettårsdagar denna vecka. Kanske den viktigaste. Då vi bestämde att - jo vi är nog tillsammans - vare sig vi vill eller inte. Såhär var det  (om ni glömt).


Mötet med kommunen...


 gick jättebra , fast alla vi behövde var inte med så vi måste ha ett till, så snart som möjligt.

Att göra en Karneval på riktigt är ingen lek!
I övrigt så pysslar jag också lite med bl.a. detta nu:

TrollMys med Grimhild & Gnus på Smedjan 9/11 - skitmysig fredagsmys för barn och deras föräldrar, morföräldrar osv. Välkomna!!

Skånedagarna - ett event på två dagar i maj på finfina Bosjökloster.


Så där ja nu kom ett gäng syskonbarn till vårt lilla lilla hem - dags att dra på full volym på sambamusiken!

Just det ja!! Den sista november tar vi vårt pick och pack och flyttar till huset - wiiiiiiii!!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar