fredag 26 oktober 2012

Min arbetsgivare (jag) måste skärpa sig!

Härligt med fredag och underbart väder. 


Känns som det var en evighet sedan solen tittade fram. 

Helt klart läge för en morgonpromme och senare en sväng på stan, kanske köpa vinterskor. Jobba ett gäng timmar och lite så - skön fredag helt enkelt. 

Meeeeen så tänkte inte min kropp inte - nääääe. Vaknar med huvudvärken (det är ju fredag) -proppar i mig dunderkombon ibumetin och voltaren, skickar kidsen till skolan och värmer en vetekudde. En halvtimma i sängen med denna kur borde hjälpa. Eller inte! 

Släpar upp mig kl 9 iaf och hoppas kaffe ska hjälpa. Men i stället börjar illamående rulla i kroppen innan kaffet hinner bli klart. 

Nu har jag iaf gjort en egenanmälan till TR - nu ska det bli ett besök hos sjukgymnasten!!! Vet inte varför jag väntat egentligen - jag är inte så smart faktiskt! 

Måste snarast fixa ergonomisk kontorsstol och skrivbord i rätt höjd också - den här arbetsgivaren jag har/är måste skärpa sig annars får jag anmäla henne till arbetsmiljöverket! 

Nu får jag skicka mig tillbaka till sängen och hoppas att det släpper till typ lunch. Får jobba och shoppa i morgon i stället helt enkelt! 

Så sjukgymnasten bokad och ny tid hos hönsdoktorn om två veckor med (ja ni ska ju inte tro att den delen av kroppen låter bli att jävlas bara för att det är 10 månader sen op) fast hönsdoktorn har förjäkla lång väntetid tycker jag - alltid minst en månad och då har man tur! Ska be dem kolla mitt HB med för säkerhets skull! 

Det finns iaf en ljusning idag! 
Min älskling kommer hem efter ett gäng dagar med jobb på SVT i Norrköping. Skönt! Han är ju lite placeboeffektig att ha i närheten. Gör alltid lite ondare när man inte har någon som klappar på en och tycker synd om en ju :) 

Ha en skön helg alla och kom ihåg att vara tacksam för varje dag ni är friska och smärtfria!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar