lördag 12 november 2011

Hojstrul, helgmys och så blir det operation!

Lite helgledigt en snabbis.
Hem fredag tillbaka söndag fm. Bäst att njuta då!

Jag började ledigheten med att hämta kids på skolan (som jag fö inte hunnit besöka förren nu - de började i augusti - bad mamma!!). Vi var med på slutet av Emils gympalektion, kul! De körde Volleyboll och shit vad jag saknar det! Spelade ju varje vecka i typ 9 år och inte en enda gång sen jag flyttade till stan - det är långt till Tuna ju!

Sen en mycket välbehövlig dusch och benrakning - sköööönt. Direkt vidare på 12års kalas hos Nora. fattar inte hur den lilla lilla tjejen blivit så stor alltså!!

Tvingade alla mina små att sova i min stora relativt tomma säng - hur mysigt som helst. Fast vi saknade vår Harrypotterläsare som är på andra äventyr på annan ort. Alla somnade iaf jättesnabbt efter svullakalas hos Nora.
Hojstrul!
Pappa ska ta hand om och vinterförvara min japanska lånehoj, men så när han skulle flytta den i veckan så startar den inte - typiskt!! Batteriet säger han, men hinner inte fixa nåt med det  för han bygger om sitt badrum just nu.

Jahapp va fan ska jag göra då från Växjö - kollar med bästa Micke.
Han är hobbyhojbyggare, gammal paralellklasskompis och så utnyttjar vi honom som modell för HojRock ibland. Han är bra att ha till många saker med andra ord - när han har tid, vilket är rätt sällan eftersom han driver Eleven.se också resten av sin vakna tid. Han tog iaf tid av sin lördag för att hjälpa mig att få igång den. Meeen - det var minusgrader, plastkåpor och så behövdes det lite verktyg för att komma åt batterit - så det sket sig kan man säga. Fick i stället åka till biltema och köpa ett täcke åt hojen så den klarar sig om det råkar komma snö nu när jag är borta igen.

I väntan på att bli laddad! Silvertäcke är väl inte så tokigt tänker jag!

En ny choklad

Det som är det bästa mitt hår upplevt kan ju inte va dåligt för insidan, men hårinpackning äter man ju inte.
Jag hitta en för invärtes bruk också, lycka!

Äntligen ett mål hemlagad mat - gott gott! Sjukt trött på korv och hamburgare som min mässkost mest består av tyvärr!

Mitt enda inköp på mässan hittils är tre olika fantastiska teer!! Fint med heta chokladdrömmar - hetare än så blir det inte på mässan :)
Operation

Jo, hon ringde ju i måndags min gynVivi. Som tur var var det lägligt och jag kunde gå undan. Hon ville hålla fast vid sin plan med att vänta tre månader. Men jag sa det att det innebär ju att det dröjer tre månader för nytt prov, sen en månad att få svar, sen en månad till för väntan på operation och då har det gått ett år sen jag först sökte och eftersom det inte har blivit ett dugg bättre sen april så vill jag inte vänta!

Vi pratade säkert en halvtimma tills jag fick som jag ville :) - så de ska in och skära i min livmodertapp om någon månad. Det känns lite brutalt iofs men de skivar bara lite och tar bort cellförändringen, som en salamiskiva typ.

Saknad
Ja, nu har jag barnen här och det är underbart. Brukar räcka finfint för att jag ska må toppen. Men så är Magnus inte här och det är skitjobbigt! Blir ju såklart irriterad på mig själv som är van att klara mig själv och inte vara slav under mina känslor - meeen så är det! Jag behöver honom helt enkelt - jag som inte behöver nån man för att må bra va!! Jag erkänner - jag hade fel, för jag hade bara inte träffat honom då. Visste ju att jag behövde närhet o det där - men det här är ju på ett annat sätt (oxå). Han måste ha snott nån del av mig och monterat i sig - för jag är inte hel när han inte är nära. Sjukt ju - jag kan själv - mitt motto. Hmm, men men det är bara att försöka stå ut i en dryg vecka till. Han lär ju inte få det lätt när vi kommer hem alltså!!

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar