onsdag 2 november 2011

Shit jag är mänsklig!! Cellprover, julmässa och hjärtesmärta från Växjö


Helllllooo - o shit va länge sen jag skrev!! Ni tror väl att jag bara goseligosar hela kvällarna och inte hinner blogga - men det är faktiskt jobbet som gör att jag inte hinner!

Julmässa julmässa julmässa - ja tre på raken är och det är tufft! Inte tufft som i collt alltså utan tufft som i jobbigt!
Här är lite bilder från mitt liv som julmässejobbare dag 10, oj har jag jobbat 10 dagar i rad redan, tyckte väl jag var trött!
 
Att packa in ett helt kontor och packning för tre veckor a två pers i min lilla Corolla var en liten utmaning, men det gick finfint, om än svintung bil och helt fullt! Innehåll bla: 36 000 biljetter, 2 kassaapparater, två stora resväskor, walkie talkies med laddare, en sjuhelvetes massa papper, lamineringsmaskin, 2 datorer, kontorsprylar, två julmässebruvdar mm



Lägg till bildtext

The never ending lokal - Snickeriet. Låååång byggnad. Ligger på golvet och mäter in montrar. 3*2m ska de vara och det är skitnoga att det blir rätt. Om man ger någon fel mått blir man lynchad och det är inte kul! Detta var mitt jobb hela eftermiddagen - mäta, tejpa och märka ut med namn och nummer på varje utställare - som tur var hjälpte Alex till också (hon jag var i Tunisien med också).
Åkte hemifrån kl 7, hämta lite grejer och Marita, sen off to Växjö.
Jag har alltid tyckt det varit jobbig att vara borta länge från barnen, men denna gång har det varit hemskt redan innan jag skulle åka. De har varit hos sin pappa sen förra söndagen och jag fick bara träffa dem typ 15 minuter igår. Jag brukar kunna stänga av för att jobbet kräver all min uppmärksamhet - men ju mer rutti jag blir på jobbet ju mer annat får plats samtidigt - typ känslor! Jag vet att de har det bra, så det är rent egokänslor - jag saknar!!!

Jag är livrädd att jag gått och blivit mänsklig på äldre dar. Mänsklig innebär att man ibland bryter ihop, ibland blir sjuk, skanar sina kära så att det påverkar en fysiskt (typ illamående, huvudvärk, smärta i magtrakten, hjärtesmärta). I mitt jobb är det knepigt att få utrymme för sån´t, men jag har bara små symptom som dyker upp emellanåt så det kanske går över!

Cellprov

Så var det detta med cellprov då - berättade ju tidigare att jag var på gyn o blev undersökt med alla instrument de har (för en månad sen typ) provsvaren har inte kommit så jag ringde idag på vägen hit. Känns lite bra att veta vad proverna säger när man ska iväg lite å sådär tycker jag.

Det mesta var bra utom då att cellprovet visade på små förändringar. Men de kan gå över så nu ska vi avvakta i 3 mån - ELLER INTE!!!! Fan heller - jag sökte ju i mars eller april typ och det är bra mycket mer än 3 månader sen så den läktiden har redan passerat. Så på måndag har jag teletid med läkaren.

På måndag är jag mitt i mässa och springer runt bland en massa besökare och utställare, säljer glögg osv. Då ska de alltså ringa till mig och jag ska prata om mina gyngrejer mitt bland allt folk. Hmmm, känns ju sådär alltså! Fråga om de hört talas om mail? - kan vi ta det på mail kanske? "Öööö, va, mail, öööö na jag vet inte, kanske man kan, men jag vet inte" Jamen om jag inte kan svara så får hon maila mig hur hon tänker sig planen för att få ordning på mig - jag vill inte vänta längre.

Alltså 3 månader är ju inte så länge med strul när man är gift kanske - men nu kan jag säga att 3 månader är en hel j-a eveighet - när det dessutom redan gått 8 sen jag sökte från början. "Man måste ha lite tålamod och vänta ut sån´t här ibland", säger sköterskan. Hell no, jag har fått nog. Har dessutom inga bra gener när det kommer till cellförändringar o grejer så nu får de fixa - skära eller bränna eller vad de nu gör.

Skit samma - måste fokusera på mässan nu - att sakna barn, kärlek, närhet, oroa sig för celler som förändras och håller på - det får jag göra sen, i december typ. Tyvärr glömde jag alla bra grejer: vetekudde, spikmatta och massören hemma, så smärta i nacke och huvud kommer att störa min sömn i natt.

I morgon kommer en massa utställare och packar upp, totalt blir det sen ca 170 st (ca 250-300 pers) som behöver mig, så hepp pepp - lets go!

Go natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar