fredag 18 november 2011

Jag är en jävel på att skapa centimeter som inte finns! Nån som behöver några?

Aaa, när man planerar en mässa handlar det ofta om att skapa ytor eller trolla bort ytor. Här på Wapnö handlar det ALLTID om att skapa cm som inte finns - särskilt i år eftersom jag varit en rätt bra säljare denna gång (aa jag skryter lite för jag är egentligen inte bra på det) och bokat in lite mer än jag egentligen hade plats för (har det visat sig i efterhand).
Men jag blir allt jävligare på att trolla fram cm som inte finns - så det är bara att höra av er om ni behöver hjälp! :)
Mina chefer är ju såklart redan mästare på detta och jag lär mig mer hela tiden.

Jag lovade ju lite bilder av Wapnö. Har inte hunnit ta så många, men här kommer det jag har.

När man kommit förbi sjukhuset och militäranläggningen är detta vad man ser. Det var ganksa läckert rosa (fast det fattar inte min IP). Som ni ser är träden helt snea - fast det är vindstilla, ´så ni fattar att det rätt ofta blåser rätt bra här!?

En gles trädallé på tvärssen och en tjock svart på djupet - vi åker in i det svarta hålet som leder till Wapnö Gård.

Aa, jag tar dessa bilder samtidigt som jag kör bil, inte skitsmart kanske, men jag kan ju inte stanna o hoppa ur hela tiden - har ju en tid att passa liksom. Det är är iaf Wapnö Slott och till vänster ligger gården där vi har julmässan - tre hus med hantverk och mat och en massa ute utställare också.

När vi kommer hem till hotellet om kvällarna ska man helst få en plats inne på gården - för man är av naturen lat!

Det finns typ 10 platser och är sjukt trångt då man kör in - om man hamnar 2 cm fel kör man backspegeln i nå´t dörrhandtag eller väggen.

Här är framsidan - längst till vänster ser ni hålet i väggen man ska köra in igenom.

Påväg ut en morgon´- ni ser ju hur trååångt det är!

Men jag är rätt jävlig (oftast) på att ratta min lilla Corolla så det går fint! Även detta med att få en plats på denna eftertraktade parkering är jag jävlig på. Jag tar helt enklet för givet att det finns en plats till mig här och hittills har det alltid gjort det - just en plats - eller ja nästan en plats iaf. Jag ser till att lösa det, om det så innebär att jag läxar upp nån karl som parkerat illa eller knöla in bilen där det egentligen inte är parkering, men bilen ändå får plats så funkar det varje gång. Men det kan ni tänka på (det har ju med lagen om attraktion att göra såklart) - om man tar för givet och självklart att något ska lösa sig så gör det det - till slut!

Idag var en riktig skitdag, bokstavligt talat.

Vaknar med huvudvärk och smärta i nacke/bröstrygg - jaha dags igen för den här skiten tänkte jag tills jag gick upp och upptäckte att jag kallsvettades, skakade, var yr och fick springa på toa hela tiden. Magsjuka är mässarbetares värsta mardröm - för då kan man värkligen inte jobba ju! Inte ens lite (jo jag kunde räkna lite - ca 2000- röster nu i kväll så helt värdelös har jag inte varit idag -skönt) och dessutom riskerar hela teamet att smittas å då sitter vi verkligen i skiten!

Men jag har hållt mig på mitt rum hela dan (utom när jag hämtat lite te och lite mat nu i kväll), så jag hoppas att de klarar sig!

Det var ju ändå lite bra att jag fick huvudvärken och smärtan idag - samtidigt som magsjukan - då kanske jag inte har nå´t av det i morgon ju! Lika bra att göra av med allt skit på en gång.

Immunförsvaret är rätt dåligt nu efter 3,5 hårda veckor tänker jag mig, men jag brukar klara det! Jag har nog blivit för gammal eller nå´t. Vi brukar alltid ta lite gott att dricka och snacka skit på kvällarna - men i år är det bara rätt i säng så fort som möjligt på kvällarna - astrött. Mm, jag är gammal, det måste ju vara det. Nu blir det inte ens nå´t partaj på krogen här i Halmstad (för det skulle varit i kväll o det kan jag ju inte), man behöver skaka rumpa och dricka lite vin för att slappna av lite innan sista rycket med två intensiva mässdagar och hårda rivningsdagar kvar. Men det sket sig såattsäga!

Funderar på att ta lite luft (gå runt hörnet och köpa lite godis) för att piggna till lite innan det är dags att sova igen. Eftersom jag är typ isolerad blir jag lite knäpp - jag är ju en ganska social typ som gärna myser med folk och pratar mycket hela dan - nu känner jag mig som om jag är frihetsberövad, jag skulle inte fixa en dag i fängelse!! Där har man ju inte ens fejsbook!

Gonatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar