måndag 12 september 2011

Fullständigt kaosdag!!!! Måste nog rensa hjärnan rejält!!!

Ja såhär har jag sett ut hela dan!
Vaknade i chock en timma och 20 minuter för sent. 10 minuter efter att ungarnas taxi skulle gå. PANIK!!!!!
Det var tydligen så att taxichauffören var och knackade på kl 07,09. Taxin kör 07.00 egentligen!
Upp med ungarna som inte vaknade men gjorde som jag sa - snabba som fan var de helt plötsligt och insåg allvaret direkt! Moa upptäckte att taxin stod på gården - jag skicka ut Ludde i spöregnet att meddela att vi kommer om ett par minuter - mamma ska bara bre varsin macka. Så 7.18 kom de iväg!!! Jättebra ju att taxin stod kvar - men de ringde ju i fredags och ville att jag skulle se till att barnene var ute prick 7 eftersom de har ett sjukt tight schema som värsta flygledningscentralen där runt Hjorted/Totebo på morgnarna! Jag sa att givetvis ska jag se till det - å så händer detta nästa gång de ska iväg! FÖRLÅT ALLA DRABBADE!!!
När jag fått iväg kidsen blev det räserfart på mig själv - samtidigt som jag tänker - va fan är det med min hjärna, va fan är det med min hjärna!!!

Fast jag vet ju egentligen vad det är - killar fuckar upp ens hjärna, så enkelt är det. Så nu är jag ju lite tillbaka i tankarna runt att kanske slopa den delen helt och bara vara morsa och arbetskraft dygnet runt året runt - då funkar hjärnan skitbra - ett tag. Men jag kom fram till (under 5 minuter vid spegeln hinner jag tänka jävligt många tankar) att jag nog inte kan slopa den delen av livet för den är ju så sjukt kul och jag har ju provat 8 månader utan någon nämnvärd killkontakt förra året o det va fan inte kul till slut - det blev jag ju ännu mer sjuk i huvet av!

Ja, så började dagen alltså. På jobbet flöt allt bra (på det sättet är hjärnan rätt bra ändå - jobbet fixar jag) tills nu 13.30 då Emil ringde - "Mamma vi är hemma nu" - nu snurrar det som satan i huvet här - jaha ännu en halv studiedag jag missat eller nå´t Jag: "Jaså redan, varför då?" Emil: "Amen vi slutar ju kl halv ett på måndagar" Jag "åååaaaaooo visst tusan det gör ni ju, åå den här dagen alltså!! - Jag kommer strax är allt lugnt" Emil:" Jadå det är helt lugnt här".

När jag kom hem frågade jag barnen om de kom mycket för sent - nä bara 5 minuter - oj då körde taxin snabbt!!! Närå som vanligt ungefär, svarade de. Emil "Men mamma, när jag satte mig i taxin bara snurrade det i huvet och jag liksom bara - öö vad hände, nyss sov jag och nu sitter jag här" haha. De vaknade när de kom in i taxin. Men det kanske är ett bra sätt - väcka dem å få fart på dem när de är lite ovakna i chock så det inte tänker tanken att protestera - fast med något bättre tidsmarginaler :). Nu vet jag att de kan bli klara på 5 minuter om det kniper. Visst det blev bara en macka till frukost (inte bra) och inga tänder borstade (inte bra) - men det kan man ju lägga in 30 sekunder extra för så hinner de med det nästa gång :)

Så dagens resultat:
Jag glömde gå upp och jag glömde gå hem från jobbet (de är ju iofs nå´t jag varit rätt bra på ända sen jag började detta jobbet) och jag sabbade hela taxis schema för hela morgonen.

Blev inget hojåka pga fucking regn igår lagom när handledaren dykt upp och jag hoppat (så enkelt är det inte att komma i men det låter lite checkt) i skinbrallorna!! Skapligt oväder!

Vi ska försöka få tillett idag i stället då IGEN! Just nu skiner sola - men om några timmar vet man ju inte.
Med dagens facit är ju frågan också om det är så jävla lämpligt just denna dag!!??
Ränkar med att min semester ska fixa hjärnrensningen! Sola o bada o pinia colada är väl bra medicin?!

Vad tror ni - ska jag köra hoj alls egentligen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar