måndag 5 september 2011

Roliga svampar¨& hjärtan på Hasselö - och så lite Samba!

Söndag kväll igen då - fy satan vad tiden går fort!!!!!
Jisses har jag inte skrivit sen i torsdags!!??

Nacken är lite paj än, men bara lite och det är för att jag slog i axeln i en bordsskiva när jag städade igår men det går åt rätt håll hela tiden.

Var på Hasselö igår igen - nu var det varmt och finfint väder - 3 september liskom - jag bara skoja - det är inte höst än! Hasselö är som skapt för fotografering - och det är fullt med roliga grejer. Sen missade jag visst det bästa stället - tar det nästa gång jag åker dit!
Vad kan denna svamp heta? Moderatbandysopp?

den här va skitstor, men det ser man ju inte här

Hasselö och Sladö är fullt av hjärtan i naturen - hittade massor nu igen. Sladö är magiskt, om man bara låter det visa det!
Dvs sitta minst 2 timmar på en klippa, med en eller två koppar kaffe, gärna med trevligt sällskap med och glo rätt ut i havet - MAGISKT!



Aa, här kanske man måste ha lite mer fantasi - lite som ett barn ritar ett hjärta!


På båten räcke (MS Loftahammar) - såg detta på hemresan! Ha ha, märkligt detta!!

Taget på Sladö - dagen gick åt helvete för fort och jag hade gärna stannat länge länge! Soluppgång, solnedgång på det här stället måste va sjukt vackert!

Söndag och hämtabarndag - Härligt!
Tog en rejäl sovmorgon först o slappa i sängen länge länge - gick upp o käka scones till frukost kl 12.30 ute på baksidan. Sjukt den 4.e september att sitta där i bara strumplästen och käka frukost - underbart!!


Sen blev det en sväng ut till Gertrudsvik för en promenad - shit vad fint det är där ute!! Den här lilla ön är ju hur gullig som helst - som tvättmedelsreklamen.


Hämtar kidsen och tar en fika på Maxi på hemvägen. Jag behövde väl för f*n ingen Budapestbakelse!!?? Kunde tagit en macka kanske? Men nej nej - Budapestbakelse till middag, popcorn och ost o kex till kvällsmat - bra jobbat Jess!!

Hade ju en liten lista i torsdags som kändes rätt lång.

Förmodligen är det löst med en MC att övningsköra på - ska kolla upp det i morgon!
Jag har redan börjat lära mig en ny dans - det börjar bli många här nu, men vad tusan det ä ju så roligt - man blir nästan lite hög av det här! Nu är det SAMBA jag ska lära mig - är ju sjukt vackert och formar latinokroppen som inget annat - ja ni kan ju kolla några sambaklipp så fattar ni!
Här är ett tex:




Har fattat grundsteget skapligt nu, tränade typ 20 minuter i natt haha.

Spelade Batucada Samba (a så kanske det inte stavas, men orkar inte kolla) - det är lite Karnevalsamba liksom - för barnen i bilen hela hemvägen - de gillart skarpt!! Näro jag försöker inte alls hjärntvätta dem, de ska bara få känslan för latinamerikansk musik helt enkelt - den är ju grym liksom haha


Två nya grejer till "att göra listan"
Någon gång,  typ inom 10 år
Åka till Cuba och dansa Salsa
Åka till Karnevalen i Rio

Shit måste sova nu - ingen korrläsning nu heller då - så sorry för alla stavfel och felskrivningar!
Go natt

1 kommentar:

  1. These are really enormous ideas in concerning blogging.

    You have touched some fastidious points here. Any way keep up wrinting.


    Feel free to visit my blog ... medical malpractice solicitors

    SvaraRadera