söndag 11 september 2011

Nu ska det köras hoj! Fotboll och ogräs o annat pladder

LAGEN OM ATTRAKTION:
För en månad sedan hade jag ingen handledare, ingen hoj att övningsköra på, inget skinnställ o grejer, inga pengar att köpa nån hoj för.

Nu har jag 2 handledare, en gratis lånehoj med utrustning och så vill ICA banken låna ut lite slantar till en hoj(Swedbank sa att jag skulle ha 17500:-, typ, kvar efter hyra och lån är betalt - hahahahahaha, det har jag ju inte ens ut i lön. De är roliga de där!) Fast nu ska jag ju inte köpa en just nu, så de får behålla sina pengar.

Jag har bara bestämt mig att jag ska ha det där kortet och det ska inte bli dyrt heller (lite som en sport att få till det) - mitt bilkort gick på drygt 1200kr när alla runt mig betalade mellan 5-15000 kr för det - tycker jag är onödigt! Men mc kortet kommer ju att bli bra mycket dyrare det fatar jag ju - bara uppkörningen kostar 1500spän tydligen. Har inte en massa stålar att lägga på kortet utan söker billigaste vägen och tar det ett steg i taget och hittills har det gått riktigt jävla bra ju!
YES!! I fredags hämtade jag Hojen jag fått låna av Gerte i Tuna! Fick också låna skinnställ o hjälm o grejer. Hon är glad att hojen får komma ut och åka bara. Alltså sån´t händer ju inte! Att nån som man känner bara lite lånar ut sin hoj utan förbehåll till mig - att övningsköra på! Det är ju inte som att låna ut den till en van mc förare utan till en helt grön en! Men jag är oerhört tacksam såkalrt!

Här är den - jätteskön hoj!

Har är vi som ska ta det här kortet ihop!!
Förhoppningsvis kommer vi ut idag för en första körning!
Det är jävligt svårt att få reda på vad som egentligen gäller - om handledaren får köra bil bakom - alla säger att man inte får det - men inte en jävel vet vart det står eller vilken regel som säger det - inte ens polisen!
Jag har letat som en gaaaalning hela dagen, men hittar det inte i lagen eller på transportstyrelsen, trafikverket eller nå´n annan stans! Märkligt!!!
Så vi kör med bil tills motsatsen är bevisad!

FOTBOLL

Igår var det fotbollscup för Ludde - heeeela dan! Hjorted/Totebo vann inga matcher, men kämpade skitbra på 7 manna plan - som är dubbelt så stor som de annars spelat på i 5 manna. IFK Västervik - som är Luddes andralag där han tränar när han är här hos mig i stan - vann hela skiten och där står Kusin Leon i mål - de gillade att möta varandra och Ludde var sjukt sugen på att göra mål på Leon - men gick bet!

Kusinkamp

Leon räddar

Paus och grabbarna vilar - eller inte - de spelar fotboll såklart!

Syskonen hade skittrist i några timmar - tills precis innan vi skulle hem - då blev det kul på Gunnebo IP

Moa trivdes skitbra på denna höööga häst! Det var ingen vanlig ponnyridningstur detta. Hästen hade klåda och höll på o hoppa, skutta och sparka bakut hela tiden. Moa hängde kvar och satt kvar hela turen ändå - medan mamman fick 4 hjärtinfarkter men behöll pokerfejs för att inte skrämma ungen! Jag fråga henne efteråt om hon tyckte det var läskigt när hästen skuttade - Nej det tyckte hon inte minsan :) - Modig tjej!!!
Gunnebodagen på Gunnebo IP - innebar att det var en massa gamla Gunneboare där - märkligt att se att de åldrats så!! Jag har ju inte bott där på 20 år och några har man ju inte sett sedan dess. Lite läskigt!!

När jag kom hem fick jag se det mina grannar säkert stört sig som fan på hela sommaren - mitt trädgårdsland!!
Ni ser ju hur fint grannarna har det!! Ja det är uteplatsen till höger. Jag har plockat bort ca 5 grässtrån i våras sen har jag ärligt inte ens tänkt på det! Kanske är bäst att jag engegerar mig i detta nån dag. Man ska visst binda buskarna med innan snön kommer - jorå det kommer jag säkert att göra ju!
Nu hoppas jag att regnet håller sig borta några timmar till så jag kan få provköra den där hojen nån gång!! Har inte fått till det riktigt ännu - eftersom jag måste ju ha handledaren med mig - jag är alltså beroende av andra, vilket ju inte riktigt är min grej, men det får man ju bara köpa i det här läget :) Det blir ju mörkt så satans tidigt nu också!

Fö går det bra med Salsaeventet, jag har fått rätsida på när jag egentligen ska åka på semester - en vecka tidigare än jag trodde att jag skulle visade det sig - jisses vilken chock - men det löste sig! Min nacke är bättre, men inte helt bra, ungarna är friska och krya och de gillar skolan allihop just nu - underbart!

Idag är det den 11 september och det är sermonier o grejer hela tiden. Helt sjukt att det redan gått 10 år!!!! Där satt jag med en ettåring i famnen och gapade framför tv:n. Tittade på Oprah där de pratade med en man som överlevt en flygkrach och vilken skuld han kände - så börjar det blinka längst upp i rutan att plan krachat i World Trade center - sen blev ju världen annorlunda - fast ändå inte! USA gör som de vill som vanligt för att få det de vill ha, nu fick de större möjligheter att göra just det!

So long, nu ska jag kissa o sen hoppa i skinnstället - kan inte få igen brallorna med en full blåsa haha.
(skriver snabbt och korrläser inte som vanligt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar