fredag 16 september 2011

Vaccin, packning, möten och dåligt med hojkörning

Dags att packa! Jag känner mig ganska klar - behöver man mer grejer egentligen!!?? A, kanske ska låna en bok också.

Plötsligt känns min braiga stora väska något överdimensionerad.
Vaccinering - de är lite småsura på mig därborta på Esplanadens vc - jag bokade nu in vaccin 3 dagar för tidigt mot vad det står i deras böcker att man får - men de sa iaf ok. Min andra dos. Den 3:e ska man ta efter 6 månader - kontroll Jess har lagt in det i kalendern redan och lagt in påminnelse - bra jobbat ordning på torpet!

Sprutan med Twinrix häxblandningen är rätt liten - men det gör faktiskt ont när de tar hål på huden
- jag är inte så känslig och den här sköterskan var lite bättre än den förra som liksom borrade ner nålen lite långsamt i skinnet. Den här var mer huggartypen - hårt o sanbbt!
Bättre!
Hon blev livrädd när jag sa att jag ville ta en bild till bloggen.
Näää jag vill inte va med på bloggen. Farligt farligt - men jag hade inte tänkt ha med henne heller ju!!!
Möten
Igår eftermiddag var jag på ett mycket mycket spännande möte (på fritiden). Kan inte säga mer just nu men måste ändå säga liksom! Hoppas det går som vi vill. Jag kommer visserligen att ha mindre tid för partaj framöver då, men bara jag får dansa lite emellanåt så mår jag ganksa bra ändå!

Barnen

Häromdan bytte Moa och Emil rum - vilket ju innebär att Moa och Ludde delar. När det brakade loss igår och alla utom Emil ville byta tillbaka kände jag att jag blev lite som Gillian i biggest looooser. Sa med rätt grym min: "Ni ska lära er att komma överens och bästa sättet är att ni bor ihop - red ut era problem!" Sen slogs de lite inne på rummet och så, men nån gång lär de sig väl!

Idag var de lediga från skolan IGEN!! - svårt att få barnvakt en vardag på dan! Meeen det dök upp en räddare i nöden som hängde med mina barn idag -TACK tack tack - I´ll pay you back!!! 

TID

Så, nu har jag fått igång allt jag ville ha igång och ungefär 100% saker till - nu är bara frågan: Hur ska tiden räcka till!!??
* I morgon ska vi till Norrköping (Krokek) på kalas och det tar nästan hela dagen ju men är väldigt kul, på kvällen kommer kära Alex hit och slaggar (hon kan säkert tala om för mig vad jag glömt packa med tänker jag).
*Söndag morgon ca 8 åker vi först till Åtvidaberg och lämnar barnen (Xs nya kex bor där). Några infolappar om Salsahelgen tänkte jag banka upp i Gamleby och Åtvid också på vägen). Sen ska vi hämta Unna i Linköping dårå och säkert dricka lite kaffe. Sen off to Arlanda!
*Jag kommer hem från Tunisien måndag 26/9 (en vecka utan barnen i stan följer).
*På tisdagen åker vi kl 07.00 till Wapnö i Halmstad för Julmässemöte (skit missar BodeyJamen igen)- sen slaggar vi där på Norrepark (bra hotell förresten)
*och åker vidare till nästa julmässemöte i Växjö på onsdagen 28:e. Möte där några timmar och sen hem. *Torsdag fullt ös på jobbet och sen möte med HojRock grejer kl 18.00.

Nån stans den veckan ska jag också säkert ha ett möte med Salsagrejer, hinna dansa en massa, träna en massa, tvätta lite, OCH - sen var det ju detta med Hojkörningen - när tusan ska det komma in i schemat ordentligt!???
*Sen på fredan där kommer det lite besked om fortsättningen på gårdagens möte.
*På helgen ska jag visst göra lite doptårta med ja - för jag hade ju inget inbokat där och då kan man ju baka tårtor tänkte jag. Fast till mitt försvar får jag ju säga att det här med två dagar på resande fot med jobbet -var inte inplanerat förren för några timmar sen.

Förmodligen hinner jag inte blogga så mycket mer innan det är dags att sticka - får se om det blir något när vi är iväg - men Unna är med och hon är stenhård på att vi inte ska FBa eller messa eller leka med datorn när vi är på semester (smart tjej) - och jag vill inte ha stryk av henne (hon är stark som fan, går mycket på bodeypump och boxning o grejer).

Ni får ha det toppen här hemma i höstkylan (fast jag gillar hösten, det är mysigt). Jag vet att vi kommer ha en dunderkul resa (om Unna piggnar till, hon är lite sjuk just nu). Nu ska jag packa och sen kanske kolla lite var på kartan det här stället vi ska till ligger egentligen o vad det är för väder där nu o sån´t. Sen blir det filmkväll och tacos med kidsen här.

Måste berätta med förresten eftersom jag gärna bjuder på mina egna tillkortakommanden och allt gick bra:
Jag har gjort ett avtal med hotell i Växjö om våra två veckor där när vi kör Huseby Julmässa. Detta avtal gjorde jag i Juni - juni är en galen månad och i år var den mer galen än någonsin (ja ni kan ju kolla tillbaka lite här i bloggen så fattar ni). Detta innebär att när avtalet var klart (allt sker på mail) - släppte jag det helt och visste bara att det var klart.

Så nu när jag skulle boka lite rum då - fanns det inte ett minne i mitt huvud om vilket hotell det var!!! Jag kunde heller inte hitta något mail och började fundera på om jag drömt allt!! Jag har alltså gjort ett avtal om 10 rum typ i 14 nätter - det är inte så lite och vet inte med vilket hotell - skitbra Jess (eller ska jag säga Rexi kanske).

Det blev Google som räddade mig till slut. Sökte på Hotell Växjö - skrollade lite och hittade ett som var lilamarkerat (vs här har du varit inne förut) - och kände igen rumsbilderna!! En liten nätt sten - eller ska vi säga ett helt jävla isberg - lättade från mina axlar! Det var rätt på första försöket och hotellet hade hela vår mailkorre sparad! Jag får väl skylla lite på mailkrånglet jag haft nu i höst, och min konstiga hjärna! Skönt allt är i sin ordning och sån´t här händer ju alla (- men inte alla berättar det), nu kan jag åka på semester med helt avslappnad hjärna!!

So long folks

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar