torsdag 1 september 2011

Summering av singelpingel sommaren- ett tacktal och lite annat pladder

Hello yo!

Låter lite coolt ju, men jag är inte så cool idag. Rätt eländig har jag varit. Sträckte mig i nacken i går kväll och har känt mig helt offroad och väldigt smärtpåverkad! Som ni vet så haaatar jag att vara begränsad av smärta, som tur var skulle jag bara åka bil och sitta på möte idag (och träna med det kunde jag ju fetglömma, insåg jag redan när jag somnade igår). Var en sväng till Huseby (Växjö) på julmässemöte idag - men i morse alltså - fan jag kunda knappt klä på mig och än mindre sminka mig. Att kamma håret var bara att glömma. Har proppat i mig ibumetin, smörjt med voltaren och haft värmekudden som bästa polare hela dagen - kolla mig i spegeln när jag kom hem, fy fan vilket spöke!!!
Håret då - såg ut såhär:


Halva håret - en hel tova!!
 Jag har visst blivit nån slags varannandagbloggare men måste ändå berätta om gårdagens middag. Saffranslax med rosamrin och morötter och bulgur i kycklingfond - jisses så gott o inte behövde jag laga själv heller.
Nu är ju jag kass på att fota mat - men saffran i mat blir ju alltid vackert - i verkligheten!

SommarsummeringJaha, nu säger de alltså att sommaren är slut, det är september och hösten är här. Hög tid att summera min allra första sommar som singel! - Alltså allra första i livet! Att ha semester ensam med barnen är underskattat också - jättemysigt! Men jag vet ju att ni vill veta om det andra :)

Nu när jag skriver käns det lite som att jag sagt det förut, men jag orkar inte kolla tillbaka så då blir det väl en repris då.

Jag har träffat folk både på verkligheten och på overkligheten som gjort den här våren och sommaren till helt galen och fantastiskt rolig tid. Jag har gjort många saker jag aldrig gjort förut eller trott att jag skulle göra  - bara roliga saker såklart! Fått kontakt med gamla vänner, upptäckt att det finns en och annan soulmate därute både tjejer och killar som man inte visste att man hade men ändå känt att det varit något särskilt med (och det är en jävla skillnad på att vara en soulmate och att man är sugen på nå´n bara för att förtydliga - sen kan det ju vara så att man både är soulmate och sugen på varann - men det är inte det jag snackar om här). Det blev mycket party och lite beach 2011 - men det gör inte ett dugg - precis varje party har varit super - inte en gång har jag haft tråkigt, inte många minuter alls denna sommar har jag haft tråkigt. Jag trodde inte man kunde parta så många kvällar när man också jobbar - men det funka jättebra!

Så hörrni - jag vill tacka er jag träffat på verkligheten och overkligheten för den tid ni gett/ger mig av ert liv. Jag hoppas givetvis att jag även på ett eller annat sätt förgyllt er vardag något!

Nu låter det som att jag ska typ flytta till ett annat land eller dö eller gud förbjude - stänga ner min FB eller så, det ska jag givetvis inte men vill tacka för det som hittills varit, för jag tycker det är värdefullt hur fånigt det än kan låta! Jag tycker man ska värdera alla människor som gästar ens liv under långa eller korta perioder! SÅ TACK - ni borde veta vilka ni är, annars är ni rätt tröga!

Så vad händer i höst nu då?

Barnen och jobbet är konstant såklart!
V 39 - beach 2011 Tunisien! wihoooo
Salsaföreningen ska igång
Salsaevent 7-8 oktober - det får ni såklart inte missa!! Jag o några till gör det genom föreningen på fritiden - inte jobb alltså - bara rent nöje!
Dansa dansa dansa
Umgås mer med familj och vänner i vardagen!!!
Börja övningsköra på MC - faaaasst jag har inget att köra på ännu! Om nå´n har nå´t att låna/hyra ut så är jag intresserad!!
Kanske parta lite ibland
Hm, så var det detta med att träna och äta bra
Testa lite nya danser kanske
Läsa körkortsteori
Ringa farmor - fan va dålig jag är på det alltså!!
Kanske nån gång får jag lust att vika mina tre megahögar med ren tvätt och lägga in i garderoben - men bara kanske!
v 43-46 är det Julmässor och alltså bara jobb jobb jobb. Och sen var nog hösten slut tror jag.

Senaste veckan har jag märkt att Rexi börjat tagga ner och Jess börjar komma tillbaka på banan - fått lite kontroll på jobbet och ett lugn i kroppen. Reptilhjärnan funkar bra och kontrollhjärnan med - lite balans alltså, hoppas det varar ett tag, jag mår som bäst då egentligen! Barnen har börjat skolan och allt har funkat skitbra där vilket är underbart efter flera års strul strul strul!

Nu ska jag nog ta min stela nacke och lägga mig på spikmattan - räknar med att det är bra i nacken i morgon helt enkelt! Egentligen vill jag helst äta en stor påse smågodis och tycka synd om mig själv - men det mår jag ju inte bättre av sen och dessutom är Willys stängt nu. Tur jag har lite choklad!


Glömde nästan. Såg filmen Hur många lingon finns det i världen här om dagen. Blev helt såld på den här låten - fantastiskt vacker och bättre än originalet! Hög volym o blunda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar