måndag 12 september 2011

JAG HAR KÖRT MOTORCYKEL!!!!!!

Här är beviset. Detta var nog 3.e vändan tror jag och växlingarna sitter inte klockrent, det är inte vackert o ett o annat kärringstopp uppstår emellanåt! Hyrde in ett par staister "Handledaren" Magnus och "sonen" Ludvig. Det är inte den utbildade, erfarne och superduktiga videofotografen Magnus som håller i kameran - som ni både ser och fattar - det blir nästa utbildning han får hålla i - lära ungarna kamerateknik, så vi kan göra en massa coola hojåkarfilmer sen också hahahaha. Just det vi börjar från början kanske! Dragläge, gasa, växla, bromsa, svänga o stanna! Typ!


Lyssna på min älskade unge här - tror aldrig han varit så stolt över sin mamma :) :)



Hur var det då? Jo när vi så äntligen kom ut till platsen för förstagångenimittlivövningskörningen (aldrig ens lyckats växla eller köra en moppe då alltså) - kom vi på att jag glömt den fruktansvärt fula men helt nödvändiga REFLEXVÄSTEN! Aaaa, den måste man ju ha, så handledare Magnus fick åka hem o hämta - eftersom jag var fullmunderad och klar för hojkörning! Satte mig på hojen för att vänta. De där skinnbrallorna man blir så sexig i är bara liiite för små egnetligen och jag måste ligga ner och Emil får med mycket möda dra igen kedjan - men när man står upp och allt är knäppt känns det rätt bra. Jag har redan innan "alldeles för tighta skinbrallor som klämmer mina muskler och blodkärl" lätt att få kramp när jag sitter på det viset man sitter på en hoj - med dessa brallor blev det lite värre! Bara att lyfta över benet skapar krampkänning så det måste gå skiiitfort! Sen känner jag att det är på g hela tiden! Detta underlättar inte min första tur på hoj, men jag bet ihop!

Det var såklart ashärligt att dra på lite på rakan och ganksa läskigt att svänga i en något för grusig korsning - men det är lika bra att lära sig köra på grus nu tänker jag - det lär ju hända igen liksom! Det svåraste tyckte jag var det här med växling när man ska svänga o vända o sån´t - många moment samtidigt som man måste ha stenkoll på att det inte kommer bilar eller folk eller rådjur och annat trams som ska trängas med mig när jag kör hoj!

I övrigt
Så bestämde sig Emil 30 min innan övningskörningen att han skulle ha ett eget rum - eller aldrig komma ut från toan. Ingen av de andra ville dela rum med varandra - dvs ärkefienderna Moa och Ludde - otänkbart!

Diplomaten - mamma- gav sig in i diskussionen med snällaste lenaste övertygarrösten medan Emil satt på toan. Som ett mirakel skett - på 5 minuter hade jag övertygat Moa o Ludde om att de visst kan dela rum, i alla fall på prov ett tag. Ludde gick med på en dag (jorå man flyttar ju gärna ett helt j-a flickrum i kaos för en dag)! Nä minst två veckor sa jag och så blev det. Vi börja flytta runt o greja och mitt i allt kaoset åker Moa till en kompis - jag ger mig ut och kör hoj - dvs det blir inte så mycket mer gjort än att allt hamnat i vardagsrummet. Moa har sjuuukt mycket smågrejer o pysselsaker som tydligen inte bor i någon låda!

Sen när vi kom hem kom Nora och Leon. Tur det! Nora alias Ylva är en riktig fixare och hjälpte Emil att få ordning på kasoet. Jag glömde nästan hämta Moa, men kom på det när jag tänkte börja med maten 18.15.

Hämtar Mosan och sen börjar jag med maten. Pappa ringer o säger att han kommer förbi en sväng - 5 barn springer runt o ylar i flyttkaos och då kommer lillasyster med ett 6.e barn - Selma lilla blev helt förvirrad, men ganska lycklig av att det fanns grejer överallt att pilla på och plocka med och trolla bort!!!! Fick till käket och Jennie sa att hennes ungar ätit - plötsligt siter ändå två av dem vid matbordet. Selma gick o hämtade en egen stol t.o.m - det serverades ju krov till middag :)

Det blev lite mycket idag helt enkelt och fortfarande har Moa ungefär 1000 prylar där de inte ska vara - men det får vi ta i morgon.

Nu ska jag gå och sova lite - har ställt klockan redan för nån timma sen förresten. Jag kommer somna utmattad och lycklig och förmodligen drömma att jag kör ihjäl mig eller nån annan - men då är det ju bara en dröm!
Kommentera gärna min första hojtur - jag tål det mesta :) :)

2 kommentarer:

  1. Låter som en kul blogg, blir att följa din utveckling.*s*

    SvaraRadera
  2. Å, tack Lejonell! Välkommen! :)

    SvaraRadera