lördag 6 augusti 2011

Felkörning, mera tårtbak, namnkalajs och spotify i bilradion - en gammal bilradio!!

Dagen började med frukost hos moran i Ankarsrum - barnen hängde där medan jag gjorde klart tårtorna i Folketshus.

Eller förresten dagen började med att vi - ja eller jag - glömde svänga in till Ankarsrum eftersom bilen fortfarande går automatiskt till Totebo. Blåste lite lagom stressad förbi Gladhammar en bit innan jag tvärnita (ensam på vägen) och höll på att paja alla rosorna som låg i en låda på sätet bredvid. Shit nu glömde vi ju svänga till Ankarsrum. Vänder och gasar på till Ankarsrum.

Efter en stund säger Moa (5år): "Mamma, jag visste att vi skulle hamna i en så´n här situation (välbetonat)" Jag: "Vadå menar du, en så´n här situation"
Moa: "Ja, att du körde fel"
Jag:"Va menar du med det - hur visste du det?"
Moa:"Jo, men din hjärna brukar ju va lite (här gör hon kockotecken vid tinningen) - klantig"
Hahaha - ok. Dags att försöka få lite koll på saker och ting här nu kanske :). Moa småler lite generat hela tiden när hon säger detta, för hon vill inte göra mig ledsen, men hon kan helt enkelt inte låta bli att säga det :).

För en gångs skull är jag ganska nöjd med tårtan. Självklart inte 100% men kanske 90%.
Hoppas brudparet och gästerna blev nöjda och att den smakar gått såklart!
 Direkt när tårtorna var klara var det läge att klä om lite och sticka till Krokek för namnkalas. Lilla Tove Kristina (du glömde berätta hur det stavas Linda) firades hårt och hon var rätt trött på oss när allt var över!
Tove - hon är tydligen redan 3 månader, fattar inte hur det gick till!

Alla nöjda på var sin kant!

Vaaaarmt - Ludde är inte så förtjust i sol och värme.
Kubb är grabbarnas game denna dag!

Alla småtjejer. Än så länge är de sams. Men sen hände det grejer! Selma äääälskar dockor och dockvagnar - här fanns bara en dockvagn och en massa småtjejer som ville köra den - ja ni fattar ju hur det slutade!


Tv: Birger, min plastpappa (vet inte om han vatt med innan). Han har tre söner som alltså är mina plastbrorsor.
Mitten - min pappa - honom har ni träffat här.
Th - Agneta, min plastmamma och pappas, hm... 3:e fru. De gifte sig nu för någon månad sedan, vi misstänker att det är för att de syndat och kanske har en baby på g ;).


Toves fina tårta som hennes mamma Linda gjort.

Jag och flera med mig uppfattade att det var dags att ta mat. Sen hade vi visst fattat fel och jag tappade allt mitt i köttfatet - trodde jag. Men tydligen var hela golvet fullt också - men jag fick ju så brått ut till bordet (där Linda skulle hälsa välkomna och berätta om Toves namn å så ) att jag inte hann med att städa upp -och sen glömde jag. Förlåt Linda, jag är en gris jag vet. Men nu kanske vi är kvitt för det din man lämnade efter sig på mitt 30 årskalas?? :)

Mycket gott käk. När jag skulle ta om blev alla oroliga att jag skulle hugga in på tårtan eftersom jag hade så bråttom innan. Men kaffet var inte klart så jag tog lite mer mat!


Jag lade beslag på Tove rätt många gånger.
Hon skrattade massor åt mig idag och det är alltid lika härligt när bebisar gör ju. Innan har hon inte ens velat titta på mig.

Min vän Alex berättade att hon koppla sin gamla fm sändare till sin IP och fick spotify i bilen. Detta gjorde att vi kom 40 minuter försent till kalaset (det är alltså inte mitt fel utan Alex). Jag var tvungen att svänga in bara lite på MediaMarkt och köpa en - 349kr och värt varenda öre. På hemvägen växlade vi mellan Salsa (Alberto Barros) och Volbeat och allt däremellan typ.

Salsa funkar inte skitbra i bilen faktsikt - det går nämligen inte att vara still och det är mest underkroppdans så det blev lite farligt, sen har inte ungarna fattat den musiken än riktigt. Jag får pyttsa in det i lagom doser.
Summa summarum - en skön dag med lagom stress. Nu är jag helt ledig till mitten av v 34 då jag ska sätta igång med blommor till Camillas bröllopstårta.

Morgondagen blir städa, baka packa för semester -dag (det ska bli regn säger de). Måndag kväll blir spännande - det ska jag berätta om på måndag kväll - troligen.

Jag kunde förresten somna alldeles utmärkt fast jag var förbannad och frustrerad i går kväll. Men det beror ju på min sömntoretts, bra att ha ibland då ju.
Go kväll.

3 kommentarer:

  1. Emelie och Martin7 augusti 2011 kl. 19:40

    Tårtan var superfin och framför allt superdupergod...

    SvaraRadera
  2. Emelie och Martin7 augusti 2011 kl. 19:41

    Vi var 100 % nöjda

    SvaraRadera
  3. Ååå vad glad jag blir! Tack för att jag fick förtroendet att göra den :)

    SvaraRadera