måndag 22 augusti 2011

Snart får jag köra hoj!!!Ska jag köpa en då kanske?

Hello.

Nu har äntligen mitt körkortstillstånd kommit!! Jubidubidoooooooo
Fast jag har inget att köra på ännu. Funderar på hur jag ska lösa det. Har ju inga pengar på banken och ingen släkting eller så som har en hoj som står och skräpar. Men tills det att handledarskapet är godkänns ska det vara löst tänker jag. Så jag har i alla fall veckan ut på mig!
Yes - jag får lov att övningsköra med typ vilket fordon som helst - bara jag har en handledare. Den ansökan är inskickad och betald, nu väntar vi bara på ett ok för henne.

Salsa
Såhär ser det ut när jag kreerar event. Var inte riktigt så vi lärde oss i skolan, hur en projektplan ska se ut med marknadspaln och gantschema o grejer - men papper, penna och miniräknare funkar rätt bra. Dessutom går det snabbare och blir av om man inte grötar ner sig i en massa administration i timmar och åter timmar!
 En salsaförening föddes här vid mitt köksbord för någon vecka sen - och nu är det full rulle med att få allt klart till eventet 7-8 Oktober. Och sen en fortsättning med att hitta instruktörer för fortsatta kurser här i stan. Som sagt, man kan inte sitta på sin feta olationfierade röv och vänta på att andra ska fixa om man inom några år vill ha en het latinofierad röv :-) och det mina vänner vill jag ha!!

Sportbilsdagen
är ett event på Gränsö som jag inte är ett dugg inblandad i faktiskt! Jag har ju alltid semester när detta sker och så sköter de allt själva så jag behövs inte heller. Det hindrar ju inte att alla tror att jag vet allt om den, när kortegen går och allt sån´t. Men det är ju inte så konstigt.

Jag köpte den här i förrgår - bara ca 8 000 000 kr - som hittat ju.
Att jag inte vet exakt vad den kosta är för att jag inte räknar mina pengar så noga hahahahahah
Nä, men visst är den läcker?? Skulle kunna tänka mig en så´n - fast hellre en MC först!

Detta käka jag till middag igår - sjukt gått och supernyttigt!
Var visst enkelt att laga med, men det slapp jag så då är det ju ännu godare liksom.
Maten lagades medan jag gjorde marsipanrosor - känns lite som att det är så det ska va! :)
Marsipanarbeten

Jag brukar klaga på att folk som har firma tar för dåligt betalt många gånger - för sitt eget bästa givetvis - jag betalar gärna lite för allt, men förstår att folk måste ta betalt. Nu börjar jag fatta att jag är för dålig på att ta betalt för mitt arbete!

Gjorde tex en bebis till en doptårta häromdan - det tog ca 1 timma och 20 minuter - sen ska jag göra massor till dekorationer till den tårtan och tar knappt nåt betalt - hur smart är det egentligen??

Rosor tar i snitt 5 min st att göra - (olika storlekar blandat på en timma) - och blader tar kanske 2 minuter styck plus färgning osv. Jag kommer aldrig kunna ta betalt för all tid jag lägger - men jag måste nog skärpa mig lite och se lite vad det är värt att göra något för. Min tid är värdefull ju!

Får väl göra nån slags prislista eller så och hålla mig till den!

Skolstart
Idag skulle minstingen börja skolan. Hon var jättenervös och till slut spydde hon ner hela sig och halva skolan (det är väldigt litet i Betel i Hojrted så det är inte så svårt). Betel förresten - det var inte riktigt den sortens skola jag tänkt mig att hon skulle gå i - men det är bara fyra veckor så det får väl gå.

Förvirringen var total nu när Totebo skola lagt ner och alla ska gå i Hjorted - fast Hjorted skola är inte färdigbyggd så de kan inte börja där - så några går i totebo och några i Hjorted. Taxi körningar från Totebo skulle det va då - och det var det  - men ingen visste hur när och var - eftersom vi inte fått nån info om det - taxi säger dock att de ringat alla, men ingen har svarat. Hahahahaha - dåligaste, eller sämsta heter det kanske, ursäkten på den här sidan andra världskriget!!
Jag gillar ju barnens taxibolag annars - men detta har varit helt katastrof och skapar stor oro hos barnen - också för att föräldrarna pratar om det och är förvirrade. Jisses. Hoppas de kommer fram i morgon och att Mosan är pigg och glad då!

Vaccin
Har varit iväg och vaccinerat mig nu. Twinrix (Hepatit a och b tror jag) och ducoral - jag ska ju till Afrika om några veckor - jubi! Fick tömma spargrisen för att ha råd - det är ju skitdyrt såhär veckan innan lön - 650 spän för halva dosen - sen blir det 50 till veckan innan vi drar hua!!!!

Tror ni det var poppis att komma med tior till vårdcentralen!? Nope - fick ta med dem till Willys i stället - gillade inte de som stod bakom, men det kan jag leva med!


spargristömmning


Man ska inte känna så mycket efteråt sa hon och jag brukar inte få biverkningar av vaccin - men jag börjar känna mig lätt snurrig och lite sådär småsjuk här nu! Skit också hoppas det går över fort - ett glas vin kanske hjälper?

Nähä - tillbaka till blomstertillverkningen.
I kväll ska det bli minst 2 timmar salsa - sådeså!



Bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar