tisdag 9 augusti 2011

Semester

Nu så, äntligen semestertrip. Något trötta barn, efter en sen filmkväll igår, vaknar efter ca 30 min väckningsförsök.

Det regnar rätt bra när vi vaknar - trist, eftersom jag vägrar ta med regnkläder! Vi packar noga - rätt mycket mat eftersom vi ska bo på vandrarhem på en ö i 4 dagar. Min gigantiska resväska, en mega kylväska, en rygga o min handväska måste med. En annan sak jag vägra va att ta bilen till hamnplan, där båten går ifrån. Det tar ca 5-10 min att gå. Men med vår packning tog det ca 30 min. Vi såg nog rätt kul ut.


Barnen var iaf glada ända tills vi kom till vandrarhemmet. Då ville jag ta kort - Moa ville inte o sura en halvtimme. Sen skulle vi bädda - då blev en annan unge sur - svårt att bädda överslaf på våningsäng - men det va inte ok tyckte ungen som sura i en timma.


Här ska solas, solen skiner ju nu. Vad gör det då om det bara är 15 grader??

Grabbarna spelar beachvolley o Moa leker på stranden.

Just nu alltså - råder frid i sinnet.

Tar några djupa andetag i väntan på nästa regnmoln eller syskonfight. Lyssnar lite på "hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" också.
Bye.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Hasselö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar