torsdag 11 augusti 2011

Ska man köra en nakenchock på vandrarhemmet för att ungen slagit sig eller ska man inte??

Dagens vardagsdramatik! Jag skulle ta en välbehövlig dusch efter 2,5 dags grymt solande i hettan på stranden (eller inte vatt svett nån enda gång, men lite skitig blir man ju ändå). Duschen ligger i huvudbyggnaden bredvid köket - där var en hel tysk familj på typ 25 pers som lagade middag.

Jag hade just tvålat in hår och kropp i greppat hyveln för att ta bort lite tredagarsstubb här o där.

Ludde dundrar in i hallen. - "mamma mamma, du måste komma. Moa ramla ner från sängen och slog huvet i bordet, hon har jätteont".

Jag drar igång duschen o spolar samtidigt som jag vrålar "blöder hon?" "nä jag tror inte det, du måste komma" vrålar Ludde.

Här går några tankar blixtsnabbt genom huvet - ska jag springa ut näck med schampo i huvet genom familjen som lagar middag - är läget så akut?? (Jag trodde att det var överslafen på våningsängen hon ramlat från.)

Jag bestämmer att det tänker jag inte bjuda på, hon skriker o blöder inte - alltså är hon inte avsvimmad eller döende. 3minuter klarar de sig utan mig!! Säger "jag ä naken Ludde jag kan inte komma nu - ta hand om henne o trösta henne, jag kommer så fort jag kan"

Nu såhär efteråt när allt är bra och endast ett ömt öra är skadan , kan jag ändå känna att jag borde agerat naken. Vad spelar det för roll om tyskarna får en chock o inte kan äta sin mat?? En unge i fara borde stå över det. Eller så är det så att jag instinktivt visste att det var rätt lugnt!

Hur som helst. Vi har haft skitväder framförallt skitkallt väder. Synd, men vi har myst så gott det går. Bilder kommer när vi kommer hem. Har ju nämligen ingen dator med mig. Som tur är har jag min ip - bra när böckerna jag lånade visade sig vara sånna jag redan läst (smart ju).




Såhär har himlen varit mest hela tiden.



Middag på campinglivet. Trodde denna skulle va ok. Luktade kattmat - o ja - smakade kattmat. Fy fan, skitäckligt!! Ungarna åt i alla fall lite.



På em idag tyckte jag jag såg solen. 12 grader å på med bikinin. Tror jag fick två strålar på mig iaf. Jättebra ju :).

I morgon em ska det bli finfint väder - då är vi hemma igen.

Vi hade en underbar tur till Sladö på cykel igår. Den kommer senare.

Bye

Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Hasselö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar