onsdag 17 augusti 2011

Reptilhjärnan tar över, minihippa och Dinosaurium.


Ojojoj vad tiden går.

Har haft semester i två veckor nu och det har varit fint väder två dagar - ändå ser det ut som kriget här hemma och jag har knappt hunnit blogga. Vad är det för fel på mig??

Jo det har jag förstått nu. Jag planerar som en kråka, blandar ihop datum och får inget gjort. Låter lite som om jag skulle va på väg in i väggen säger nog mina nära och kära. Jag skulle säga att det beror på att reptihjärnan tagit över all verksamhet där uppe!



Här är jag och barnen på dinosarium i Norrköping.
Jag kände ett trängande behov att hälsa på mina släktningar när nu min utveckling gått bakåt genom generationer och miljoners år. Mitt nya smeknamn är Rexi.
Jag vet att jag ser rätt fit ut, rent av mager och rätt lång här, men det är bara kameravinkeln och något med ljuset!


Min hjärna och kropp funkar alldeles utmärkt, men det är bara det att den prioriterar helt andra saker än sånt som jag känner att den åtminståne fick lägga halva tiden på. Men nej nej. Bara urfunktionerna som är igång dvs: Modersinstinkter, mat, sömn och .... - ja ni fattar och ibland i omvänd ordning. Alltså det här kan ju vara helt ok och trevligt och funkar ju hyfsat när man har semester. Men jag känner att jag snart måste ta tillbaka kontrollen och bli "planing, controling bitch Jessica" igen - i alla fall lite. Det är ju bra om nå´t annat funkar med liksom. Speciellt när jag ska tillbaka till jobbet sen, och nu när jag ska göra en massa tårtor igen nästa vecka. Tårtan har jag rätt bra koll på känner jag - men det är ju så att jag ska gå på bröllopet också och då ska man kanske ha nå´t fin på sig - jaha hur har jag planerat där då - inte alls! Sen skulle jag ju bli fit också nu till sommaren - hahahahah gick ju jävligt bra det! Men det är ju 6 veckor kvar till jag ska ligga på playan i Sousse, Tunisien (jag tror det är dit vi ska, men jag är inte helt säker faktiskt - helt sjukt för att vara mig, men förklaringen finns ju ovan).

Har i alla fall lyckats beställa tid för vaccinering nu också - bra ju! Hepatitvacciner och koleravaccin ska det bli - nästan gratis - typ drygt 1000:- blääää. Ska kolla om jag har nå´t giltigt pass med - det kan ju vara bra att ha - kollade direkt nu, hittade det och det var giltigt till 2014, strålande!


Moa tyckte att min kusin var rätt söt

Den här utställningen var fin, rätt fränt med riktiga skelett liksom, som är 75 miljoner år gamla och endel ännu äldre - men det tog bara 30 minuter att gå igenom och kostade 300 spänn i entré för oss. Nää det var det inte värt. Trotts att jag fick träffa släkten. Jag har sagt att nästa gång får de komma hem till mig. Jag fixar kött och sällskap åt dem. De lovade att komma när de tittar förbi Sverige nästa gång.


Minihippa
Det är ju bröllop på gång. Nästa fredag ska Camilla gifta sig. Vi var några som inte kunde vara med på möhippan - så vi röva bort Camilla lite i måndags i stället. Hon var totalt oföreberedd och väldigt bekymrad över att hon var svett om fötterna (det är nå´t som Gränsös hotellpersonal har rätt mycket problem med - tydligen).  Men vi var bara hos Emma så det spela ju ingen roll att hon kom direkt från jobb och frissa. Det var hur mysigt som helst äta gott, dricka gott - pladdra en massa och skratta massor!!
Tack Emma och Millis att ni tog tag idet - min hjärna är ju paj som sagt - tur att det finns folk som fungerar!!

Emma, Rexi, Elton, Millis och Camilla

Rexi - ni ser ju i ögona - hoho tomt i skallen!!

Sötaste Elotn 7 veckor. Trivdes bra i "tant Jessicas" famn.
Tack Millis gulligt sagt :)!! Elton gillade minihippa och var jättesnäll hela tiden.
Även när hans pappa ringde och sa att polisen sökte hans mamma.
Mamman hade nämligen glömt sin väska utanför bilen på hamnplanpan
- nån farbro hittade den men vägrade röra den - det kan ju va en bomb.
Millis fick låna min cykel för att hämta sin väska
(hon kör lite på reptilstilen med nu, men det kallas ammningshormoner och är givetvis helt legitimt)
jag fick låna bebisen - jag tycker det var ett helt juste byte.

Svingod sallad från Tant Grön - nice!!
Ost och kex och rödvin blev det sen - den här kombon är nog det bästa man kan pyssla med på kvällarna!
Härligt sällskap ost och vin - oslagbart!

Emil var kvällens fotograf, så det blev mycket bilder på colaburkar, blommor och ljusstakar - sån´t som han tycker är kul att fota. Jag hade givetvis fler bilder på Camilla - men de kommer kanske efter bröllopet.

Var en sväng på IKEA på hemvägen från Norrköping. Blev lite prylar till sovrummet - nu finns täcke och kudde även på andra sidan sängen och en mysbelysningslampa i stället för strålkastaren jag haft som sänglampa innan (reptilhjärnan shoppade loss) - sen en massa batterier till ungarnas tv - spel. De äter batterier!! Jag har lite tur, mina barn gillar faktiskt IKEA - utom att stå i kö - då blir man extremt kissnödig och kan inte gå själv till toan, men det är sån´t man får ta.

Att hitta ut ur stan var ett h-vete. Nån bygger om men skyltar inte om. Vi blev 40 minuter sena ur stan. Då var Rexi inte så glad faktiskt, försökte planera en dansutflykt på telen samtidigt också - här sket det sig och jag blanda ihop veckor och dagar och vägar och samtidigt mosade jag in en massa godis i käften av ren frustration eller nå´t. Finns det grejer att äta när jag måste tänka eller är irriterad så bara mosar jag in. Knäppt! Barnen hade lite kul åt mig i alla fall - jag har lugnat ner mig nu. Nästa gång jag kör i Linköping ska jag inte titta på skyltarna utan på vägen!


Nähä bäst att få nå´t vettigt gjort idag då.
Baka tårtbottnar och städa garderober tänkte jag fylla denna dag med. Ludde skäller på mig varje dag för han inte hittar några kläder - här ser ni varför:



Han har helt rätt att va sur givetvis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar