söndag 7 augusti 2011

Skitsöndag med huvudvärken från helvetet och sängbygge

Vaknar denna fullspäckade söndag med huvudvärken från helvetet. Det är en postcakebake huvudvärk. Det är ganksa vanligt att jag är rätt förbannad på min kropp av olika anledningar!

Den är ett riktigt mådnagsexemplar på flera avdelningar, bla detta med överrörligheten då! Nu har jag en miljon låsningar i ryggen och ingen som kan få bort dem tillgänglig. Emil satt lite på mig i morse och fick bort en - men det är mycket kvar. Så blir muskelfästena som stenar och så är det igång! Dessa kommer sig av att jag kavlade några kilo marsipan för hand - och det straffar sig. Det är givetvis värt det, men detta är anledningen till att jag inte kan jobba som konditor och det gör mig rätt arg!

Sen har jag verkligen inte tid med den här huvudvärken heller!! Tryckte i alla fall i mig en voltaren till frukost och sen en timma på spikmattan. Tur att barnen är bra på att underhålla sig själva!!


Spikmatta en timma - hjälpte inte, men var skönt!
 Så skulle i alla fall sängen byggas ihop!

Vraket och Emil hjälps åt att bygga ihop min dubbelsäng som tagit upp massa plats i hans rum i två veckor nu. Det gick skitbra, vi är ett bra team Emil och jag.


Vraket sätter dit prylar under sängen - så den inte ska glida isär. Skönt att det är så förbannat trångt i mitt rum!!

Huvudet exploderar, svetten pumpar och vraket är helt slut efter den lilla övningen!

Sådär - härligt - men det är ju några saker som saknas alltså!
Ett täcke till...
En massa mer kuddar...
Fler dubbelllakan (av rätt storlek)...
Nä, det kan man ta sen....



Sådär ja nu har sängen allt den behöver :). Mamma mos och mammagos. Härligt nu får vi plats allihop på morgnarna!



Kartong = kul!


Medan Vraket försöker kurera sig och ladda för att laga mat - leker alla barnen tillsammans med kartongen (den bäddmadrassen låg i) - varför ska man köpa tv- spel och leksaker när allt som krävs är en rejäl kartong!?

Nu måste jag nog laga mat här alltså. Blir nåt med kyckling tror jag allt i ugnen eller nå´t enkelt. Måste handla med och baka och fan......

Jag är ganska smärttålig säger min tandläkare och min massör - men när det sätter sig i huvet så jag knappt kan röra mig blir jag sååååå frustrerad!!

Svartsjuka, smärta, myggor och sand är de saker jag hatar mest just nu tror jag (förutom allt elände på jorden då alltså).

Ledsen att jag är lite trist idag - det är säkert bättre i morgon hoppas jag!

Kvällen ska ägnas åt att banka in vettiga kvinnoideal i min son som är helt såld på smalisar med sillisar - visst det får han väl tycka är snyggt om han vill - men han får ju inte snöa in helt på det där redan alltså - han är ju bara 9 år!!!

Bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar