fredag 5 augusti 2011

HojRock, tårtbak och Svartsjuka = kräksjuka

Nuskavise. Jag skulle egentligen göra mer marsipanrosor nu, men puckot Jess tog med alla grejer till Ankarsrum och lämnade dem där - så det blir mer jobb i morgon helt enkelt. Men då hinner jag blogga lite nu i stället.

Jo det var ju HojRock förra veckan. Det absolut roligaste och mest utmattande man kan pyssla med v 30. I ca 2 veckor efteråt får jag sömntorretts (som det varken heter eller stavas) dvs jag blir heelt sömning och kan somna var som helst bara jag sitter ner. Pigg och glad så länge jag är i farten, men om jag sätter mig ner kopplar systemen av! I morgon ska jag köra bil till Kolmården och hem - det blir till att ha hög volym och sen hjälper ju barnen till att hålla mig vaken, kaffe och redbull kanske med får spela en viss roll.

Här kommer lite bilder från den senaste veckan!

Det här är Mackan, en av mina bästa vänner. Han tar hand om artisterna på HojRock.
Han är också den som är ansvarig för - eller tvingade mig - att öppna ögonen och se att det
finns en massa kul fiskar i havet och att man bör kanske ta för sig lite medan tid finnes!

Nu sa han ju inte just så som ni kanske förstår, men orden han använde passar sig inte här :).
Tack Mackan, jag kommer att vara dig evigt tacksam och skyller alla knäppa grejer som hänt/händer på dig!
Ibland har jag ju önskat att jag inte lyssnat utan fortsatt gått omkring i min barn/jobba/träna värld något lobotomerad och ganska nöjd. Men oftast är jag glad att jag lyssnade ju! 


Stacie Collins - riktigt bra drag!

Det här är HectZ - han är lite galen och jag är väldigt glad att jag inte är hans mamma!

Scenbygge på G - onsdag 27/7. Kul att se andra jobba - speciellt när de har inte så mycket kläder på sig. Hann tyvärr bara stanna 3 minuter typ. Onsdag är uppackningsdag på mässan - alla utställare rullar in och jag ska ta hand om dem och se till att de inte kör sönder gräsmattor osv (bla).

Emil och Hectz - de fick inte ses så länge - jag vill ju inte att han ska smitta av sig alltför mycket galenskap!
Tycker det är lite kul med texterna på tröjorna - jag är ganska lättroad :)

Ludde och HectZ - det här gick blixtsnabbt - Ludde behöver inte mer vilde i sig!

Hammerfall - massor av folk och bra tryck - det är så Gränsö är som bäst - om man frågar mig!

September - skitbra


Jag körde den där Triken, fantastisk känsla. September fick bara åka med.
Hugo som äger och kör dundermaskinen är ganska lycklig nu :)!

Mycket muggar på backen när kvällen börjar ta slut!

Alexandra är också lycklig nu! Jag är världens snällaste som släppte iväg henne på en åktur. Givetvis tog hon över styret ute på landsvägen. Jag får köra nästa år - om jag har tid då! 3:e gången gillt heter det va?!

Jag är förälskad - vilken vacker sak!! SAXON, skulle passa fint under mig tycker jag!

Dethär är Tobbe, han är kassa/teknikproffs och passar finfint i rosa. Hela gänget ute och käkar på söndagkvällen. Tobbe hade sovmorgon på söndagen - vi andra börja tidigt som vanligt.

Som ni ser är Tobbe alltså helt utsövd och pigg. Jag däremot vrålhungrig (förlåt att jag käka upp din mat med Tobbe, min hjärna registrerade inte att det var fler vid bordet) ett halvt glas vin fnittrig (mmm - det krävs inte så mycket den här dan ska jag säga!) och skitslut!
Hade sjukt kul den här kvällen som vanligt. Säkerhetschefens tjej Agneta satt på andra sidan Tobbe. Hon är världens skönaste människa, så jävla rolig (håller inte på och förstör det roliga som sin kille;) )! Tobbe fick tinitus för Agneta och jag skrattade hysteriskt hela kvällen i varsitt öra på honom - jamen förlåt igen då Tobbe!
Hoppas du repar dig till nästa år! ;)

Det här var finfint!

Till vänster här sitter han - säkerhetschefen. Nu har jag varit elak i flera dar, men förlåt Johan.
Du vet att jag gillar dig ändå! Gud vad jag ber om ursäkt här nu känner jag. Dags att sluta med det nu!
Alex är fullt fokuserad på sin underbara dessert! Hon äter som en hel hockeyspelare den här tjejen - hon har dock lite tur med generna - dvs hon har förbränning som en aktiv elithockeyspelare också. Bitch ;)
Det var det om HojRock - nu ska ni förmodligen slippa det ett bra tag. Snart är det julmässa nämligen hahaha


Tårtbak
Jorå - jag skulle färga marsipna till rosorna för helgens bröllopstårtor.
Satte på lite musik (måste ha det när jag jobbar) gick runt och knåda marsipan och dansade lite.
När jag la ifrån mig marsipanen för att byta musik så den ut såhär........


Off to Ankarsrum Folketshus och lägga ihop tårtor.



Färdiggladdat för idag. Hem till mamsen för lite mat och hämta kidsen.

Jag hann med att köpa ben till min nya säng idag också. De ser jävligt klena ut, men jag chansar.
Det ingick minsan inga skruvar och klämmorna för att hålla ihop sängen fick man också köpa separat - snål Jysk!
På söndag ska jag nog montera skiten, det blir spännande som alltid med Jyskprylar. Kanske bäst att köpa lite superlim och extrasrkuv för att vara förberedd.


Det här äcklet bor i en knopp i min bildörr! Den ser skitgiftig ut och den är rätt stor! Är det nån som vet vad det här är för spindel????

Vällastad cykel på väg till Lysingsbadet med 105 barn igår. Cykelkorgar är riktigt bra grejer!

Svartsjuka = kräksjuka

Det här med svartsjuka är ett stort problem för mig - som en fobi nästan. Jag får illamåendekänsla och yrsel av det. Det är liksom därför jag är singel. Jag klarar inte av att någon ser mig som en ägodel typ. Men det är ju fine nu när ingen gör det. Jag hade dock icke räknat med att ändå bli påverkad av svartsjuka. Hade inte ens tänkt tanken.

Att jag som singel numera tydligen är ett hot mot alla flickvänner till killar jag känner -  mer eller mindre. Jag ser ju inte på mig själv på det sättet. Jag jagar inte upptagna killar och om upptagna killar har det bra är de inte intresserade av att jaga mig heller! Nu ska man alltså bli oskyldigt dömd återigen från ett håll man överhuvudtaget inte kan påverka! När det är ens partner kan man ju till viss del styra över det. Men tjejer till killar jag känner har jag ju ingen påverkan på. Jag blir lite knäckt av detta - dels att bli sedd som ett hot, att folk tror att jag bara för att jag har ryggen fri och är singel - vill ta deras killar och dels att jag riskerar att förlora goda vänner pga den förbannade svartsjukan! Wäää jag kräks nästan här nu!

För fan tjejer och killar - släpp era partner fria att ha vilka vänner de vill och lita på varandra! Skitmånga tjejer får tex inte ens dansa fast det är det de helst vill göra - deras killar tror att de tänker sätta på alla killar de dansar med. Visst, killar som kan dansa har en högre grad av sexappeal i mina ögon, men det betyder ju inte att man är otrogen för den skull. Svartsjuka och brist på tillit kväver kärleken och leder inte till något som helst bra! Tro mig, jag vet! En del säger att lite svartsjuka är ju bra - jag säger FAN HELLER!!!!!! Se om ert hus, se till att er partner är lycklig tillsammans med er och låt dem göra va fan de vill - då får man en stark relation!

Sen är ju jag av den åsikten numera att monogami är ett jälva påhitt av några förståsigpågubbar och att människan liksom alla andra djur inte är speciellt monogam av naturen - men det är ju jag det. Betyder inte att jag jagar allt och alla!!

Fan nu är jag förbannad här ju, det är ju inte bra när man ska gå och sova! Hur ska jag bli lugn nu då!!?? Skit också.

God natt med er i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar