söndag 3 juli 2011

Bra drag!

Jo det blev lite dans i alla fall igår kväll. Fast inte Salsa tyvärr! Hade ju så´n huvudvärk men mötte Camilla på Willys. Hon tyckte jag skulle komma bort och grilla med dem. Det lät ju jättemysikgt så jag haka på för äta ska man ju även om nacken är paj.

Summa summarum blev det en skittrevlig kväll med en sväng ner på stan - men så när klockan börja närma sig 01 - och lite drinkar flutit ner genom strupen kan jag inte bara gå hem och lägga mig bara för att alla kompisar blir trötta! Jag måste dansa! Försökte ragga upp lite olika random folk som var danssugna - kände att jag inte bara kunde gå in på Harrys helt själv. Närå alla bara ööö dansa nääää - tråkigt! Så hittade jag Mia utanför Harrys och hon skulle ju iaf  in där och påstod att hon skulle dansa - så jag hängde på henne.

Hon dansade inte så efter 20 minuters barhäng (måste varit det längsta barhänget i mitt liv) gick jag ändå till dansgolvet - inte en kotte där som jag kände igen - men skitmycket folk och världens drag. Såg ett gäng killar som verkade ha kul och sa att "mina kompisar har dragit får jag dansa med er?". Ja, det fatta inte han vad det betydde för han var från UK. Så jag körde snyfthistorien på enelska " kompisar drog, jag måste
dansa, hjälp - typ" ha ha - fick såklart dansa med dem.

Det visade sig vara fler vindkraftarbetare från UK, Australien och Danmark. Skittrevliga killar helt enkelt - det är tredje gången i år tror jag som jag träffar danska vindkraftarbetare (olika varje gång) på Harrys och det är lika trevligt varje gång - den stora skrällen är att jag pratade danska direkt med den ena killen där (han från UK hade berättat att de andra var danskar) - och han säger "va, är du Dansk?" - fattar ni?? Han fattade vad jag sa och han tyckte det lät som riktig danska ha ha, fantastikst ju jag börjar bli bra på danska alltså!! Det är ju på tiden! Funderar på att göra et studiebesök på den där vindkraftparken nån dag!

Jag mår förträffligt bra idag, bortsätt från att nacken fortfarande är paj då.

jag gjorde några bra investeringar på dan igår - men det får vi ta nästa gång, hinner inte nu!

Nu måste jag sätta fart och få till fikat till kalaset i kväll! Egentligen skulle jag behöva lägga 8 timmar på att vika, stryka och lägga in tvätt i garderoberna, men jag tycker det är det tråkigaste som finns så jag gört inte!

Ska straxt åka till Totebo och hämta hem älsklingarna - det är deras sista vecka här nu innan de ska vara på 4 veckors sommarlov hos far sin, sen kommer de till mig på min semester. Blir tufft, men sommarlov är ju sommarlov så jag tror det blir värst för mig och deras pappa när de är länge hos den andra!

Bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar