onsdag 13 juli 2011

Jag måste va bästa kunden - å så lite mer felparkeringar!



Idag kände jag att jag har rätt mycket att göra även utanför jobbet och funderade på om jag skulle åka hem kl 17 och sen tillbaka en sväng och sen träna lite, men det sket sig!
Kom iväg 18.30 och bestämde mig för att nu ska jag köpa en säng! Det är sista dagen jag kommer att kunna komma ifrån jobbet innan allt stänger tänkte jag så jag brände upp till Jysk och sladda in när de höll på att plocka in utegrejerna kl 18.45 (stänger 19.00).

Sprang ner och provlåg alla sängar på 5 minuter, bad om hjälp och 5 minuter senare gick jag därifrån och hade betällt 1 st 180 fast säng utan medar eller ben - den enda de inte hade inne såklart - så här ser den ut :)



Ja den fanns ju inte inne sa jag ju :)
Jag köpte en fast säng för att jag hatar när sängar är för mjuka. Nu kunde jag ju inte provligga den, men det blir säkert skitbra.  Nu ska jag bara skramla fram pengar tills den kommer nästa vecka med, men det löser sig säkert och kanske nån slags sängram eller ben eller så. Men jag vet inte vad jag vill ha. Trä knakar förbannat irriterande och metallsängar gnisslar men är ju jättefint och praktiskt många gånger. Får kanske bli bara ben tills jag vet.

I övrigt måste jag vara den bästa kunden man kan ha. Beslutsångest och långa beslutsvägar är INTE min grej. Känns det rätt så är det bara att köra liksom - hålla på och fundera och vända och vrida och ångra mig och bestämma igen och hålla på - nä fy tusan vad jobbigt. Pang på bara - när det känns rätt alltså!

Jag veeeet att man ska vara noga som tusan när man ska köpa säng, man ska ju spendera många timmar där. Men jag provade massor, frågade om råd efter mina behov och önskemål och så beställde jag. Det behöver ju inte vara svårare än så.

Det finns bara ett problem egentligen här - jag har lovat mig själv att aldrig köpa möbler på Jysk igen - men folk säger att de är bra på sängar - så jag ändrade mig! fast det där med leveranstider är INTE deras grej så jag antar att den kommer v 30 när jag inte har en chans att hämta den men verkligen behöver en bra säng - de få timmar jag spenderar där den veckan.
MATDet är rätt så tråkigt att laga mat till sig själv så jag äter oftast kall mat när barnen är hos X. Hittade lite kul grejer på Coop igår - kebabstrimlor och såser o grejer. Det är mest nötkött och yougurt i den men innehållsförteckningen täckte hela paketet och det var nog bara 45 E-ämnen i så det är jättebra mat alltså :).
Hemgjord kebebsallad - skitgott faktiskt!
Felparkering nr 2

Idag stod ingen hoj ivägen så jag kunde parkera på rätt ställe - kommer in till MIN entré. Jag har alltså helt egen ingång under en trappa som leder upp till galningen ovanpå - han har alltså eget tak och egen ingång även han.

Idag står det en främmande barnvagn och blockerar min cykel (som jag iofs inte tänker använda på några dagar) men what!? Vad är grejen - varför kan inte grannen hålla sitt skit på sin trappa och balkong. Hans jävla stålrör till parabolen står på min uteplats och hans ungar försöker sno mina barns cyklar när de får chansen. Hunden springer lös och skiter på gården och han har fester på söndagkvällar, försöker sno min tv signal och kör in bilen på gården över gräsmattan när han har minsta lilla att bära.

Visst gör det väl inte så mycket om det står en barnvagn där en natt - men det börjar bli mycket grejer här nu. Inte tillräckligt för att bli förbannad kan jag tycka - bara så där småretliga grejer. Tur att jag inte delar tvättstuga med honom :). Känner mig lite som en gnällkärring här nu! Måste va för att jag inte dansat salsa sen i söndags. Det duger inte! Måste rätta till det i kväll tror jag.

Mina ben krampar och håller på både här och där. Det tog hårt med Jam och rövdödarmaskinen igår. Jag dricker säkert 3 liter vatten om dan just nu, men det är kanske stretch som behövs nu och massage. Bara att sätta igång antar jag!

Kul att jag det ska bli grillfest i morgon och 30 mm regn på kvällen. Visst det är värre för de som sitter i Slottsruinen och ska försöka lyssna på musik, men det är svårt att grilla när det pissregnar!
Fast jag är rätt glad ändå - vädergudarna sparar finvädret tills vi behöver det, v 30 alltså. Det är då det kommer att vara som bäst den här sommaren! Det är vår tur nu nämligen!
Nähä bäst att stretcha lite nu då, och visst ja planera bröllopstårta ska jag göra med. Fick en beställning på den där 50% bra Hello Kittytårtan idag med - men kunde inte ta den. Nästa lördag känns inte optimal att klämma in en tårtbeställning tyvärr - jag är stolt att jag sa nej och bara funderade på det i 5 minuter eller så innan jag svarade med. Bra Jessica, fattar att det finns vissa begränsningar!

I morgon tex kommer jag nog inte hinna blogga eftersom festen börjar kl 18.00 och jag slutar tidigast kl 17.00. Blir spännande att se hur jag ska hinna det men det!
God kväll!

5 kommentarer:

  1. hoppas du blir nöjd med din säng. Vi köpte en likadan, fick hem den i går - fast säng som var stenhård tyvärr. Och inget byte av dessa sängar, om det är Plus du köpte?
    Ångrar mig hur som helst så mitt råd är att ta en medium.

    SvaraRadera
  2. Men, nää vad säger du!? Hm. Men du, konsumentköpslagen gäller väl även sängar? Ska känna på den ordentligt då innan hag betalar. Nu är den reserverad bra, vet inte om det gör nån skillnad. Fast medium var för mjuk för mig.

    SvaraRadera
  3. Hej igen, nej Jysk har bara byte av Gold-sängarna. Eller tja, du kan säkert byta annat med om du inte tar upp de ur förpackningen..men då blir det lite svårt att testa sängarna :). Hur som helst, fast är som att ligga på en planka -långt från butikens prov.

    Tänk på att de sängarna i butikerna är ganska nedsjunkna av alla som provligger. Vi tyckte också medium var för mjuk där. En annan Jyskbutik jag pratade med, sa att en bra grundregel är man ska ha fast säng om man är tyngre, medium om man är lättare.

    SvaraRadera
  4. ska sägas - vi tänkte ju att även vår säng kommer bli "nedliggen" så småningom av oss själva och bli som den i butiken.. men vi har efteråt blivit informerade om att är man tyngre så ligger man "ner dem". Väger man inte så mycket, så klarar man inte av att tynga ner de fasta fjädrarna i sängen.
    Gå och testa igen, och känn efter så du verkligen kommer ner i sängen - och inte ligger PÅ den. Om du förstår vad jag menar.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Hm, butiken hade inget prov - men den medium fixar jag inte. Men jag är en sån som vill ligga "på" sängen, inte sjunka ner i den - klarar inte de med "kassett" ovanpå madrasserna - för mjukt!

    Sen är jag inte så lätt - så det här kan nog kanske bli bra ändå då!?

    SvaraRadera