fredag 8 juli 2011

Moas sista dagisdag i stan, Minigolf skulle det bli, blev det inte, stadsparken skulle vi i alla fall, blev det inte...

Idag var Moas sista dag på Björken/Balder. Moa tycker det är asskönt att sluta dagis för då får man nämligen börja skolan snart!! Balder har varit helt fantastiskt för Moa. Personalen där har varit underbara, i höstas när livet rasade för barnen och Moa dessutom blev tvungen att börja på ytterligare ett dagis, var det de som gjorde allt för att göra förändringen bra för Moa!! Att gå på Balder - med bara 5åringar har varit skitbra för Moa. Utvecklande och nu är hon inte så blyg längre. Tack Anne, Yvonne och alla andra som varit del i Moas tid på Balder! Ni är underbara!!

Emil fick följa med till jobbet idag med!


Klarkullens nya stjärnsäljare Emil Stekarn Gustavsson!! Helt eget kontor idag, men han hängde mest på mitt denna förmiddag. Somnade t.o.m. en stund i min besöksfotölj.

Smarta jag hade planerat in snabblagat blodpudding till middag för att vi skulle iväg och golfa!
Jättesmart med två vegetarianeer vid middagsbordet (Jennies Nora och Leon)!
Fick hitta på nå´t snabbt och skicka ungarna till Willys och köpa vegegrejer.
Den snabba middagen tog 1,5 timma. Skitbra ju!

Under tiden jag lagade mat uppstod och expolderade ungefär 250 konflikter mellan barnen
(Moa hade en kompis här också).
Det är såååå kul att reta småtjejer tycker grabbarna och det tycker även Nora.
Tålamodet prövas hårt och jag höjer volymen på musiken ett par snäpp.
6 ungar till middag - jag måste köpa nån slags akustikplattor till köket - det ekar redan när två pers småpratar!


Härligt gäng på väg till en mysig stund på minigolfbanan och donken - eller INTE!!
Precis alla satte sig på tvären och vägrade lyssna på mig just när vi skulle iväg.
Attitydsproblem och uppkäftighet vinner man inga poäng hos mig med!
Så nå´n minigolf blev det inte.
Jag var sjukt sugen på en Donken Latte så jag stoppade ner lite mer tålamod i väskan
och tog med dem till Donken i alla fall.
Det gick ok, men det var inte alldeles friktionsfritt och underbart
- som det ju kan vara .... ibland med detta gäng.
Nästa gång måste jag se till att de inte glömmer öronen hemma!


Nora, fast idag kallar vi henne för Ylva. Hon kommer att bli en fantastisk planerare
- när hon lärt sig hur man gör!
Nu planerar hon och planerar om och planerar,
undviker att informera och glömmer vissa viktiga detaljer
- men som sagt när hon blir stor kommer hon att bli skitbra på planering!
Ylva har dock frestat mosters tålamod en hel del idag!

Njuter alltid av latte och utsikten från Fiskartorget!

Galet gott med MC Flurry


Vi hittade en fin betongvägg - bra fotobakgrund! Grabbarna gillart!!




Västerviks mest underbara och fina Stekare!!
Nu har vi kört fredagsmys (fast Ylva drog till en kompis till slut och vägrade vårt pyamasparty) och tittat på hela Ebba och Didrik serien. Den är ju underbar!!

Nu ska de stoppas om här.
Go kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar