söndag 17 juli 2011

Superduperdunderpaty helg

Jag kör helgen i bilder - för det här var tametusan en helg att minnas och det finns mycket att säga och att inte säga :).

Reserverar mig för felskrivningar - orkar inte korrläsa!!



Grillfest kl 18 hos Jens - lite körigt när man kom hem kl 17.30 från jobbet.
Men jag fick ihop nån slags marinad och makeup och blev bara 10 minuter sen!
Bra jobbat - fick t.o.m med mig en blommbukett från mitt lilla trädgårdsland!

Snyggaste vinflaskan. Vågade inte ta med mig baginboxen eftersom jag skulle jobba på fredagen.
Måste ha lite kontroll på intaget då!

Det här är Nicke (min kollega Tessas kille). Han var den som först började knäcka plastgafflar!
Tunna billiga plastgafflar och grillat funkar dåligt. Jag hade skitkul åt honom och sen fick jag igen!

Gick åt några gafflar även för mig innan jag ätit färdigt!

Jens had "bakat" kladdkaka och så här mycket fick man :). Alldeles lagom faktiskt.
Som Nickes son Felix 13 år sa - jo jag vill ha mer men jag behöver bara en bit!!
Den här mannen har en grym!!! röst. Han sitter på Morella och sjunger helt fantastiskt nu i sommar - missa inte!!!!

Det var torsdagen det - jag hade skitkul såklart - trots storm och regn och frissigt hår. Mådde utmärkt när jag vaknade kl 07.00 och fick skjuts av chefen ut till jobbet!! Skitbra ju!


Så kom Jenny (min bagarklasskompis och vän) - vi drog igång rätt sent för ett par Zumbagalningar (mamma och hennes vänner) ockuperade mitt badrum i några timmar. De hade kört Zumba på torget - skitkul ju - det var uppskattat och folk blev ännu mer nyfikna har jag hört efteråt!
Hot Shots utan hot - det funkade, vi orkade inte hålla på o brygga kaffe o vispa grädde.
En superkul kväll på stan även detta, träffa lite folk man känner o så! Dansa satan med förstås :)
Lördag morgon och vi mår skitbra!
Tvådagars börjar funka fint när man har vett att sluta i tid och gå hem i tid.
 Så lördagen spenderades på stan ostressat och mysigt Jenny o jag!

Hem och fixa partyt - jamen då kommer folk redan klockan 16 helt plötsligt haha - så ostressat och mysigt - eller kasnke inte så ostressat! Jag vill gärna va färdig innan folk kommer - men det va rätt trevligt faktiskt!


Me and my Jenny! Vi blev ju klara tillslut ändå innan sista gästen dök upp - 10 minuter efter utsatt starttid.
Klart hon blev lite sur att godiset redan va slut och att isen smält i glöggsangrian! Hon trodde ju att festen börja kl 19 :)


På lördagen fick vi till Hot Shotsen perfekt - ja eller nästan - inte så snygga kanske men väldigt goda! Christel fixade!
Fast detta hände ju senare och ligger fel - men det skiter blogger i så den får va kvar då

Här är första gänget - Ja, Jenny kom ju i fredags redan. Sen har vi Jens - han är bagare fortfarande och bodde
nästan hos Linda, mig och Christel i Lambohov ett tag. För han va ihop med Christel då. Linda har ju liten bebis så hon stanna inte så länge på festen. Jenny är nyduschad och mysig i sitt nyinköpta sommarreanattlinne :). Jättefint och görmysigt :)
Här börjar nostalgitrippen. Gamla skolkataloger och fotoalbum från gymasiet åker fram!

Anna - och jag gick låg och mellan ihop och sen högstadiet "bredvid" varandra - så dök hon plötsligt upp på Ljunkan efter nån termin på gymnasiet - så alltså är hon på denna klassfest.
Med Johan här är det lite kul! Han gick bara 1,5 år på Ljunkan med oss
 - så ingen kom ihåg honom och han kom ihåg ingen ha ha.
Det var bara jag som kommer ihåg allt - som visste vem han var och fick berätta för det andra
- och berätta för honom vem de andra är.
Hahaha - jag har väldigt svårt att fatta hur man kan glömma vem man går i samma klass med i 1,5 år!!
Men men -det ä ju jag det!

Här ä rAlva, Tove och Marcus - Lindas familj. Vi gjorde ett undantag och släppte in dem på klassfesten!
Våra klassfester är annars ganska strikta :).
Det kommer fram så mycket grejer som inte ska utanför kretsen haha
- då kan man inte ha vem som helst med liksom!
Christel fixar Hot Shots!


 

Lambohovsgänget - utom Linda, vi missa att få en bild på oss alla. Christel, jag och Linda bodde ihop i två år i Linkan.
Jenny bodde i Kisa och hon och jag delade säng ganska ofta när det var lite fest eller glöggkväll eller movienight eller plastparty eller vännermaraton eller så!

Jensa och Christel var ihop i typ 9 månader och då delade de säng såklart - fast inte med mig och Jenny alltså!

Jaaa - jag tycker också att min topp sitter på tok för långt ner
- den jävlades hela kvällen så jag fick hålla på och dra upp den.
Det fanns vissa som uppskattade det i Harryskön -  jag vill dock helst inte visa tuttarna - måste köpa ny topp!!!
Men i övrigt är detta en fin blid på oss 15 år senare och vi ä faktiskt mycket snyggare nu ju!


Christel skulle bara berätta en kort grej ur sitt liv men eftersom det handlade om nå´t i Spanien så blev det mycket gestikulerande och kladdkakan tog en flygtur! Historien blev inte så jäkla kort heller - men väldigt underhållande. Jag har tvättat och tvättat och tvättat idag :)



Joråsoatt

Mästerfotograf Jensa i farten!


Myspys :). Johan och Christel



 
Christel instruerar vilken känsla vi ska ha i bilden. Här har vi vunnit 10 mille :)




Jag är oftast snäll faktiskt!



Anna har inte vatt på fest på länge länge länge. Den Anna jag kände på mellanstadiet var lika mycket dansmaja som jag - nu var hon lite försiktig :)




Chrillan dansar med halkskydd - man kan aldrig va nog så säker!
Har massor fler kul dansbilder - får väl ta dem i ett eget inlägg för nu orkar jag inte vänta på detta bildtuggande mer!!

Sjukt kul helg och jag har mått skitbra varje dag - fattar inte hur det är möjligt! Men det kan ju bero på alla fantastiska människor jag träffat och hängt med i helgen!

Tack alla ni - ni vet ju vilka ni är hela bunten!!

Nu blir det snart lite scones igen här - jo eftersom jag är en fantastisk värdinna bakade jag scones till mina gäster i morse! Jens hade städat köket och fixat disken innan jag gick upp - perfekt ju! tack Jensa! Så att svänga ihop scones då var ju enkelt! Bakade såklart för mycket - tänkte inte på att det va fest dan innan - vissa kan inte äta så mycket till frukost då ju! Jag kan!!

I kväll blir det kanske eventuellt en sväng med salsadvdn - om jag orkar. Min kropp är rätt mör efter 3 nätter på dansgolvet - vader, lår, rumpa och allt annat som får göra sig värda sitt namn säger att jag är 50 bast - fast jag vägrar tro dem!

I morgon kväll ska jag försöka hinna fixa lite privat eventfix - kanske träna lite muskelmaskiner med förresten! Får se hur länge jag blir kvar på jobbet bara. Kan bli rätt länge om jag mins rätt. Det börjar dra ihop sig -wiiiii.

Go Kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar