söndag 3 juli 2011

Målen satta:MC kort, Lära mig Bachata (grund), bättre i salsa och en kropp som Shakira!

Vi börjar med dagens stora begivelse. Emils och Ludvigs kalas.
Ett helt gäng folk var här och vi käka varm smörgåstårta och så marsipantårta såklart. Kör i bilder här - man kan säga att Emil vandrar på molm och Ludvig är helt knäckt för att han inte fyller fören onsdag och inte får paket av mamma och pappa än (de är ju oftast liite mer intressanta än alla andra paket av nå´n anledning).


Tårta in the making! Botten blev inte så bra som jag trodde!!
Men det wedde ut sa ändå!


Sånhär sexiga grejer har jag på mig när jag färgar marsipan
- det tar flera dar att få bort färgen från fingrarna annars!


Resultatet Milan/Indiana Jones - Ludvig/Emil = olika!!
Relativt nöjd är jag - grabbarna var skitnöjda så då är allt fiiiint!


Ludde får ett jätte tennis/badminton set.
Kul med en badmintonboll som är lika stor som Luddes huvud!

 

Emil, sååå lycklig Iniana boxen har landat!!




Strandtennis med fia inbyggt - strålande!
Bra med kusiner som hjälper till att öppna paketen med!


Varm smörgåstårta med tonfisk - wää sa Ludde - smaka sa jag!
Ludde åt två stora bitar - tonfisk är numera skitgott!

Så fick Emil ääääntligen paketet av mamma som han väntat på i en vecka!
En Xperia X8 med touch!
Rosa moln är bara förnamnet, han är nästan okontaktbar numera!

Va?? Två extra skal också är det sant är det sant är det sant???
Nora såg också ut såhär - för hon fick inga extra skal til lsin telefon när det begav sig!

Sååå Lycklig och nöööjd!
Bakom här är Nora - storkusinen.

Selma är svetlana idag! Har inte sovit sina 2 timmar på dan men
kör fullt ös och snor Moas och mina värdaste saker!


Ludde tar en "liten" bit :)

Smaskigt med tårta - tyvärr är det rätt mycket kvar av den också!
Här till höger är Agneta, pappas fru och alltså min plastismamma och grabbarnas plastmormor.
Agneta  gillar inte tårta - bara min tårta - det ser jag som ett bra betyg!
Svetlana till vänster gillar inte heller tårta, hon får rysningar nästan baa om man frågar om hon vill smaka, hi hi
Jennie och jag är lite besvärliga av oss - kan inte dricka bara kaffe som vanligt folk!
Varm skummad mjölk och så kanel på, det är så vi vill ha det!!

Teknik är kul!!!
Hann ju inte berätta om shoppingturen till ON OFF i lördags. Insåg efter ett antal timmars musikspelande att jag behöver en stereo eller högtalare med multifunktion. Så jag drog dit min plastbror Martin jobbar och fick med mig lite mer grejer hem!! Inte alls säljarens fel - jag är bra på att shoppa utan att nån säljer på mig grejer!


Lördagshopping hos söta lilleplastisbrorsan Martin (alltså Agnetas son då) på ON OFF
- tack för hjälpen och det brorsan!! Det låter skitbra här nu!

Det blev högtalare med en fiiin baslåda - de här prylarna går att koplla in till typ allt hur enkelt som helst, skitbra!
Sen kan jag reglera basen vilket är toppen eftersom jag älskar bas men grannarna kanske inte gör det - då kan jag styra det lite efter vilken tid på dygnet det är och så!

En liten stereo extra - Moas har pajat så det vara dags!
Ett USB minne för alla bilder jag samlar på mig - datorn börjar protestera!
Och så ett headset till ajfån - med riktiga ploppar som sitter kvar i öronen - de där hårdplastskiten som följer med stannar ju inte många sekunder. Nu kan jag träna och prata i telefon samtidigt! Strålande!

Paketet på toppen är Emils telefon, den kommer från Telenor (dumt att fortsätta 2 år till där jag vet, men men) inte från ON OFF


Koooppppla!!!! Ja nu har jag varit igång och kopplat igen! När ni ser hur det ser ut i skåpet ovanför tvn så förstår ni att jag gillar det här med sladdar och kopplingar. Att grejer funkar tillsammans så fint nuförtin - det gillar jag. Här är allt ihopkopplat! DVD -Wii, kopplat till TVn som är kopplad till högtalarna - som i sin tur är kopplade till datorn, som är kopplad med ajfån! Härligt ju, snyggt - nä vem har sagt att det ska va det också. Det får jag ta en annan gång!

Jag tycker det är kul att koppla el också, pappa är inte lika förtjust över de kreativa lösningar jag brukar hitta på. Fframförallt för att det inte ser så snyggt ut alla gånger - jag frågar "Är det farligt, kan man inte göra såhär" Pappa: "Nej det är inte farligt direkt och det kan man kanske, men man brukar inte göra så..." Jag: "Dåså då funkar det alltså och då får det vara så"

Till höger i den lila kartongen ligger den gamla boxern till TVn - den ska absolut skickas tillbaka omgående annars måste vi debitera dig för den, står det i brevet!

Up yours säger jag! Ni får tillbaka ert skit när jag fått tillbaka mitt skit!
  Blir spännande att se om jag får tillbaka TV signalen i morgon. Han är kul servicefarbrorn, det här var ett helt projekt för honom eftersom det inte finns någon karta på hur slingorna går i det här huset (känns igen lite från hur det var när killarna skulle instalera bredbandet som jag inte tänker hyra  men som nu finns i kåken). Och han är helt uppsplet för att det är så spännande med detektivjobb.

Vad annorlunda det kommer bli med tv igen! Kommer kännas så modernt liksom.

Skulle tränat idag men efter tårta på tårta är det svårt att pilla sig iväg till gymmet - så jag drog på mitt fina högtalarsystem och körde ett crazy latinmoves/salsa/disco i två timmar med hantlar i nävarna - tänker att det får duga!! Och ja, jag drog för gardinerna!

Oj, vad kockan är mycket. Måste duscha nu då orkar inte korra heller.

Provar igen att få in dagens tema här. Datorn bråkar!!
Jo - Mc Kort är bestämt det ska bara tas!
Mer Salsa och Bachata - finns inga ursäkter ALLS längre - det ska göras!
Och så var det det här med att försöka förvandla detta slappa moderskepp till en tight lyxkryssare a´la Shakira, till nästa sommar! Jag tänkte göra det genom att dansa satan så ofta och mycket jag kan och sen kanske gymma lite också! Men dans varje dag borde göra susen!?
Vad  tror ni, fixar jag målen?
Natti natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar