lördag 2 juli 2011

Oj oj oj mm mm mm och så lite aj aj aj!

Vilka härliga dagar måste jag säga.

Nu kommer dansnörderiet här! Fy inihelvete vad kul det är med Salsa!! Man skulle också kunna säga att det är underbart, fantastiskt, passionerat, hett men man kommer ändå inte riktigt i närheten av att beskriva känslan av dansen när det flyter som bäst! Musiken är dessutom som inget annat - men man ska ju inte bara lyssna, måste dansa till den.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen! Jag måste dansa mer Salsa - en gång om året funkar ju liksom inte!

Hur som helst så startades Salsahelgen med vardagrumsdans här i torsdags kväll då. Jag har en Salsa DVD kurs och har haft turen att plötsligt hitta en liksasinnad danspartner på samma nivå som jag i den här stan!!! Han är visserligen bara här tillfälligt men det är ju bättre än inget!

Jag fattar inte hur det gick till, men så är det iaf! Eller jo jag fattar: FACEBOOK - denna fantastiska uppfinning eller vad man ska kalla den! Nya och gamla vänner blandas och man upptäcker att folk har talanger, egenskaper och kompetenser man aldrig fått nys om annars!

Så igår, fredag, var det workshop i "föra följa" - den var för svår, för mycket fokus på knepiga turer än att faktiskt lära ut föra följa teknik! Och jag har redan glömt allihop! Men men. Hem och äta, duscha och sen på´t igen bara. Bra uppvärmning att köra salsa på spotify i några timmar sen cykeln ut till Lysingsbadet igen.
Det blev några timmar på dansgolvet där, men det var otroligt varmt där inne så vi drog vid 00 hugget tror jag. För man blir skittrött när det är för varmt. Och sen är det rätt jobbigt att dansa Salsa!

Jag fick äntligen chansen att dansa en hel dans med Mr. Harvey Anturi - Sveriges salsakung, skulle man kunna säga. Kolla här - det är Harvey till höger och hans brorsa Alberto till vänster (honom han jag inte dansa med igår - dvs i år :( - men men de kommer väl tillbaka nästa sommar!)


http://www.youtube.com/watch?v=TsuFFg0FKio&feature=related

Nu ska ni ju inte tro att jag är bra på Salsa, det är bara det att jag älskar det och gör så gott jag kan för att bli bättre. Grundsteget sitter i ryggmärgen nu iaf och om killen är riktigt bra på att föra kan jag hänga med skapligt! Och Harvey är givetvis riktigt bra på att föra. Jag trampade honom bara på tårna ett par gånger tror jag. Det var sjukt kul att få dansa med  ett proffs - vilket tempo, man känner sig lite bättre då än man egentligen är! Thanks Harvey!

Jag skulle egentligen bara hälsa på honom och så, men han hade lovat mig att vi skulle dansa och det är inte så att man står och snackar på dansgolvet - det var bara att hänga på när han dansade mig i stället för att prata om hur livet varit det senaste året sen vi sågs sist liksom - och det är ju faktiskt fan så mycket roligare!

Min danspartner passade på att smita iväg då - fast han smet inte så långt utan upp på scenen till dj och snodde klockan (ligger oftast en klocka i salsamusik) och spelade lite hela låten i stället. Salsa är skitsvårt att spela för det är liksom inte bomp bomp bomp utan mer ump chika ump chika umpumpumpupm ump chika - (typ) och så vänder och vrider det och växlar tempo hela tiden. Min danspartner äger på att spela slagverk och samba o grejer så han hade lika kul under tiden som  jag dansade med Harvey som jag hade!

Vi passade på under dagen och kvällen att lära oss grundsteget i Batschata - Olord - den här dansen måste jag lära mig!!! Helst igår. Fy satan vad läckert. Om man dansar batchata behöver man nog aldrig köra något som helst rövpass på gymmet! Riktigt bra rumpträning - men det är ju bara att kolla på de tjejer som dansar mycket latinameriaknskt - mer välfromade rumpor hittar man nog inte! Jag vill ha en så´n!!!

Jag lägger det till listan över att göra i höst - den börjar bli sjukt lång nu!

Det var ju skitbra väder både torsdag och fredag - men när vi skulle cykla hem igår började det regna rätt bra. Dränkt katt var stilen jag kom hem i - tog en bild men jag såg helt enkelt för jävlig ut så den får ni inte se!

Idag hade jag planerat en full salsadag till och vaknar med blixtrande smärta i nacken och huvudet - fan fan fan!

Har fått bort låsningen men det är inte bra på långa vägar. Skulle ju köra Zumba och Zouk Lambada också idag. Blir tokig! 

Ni tror kanske att ni vet vad Lambada är, det trodde jag. Kolla på det här - hur läckert är det inte!???  Det vill jag med lära mig - fast jag tror att min nacke skulle bli smäre!

http://www.youtube.com/watch?v=a0BZ8tii43Y

Fy satan vad det åskar ute! Har kopplat ur och stängt av ajfån nu - tar inga risker med den alltså!

Nu ska jag i stället för att åka ut och dansa då :( - baka barnens tårta till i morgon. Det är ju också kul faktiskt och funkar att göra med huvudvärk. Så kan man ju städa lite och sån´t. Tänkte åka och kolla på lite högtalare till min dator eller nån annan stereoanläggning - jag har bara tv högtalarna som stereo när barnen är i Totebo - för Luddes grymma bergsprängare med underbar baslåda i pendlar givetvis med honom.

Nu har visst telenors mobila nät lagt ner igen - fantastiskt ju och väääldigt ovanligt!
TV nissen ringde igår med. Det var visst inte grannen som snott min signal, felet verkar ligga här nere hos mig i alla fall - "Förlåt då grannen för att jag var elak, men det var ju tv nissen som sa att det va du!!"

Nähä man kanske skulle klä på sig och sätta igång med den här dan då! Återstår att se om det går att dansa eller så i kväll, det är ju ett gäng timmar dit! Om 30 minuter börjar Zouk workshoppen - jag kommer va sur för det här länge alltså! Att missa chanserna på att prova lite nya kul danser när de kommer så sällan!

Telenor pajade såklart när åskan gick så det är seeeeegt - går inte att ladda bilder eller videos tyvärr, ni får klicka på länkarna helt enkelt.
Nu är klockan 13.30 och jag hari nte fått på mig några kläder ännu, men tårtan är förberedd och milanmärket är klart. Nu Indiana Jones sen iväg en sväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar