lördag 23 juli 2011

Det var riktigt blött ute igår

Igår var nog den mest stressade dagen jag haft på jobbet, de andra har hjärnan valt att glömma. Kom iaf iväg kl 19. Kl 19.30 skulle tältkillarna komma med partytältet och så skulle vi ha lite möte om hur de ska bygga tälten på HojRock nästa vecka. Kl 20.00 skulle Alexandra komma för att festa light en stund och gå hem tidigt!

Jorå - räserfart i duschen när killarna blev lite sena - jag var påklädd och nästan färdigsminkad kl 20.00 när de kom - och hade ätit. Så då blev jag hur lugn som helst. Tog en grogg och tittade på när de jobbade.

Alex kom i åskvädret kl 21.00 - var ju inte så kul cykelväder så hon fick vänta på lite sjukts.
Vi kom igång skitbra här hemma på dansgolvet och var skitvarma när det var dags att gå ner på stan. Nåt revivalparty för "oss som inte går ut så ofta längre" - jag tycker inte riktigt jag kvalar in just nu, men jag var välkommen i alla fall. 

Vi hade skittrevligt där och träffade en massa nya och gamla människor - ja det är ju inte gamla alltså - men vi känner dem nästan redan, lite i alla fall. Tog varsin drink och softade lite - tills grabbarna började pumpa in rosévin som aldrig tog slut - samma visa fortsatte på Briggen - och jag kan ju bara säga att nån stans mellan glas ett och två släppte jag kontrollen - kan vara för att jag har lite mycket nu och då är det rätt skönt att släppa kontrollen en kväll. Alex gick hem halv 2 tror jag och jag vet inte riktigt vad klockan var när jag kom hem - men det var i alla fall inte "tidigt". Blev Harrys en snabbis med men bara en liten liten stund.

Men för tusan - jag klarade ju tre kvällar heeeelt perfekt förra helgen. Jag ångrade mig såklart när jag vaknade och mådde skittdåligt. Det är inte min grej att vara bakis!!
Min snälla lillebror skutsade ut mig till jobbet och hämtade mig ett par timmar senare igen. Toppen.
Nu är det dags att rigga för kvällens party - kanske sommarens sista för mig då. Det är dags att tagga ner lite. Det börjar också märkas att det är en liten liten stad detta.

I morgon ska jag jobba på eftermiddagen några timmar och sedan slappa och vila hela kvällen - troligen sova också! Nån massage kan vara smart att stoppa in med.

Nu är jag helt pepp för årgångsfesten för oss 78or från Ankarsrums högstadie - som hade tid att parta idag. Träffade 4 st ute igår - som inte hade tid idag - men det var ju kul att träffa dem - så jag är ju glad ändå att jag var ute då med.

Man kan tycka och säga vad man vill - men JAAA, mitt liv är lite galet just nu och jag gillart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar