tisdag 12 juli 2011

Tårtkaos, felparkerade motorcyklar och vems är fimparna??

Hej hopp.
Har wätt mycket just nu så därför blir det lite si och så här på bloggen.

I söndags levererade jag årets första tårta i alla fall - en glutenfri grej med Hello Kitty.
Glutenfri botten är inte att leka med - jag höll på att få krupp när skiten bara ramla isär och jag fick pussla pusslet med 40 000 bitar, eller ska jag säga smulor - ja det ska jag!

Jag lyckades iaf få till en grundbotten som var stabil - jag tyckte resten blev skitdåligt - men den höll ihop. Dekoren blev jag inte heller nöjd med - kanske 50% ok bara. Sån´t blir jag skitsur på mig själv för - men jag hade inte tid att göra om den.


Så här blev den. Som tur var var kalastjejen helnöjd och tårtan var tydligen jättegod
- fler beställningar är på ingång eventuellt!
Tur att folk inte har lika höga krav på mig som jag har då!
Jag mådde dåligt över den här tårtan hela dan, tills
Lena hörde av sig och sa att de var supernöjda - så TACK Lena :)
 Jaha igår jobbade jag till 21.20 och då var jag rätt trött i morse, vakna inte av klockradion utan blev en timma sen till jobbet. Det är ju skitbra just nu!!! Men jag var där till 19.00 idag. Tur att jag bokat in ett Bodey Jam pass så jag blev tvungen att pilla mig därifrån. Får se hur länge det blir i morgon.

Det är rätt skönt att jobba på kvällen, man får vara i fred och får jättemycket gjort - OM man ser till att äta och pausa även på övertiden - det är jag skitdålig på och jag blir så låg på blodsocker att jag inte ens fattar att jag inte fattar - ja ni fattar?!

Körde ju en timma hardcore dancing på TR då alltså - sen kände jag att jag hade lite kvar att ge (efter att jag dött och återuppstått - jag var skitslut när passet var slut alltså). Så det blev 5 minuter på rövmördarmaskinen nummer 1 (nån slags skridskosimulator) och sedan 15 minuter assnabb gång på löpbandet. Körde Danza Koduro typ hela tiden för den låten gör mig skitglad och då orkar jag mer!
Tog en shopping på Coop - det gör jag inte om, svindyrt ju!

När jag så kommer hem helt slut ser det ut så här på gatan:


Jag brukar gilla motorcyklar, meeeeen!!
Det kan va nån jag känner men det skiter jag i!
Man parkerar väl för fan inte en MC
så att mat tar upp två bilplatser - de enda två som är kvar på gatan??
Ja, jag vet att det ser ut som om min lilla Corolla får plats där bakom och det gör den säkert
- men jag kan liksom inte lyfta in den i "rutan" och det finns inte utrymme bakom för nåt trixande.
Jag tänker heller inte vara ansvarig för att köra sönder den där MCn.
Det händer rätt ofta att lite olika MC tar "min" parkering här - men det här tar priset!
Nu får jag stå på innergården i natt - där får man inte stå!
Får jag böter nu är det givetvis inte mitt fel utan ägaren till den här hojen!

Ja, så jag var alltså lite småirriterad när jag äntligen kom ur bilen.
Då ser det ut så här vid MIN trappa!

Jag röker inte och har inte haft några besökare som röker - alltså är det nå´t pucko som slänger sina fimpar här med flit!!
Äckel äckel äckel!
Vill man röka och ta död på sig själv i förtid eller sitta och hosta vedervärdig slem
när man är 50 bast så har jag inga problem med det - men fimpa för fan inte på min trappa!!
Alla mina grannar röker - så förmodligen är det de, tack säger jag.
Nu har jag ännu mer på pluskontot för kommande klassfesters oväsen!

Visfestival!

Det är vis i stan från torsdag - fullt ös alltså. Har planerat helgen såhär:

Torsdag - grillfest hos Jens. Honom känner jag inte så mycket, men jag känner folk som känner honom.

Fredag - min Jenny kommer ner från Linköping och ska testa Harrys i Vika (jo jag har förvarnat om att hon kommer att bli besviken - Harrys i Linkan är nämligen skitbra!!!).

Lördan - Klassfest med bagare och charkarsvin från gymnasiet. Den kan sluta hur kul som helst och en del av gästerna sover här på Skeppargården. Vi brukar göra så när vi har klassfest, det är så trevligt att den aldrig tar slut och ser man inte varandra på 5-10 år så har man ju rätt mycket att prata om, bra med frunch då - O shit - jag måste ju fixa frukost till hela gänget med - hade missat det i checklistan. Hm - ä scones är fint - piggast bakar helt enkelt! Förmodigen gör vi stan, men har vi skitkul här hemma så kan det hända att vi stannar inne och stör grannarna hela natten :)

Jag har tagit några kliv på två viktiga stigar denna vecka - återkommer om det framöver. Jag är lite hög av allt som händer just nu faktiskt. Otroligt spännande och kuuuul!

Hej hopp, dags att duscha kanske!

1 kommentar:

  1. Trodde vi skulle bo hos dig då, men vi slaggar väl i Ankarswummet istället dårå... :)

    SvaraRadera