onsdag 6 juli 2011

MC eller Salsa brud - behöver man välja?? Och så en massa kalas!

Just nu består mitt liv av kalas, pyssel med barnen, barnens sommarlov kontra jobb, mitt jobb (mc mc mc mc) och Salsa.

Jag vet att jag ska bli MC brud och jag vet att jag ska bli mycket mycket bättre på Salsa, men av någon anledning känns de här två lite som ytterligheter - så olika världar liksom. Men jag känner att jag vill ha mycket av de båda! Nån kanske skulle säga - men det går ju inte, man gillar väl det ena mer än det andra. Jag säger - det går väl? Man gör väl vad man vill för tusan. Jag har aldrig varit en person som bara snöar in på en grej (ok lite fixerad kan jag bli i korta perioder - dansa, dansa, dansa, salsa salsa salsa, HojRock Hojrock HojRock, MC kort mc kort mc kort, tårtor tårtor tårtor - typ. Jag hade iofs en väldigt lång period av naturliga skäl - som mest handlade om familjebildning, där var jag insnöad i många härliga år). Men jag vill mycket!

Jag tycker om att lära mig nya saker - man skulle kunna säga att jag blir knäpp i huvet (ja alltså mer än vanligt) om jag inte fortsätter att utvecklas, lära mig nya saker och träffa nya människor. Det har alltid varit mitt driv och ett stort behov jag har. Varför ska man begränsa sig själv undrar jag?? Sååå många människor gör det och det är sorgligt. "Nämen inte ska väl jag" "jag kan inte det där" - döhuö, man ska ju lära sig!, "Vad ska folk tro" "Tänk om nån ser" "jag skulle vilja, men...." ja alla sånna där grejer som folk begränsar sig med varje dag.
Lägg av vet jag och lev ert liv till fullo!!

Jag tänker alltså inte välja - jag kommer att bli båda, det är bara en fråga om när, men inte förrän man bestämt sig tar man de steg som gör att man kommer närmare målet!

Dokumenterat onormal!
Jag hade nästan glömt att jag faktiskt har fått skriftligt en gång på hur jag är skapt!

Jag var ju utbränd (så in i helvete) 2003 och var på utredningsanstalt i Tranås i två veckor 2004. Där blir man typ inlåst i två veckor och utsätts för en massa konstiga och mindre konstiga tester hela dagarna.

Intelligenstester, normalitetstester, minnestester och en massa annat kul och mindre kul, fysiska och psykiska (kunde vara frågor som: brukar du ha sex med djur?, hur många böcker har du läst den senaste veckan?, tycker du om blommor?, har du dödat ett djur och njutit av det nån gång?, vad gör du helst - hoppar studsmatta eller tapetserar om? - ja allt alltså).

När läkaren utvärderat mina tester sa han ungefär så här:

"Jag vet inte riktigt vad jag ska säga Jessica" (nähä tänkte jag nu är det kört, nu låser de in mig och slänger bort nyckeln). "Du har väldigt fina resutlat på de flesta tester, men du är inte riktigt som alla andra" (ha ha ha, no shit).
"Nähä, vad menar du då" smög jag fram, lite nervöst.

"När det kommer till logik och inteligens så ligger du lite högre än medel (tack och bock) men när vi tittar på vad du är bra på och intresserad av är du ungefär lika mycket på det teoretiska hållet som det praktiska hållet och det är extremt ovanligt - människor har alltid en dragning åt ena eller andra hållet"
"Jahaaa, och?"
"Dina tester är för bra för att jag ska kunna säga att det är nå´t fel på dig psykiskt, men minnestester och uthålligheten är i botten - men du skulle kunna bli precis vad du vill - när du blivit frisk alltså"

- Summa summarum:
Jag var inte sjuk i huvet - jag är helt enkelt bara inte riktigt som alla andra - förljer inga jävla kurvor för vad som är normalt och kan inte läsas av som det står i läroböckerna i psykologi.

Jag kan säga att jag är glad att jag har dessa deffekter - och de förklarar nog mitt något hattiga intressespectra. Skulle kunna tänka mig att gräva ner mig i forskning på ekologist flygbränsle och samtidigt baka tårtor till kungabröllop - jag har ju inte kompetensen alltså, men skulle tycka att båda var lika kul.

Jag berättade såklart att jag var halvdansk och att det kanske är därför jag inte följer normen - men tydligen var det inte bara svenska människor som låg till grund för läroböcker och forksningsresultat - så det kan jag inte skylla på denna gång!

Kalas och tvapparater som flyger!!I vår familj är juli den stora kalasmånaden. Hopplöst men det är ju bara att gilla läget! Så i söndags, i dag, på lördag, på söndag, å så nån gång nästa vecka puh!! Fika fika fika - det är supertrevligt att träffa alla i familjen för vi är rätt dåliga på det när det inte är kalas - men vi är ju rätt många så vi hinner knappt sakna varandra innan det är kalas igen :).

Idag fyllde Lidvig 9 år och här kommer dagen i bilder. Han är sjukt nöjd med dagen  - skriver mer under bilderna om hur hans hjärna skadats av den 9:e födelsedagen.

Han ä lite som jag, Ludde. Far omkring i sömnen och vaknar upponer ibland!

I ca 4 år eller nå´t har Ludvig önskat sig ett X-box 360. Trägen vinner och nu har det landat i hans ägo!! Lyckan är total!
Om ni tycker det ser ut som att det är stökigt i grabbarnas rum så beror det på att det är det!

Tyvärr var vi ju inte jag ledig idag - men det var grabbarna. Så de fick flytta in i Mickes gamla kontor med varsin dator. De var också ute och spelade lite tennis.
 Givetvis har de också fikarast!
Emil tycker jag spenderar halva min arbetsdag i fikarummet!!
Jojo! Ungbyting!
Ludde hade kul i ca 1,5 timma tills han kom på att det väntade något därhemma (360).

Jag är glad att det ibland funkar att ta med kids till jobbet - vet inte hur jag skulle få ihop det annars - är också glad att jag har kids som gillar det och klarar av det!

Hem å laga mat och fixa fika till kvällen. Emil bakar kladdkaka till lillebror!!

Det fanns bara 4 bollar kvar, men bollar är bättre än nio ljus så det fick duga!
Helt ärligt är nog detta det fulaste bakverk jag någonsin gjort!
Ja, det är ju inte Emil som gjort det utan jag tog över när smeten var klar.
Rosasprayad annanas liksom!! Men gott var det iaf!!

Moa var suupertrött och däckade i soffan kl 18 (missa hela kalaset) - jag la in henne i sängen - efter nå´n timma tyckte hon väl att det blev för varmt o braka ner på golvet utan att vakna! Sötaste!!
Ludvig spelade såklart hela kvällen och när han skulle stänga av "nattade" han X-boxet. Då kom tvn plötsligt flygande i huvet på honom och landade på glaset - Ludvig fick skitont och blev förtvivlad då han trodde att det gått illa med 360t!! Vi hade tur - alla överlevde!!! Nu ligger fotbollsspelet och 360 dosorna på hans nattygsbord och han pussade dem gonatt allihop!! Ska man bli orolig här - eller agera först om det håller i sig mer än en månad??

Jobbet.
Organiserat kaos - typ. Allt ligger överst.
Men jag behöver en större skärm, mina postitlappar får inte plats längre!!
Det är många moment på gång nu när det bara är 2,5 vecka kvar gaaaaaaaa!!
Man blir lite kocko på hemmaplan då, men det är tydligen helt normalt.
Typ Eventsjukan eller nå´t har jag fått lära mig.

nej alla nära och kära - jag är inte på väg in i väggen igen - jag är på väg in i eventet!
Biiiig skillnad!
- kommer ut sen på andra sidan den 2 augusti eller nå´t.
Då kommer jag höra vad ni säger igen och göra saker hemma i rätt ordning och på rätt sätt.
Just nu prioriterar hjärnan att det ska bli rätt på jobbet!
Om ni fortfarande är oroliga och inte tror mig så fråga PGs Maria - she knows all about it!!

En bra grej med att Micke slutade är att jag kunde ta hans nya fina tangentbord
med knappar som liksom trycks in när man trycker lite lätt på dem.
Nu behöver jag inte trycka med all kraft längre
- jag skriver alltså mycket fortare - inte mer rätt dock!
Thanks Micke!!

Nähä nu är det mitt i natten igen - för internet har krånglat sen jag börja med blogginlägget för typ 3 timmar sen!

Ludde och jag skulle dansa salsa i kväll - men vi glömde´t tyvärr - hoppas på att hinna i morgon. Mina grabbar ska lära sig denna dans om jag så ska muta dem till det- de kommer att tacka mig resten av livet sen. Får kanske börja med att hjärntvätta dem med musiken i smyg - de gillar rytmer och dans och när de inte tänker på vad de gör så dansar de om det är musik på. Men det är street och break som är coolt - där är jag helt körd, sån´t kan jag inte lära dem!!!

Har kommit på en grej jag måste göra snart med - eller två.
1. Köpa lite sommarkläder kanske. Höstkatalogen kom igår - skapligt depprimerande!!
2. Köpa en riktig säng!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar