torsdag 16 juni 2011

Är i festfixar tagen och på krigsstigen!


Sista eleverna i Totebo skola - typ!

Jaha då satt jag uppe i natt igen och kom på att nu är det dags för klassfest (gymnasiet) - men jag orkar ingen fixa! Gjorde ett halvhjärtat försök att få igång charkarna som bor i Linköping ett helt gäng, tänkte de kunde fixa. Men det är ju dåligt med datum lediga nu här när det blir mycket jobb hela sommaren. Så enda chansen var Visfestivalslördagen - och då lämmnar man inte Västervik om man inte måste!

Jag gjorde alltså ett event på FB och bjöd hem alla till mig!

När jag vaknade undrade jag om jag drömt! Har jag ork och tid att va festfixare i den mest intensiva jobbperioden? Går ju inte att backa på detta nu, så självklart har jag det! När jag ändå håller på känns det som ett bra läge att ta högstadieklasserna med. Det är ju sommar trotts allt och då ska man ju ha kul. Eftersom jag ändå jobbar kan jag ju inte dra iväg nånstans. Men högstadieklasserna är ju tre stycken så mitt hem är förmodligen för litet om vi blir ett gäng. Vi får se - det löser sig säkert med lokal framöver. Datum är bra att ha också, men det har vi inte!


Skolavslutning, Nedläggning och benspark!
Skolavslutning i Totebo var kvällens event.
Mycket trevligt om inte om fanns - en väldigt rörig vecka på skolan tyvärr - men nu vänder vi blad.

Mina pöjkar!!


Det är egentligen tre pers på den här bilden, men jag törs
inte lägga ut de andra om de inte vill va med.
Fr. vä. Den gamla (jag) - pappan - den nya

Många undrar jag vet, så jag svarar:
Nej det känns inte ett dugg konstigt att han har tjej,
att träffa henne eller att barnen gillar henne!
Jag tycker det är skitbra!



Totebo har alltid kryllat av söta killar - 2011 är ju inget undantag!




Mr Cool



Emil gillas av småbarn -
och han gillar dem!



Best friends!



Han gillas även av stora tjejer och han gillar dem!
Han vara bara 7 år när han bar med sig blommor till skolan till
den här tjejen första gången! Han hade givetvis köpt
dem för egna pengar och de gillar varandra fortfarande!



En till cool kille! Har samma inställning som jag just nu
(fast jag till pojkvän då alltså)
- Va ska man ha tjej till? De bara gnäller!



Ungen fryser - jag tar chansen! Gooooos!




Tänk att de är så stora nu att det går att
kramas helt upprättstående!

Skolan lägger ner, nya lärare kommer till, nya klasskamrater och en ny skola (om de hinner bygga den färdigt alltså). De jobbar inte riktigt som min ena chef (tupp nr 1) Per Johansson - när det kommer till byggtider. Har vi sagt att skolan börjar ett visst datum ska huset vara klart då - ingen återvändo. Men så funkar det alltså inte i kommunen. Troligen blir det Totebo skola i alla fall i början då - så den lägger ner fast den lägger inte ner. Det här är inte alls förvirrande för barnen!

Man har haft lite kul och kastat om skoltiderna med - så min eventuella lösning för skolskjutsskiten, som jag gnuggat fram i geniknölarna blev helt fucked up kan man säga.

Jomenvisst nu kortar vi skolagen til 12.30 varje måndag för alla barn - kul för dem ju - funkar väldigt dåligt i min lösning.

Det blir en prövning att hitta ytterligare 1,5 timma tid att jobba in den veckan barnen är hos sin pappa - utöver de 9 jag redan hade! Och det återstår att se om det överhuvudtaget funkar med mitt jobb. Kul ju, precis vad jag behövde nu! Får ta ett snack med tupparna i morgon om detta.
Jag måste ha dragit på mig dålig karma - bäst att skärpa sig!

I morgon är en annan dag och i natt kanske lösningen kommer till mig - som genom ett mirakel!

Dagens lärdomar:
1. Tro inte att du löst nå´t bara för att du löst det!
2. Det är kul att planera på nätterna, då blir det man inte orkar på dan av. Klokt - troligen inte, Kul - mycket troligt!
3. Jag löste mitt dataproblem och nu har jag lärt mig vad jag ska göra om det händer igen - tack och lov!! - Men enligt 1:an ska jag inte tro att det är löst - utan börja skaffa backup!

I morgon är det fredag och student! Lillebror tar studenten (ja den här halvbrorn alltså), han heter Niklas och fyller år på samma dag som min storasyster Linda (hel). Även Emily (en av barnens helkusiner) tar studenten - så jag ska försöka ta lite av min dyrbara tid på dagen i morgon - springa dit med en blomma (som måste köpas först - shit), säga grattis och dra tillbaka till jobbet -snabbt som blixten. Jag  tänker positivt här och jag har en plan för hur jag ska komma runt perkerings och kortegeproblem - hoppas nu bara att karman har blivit lite bättre i morgon!
En liter jorgubbar & nån mozzarella senare är bloggen klar för idag.


Go kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar