måndag 6 juni 2011

Beach 2011 - den nakna sanningen och grannfejd på gång!

Ledig dag och fantastiskt väder - då MÅSTE man ju åka till stranden (om man vill kalla sig bra morsa alltså). Så när ropen skalla "Lysingsbadet hela dagen ", så sa jag givetvis: Självklart ska vi det!

Lite oförberedd - dvs stod inte halva natten och stekte pannkakor och bakade pizzabullar som annars en fiffig morsa skulle kunna göra dagen innan strandhäng - packade jag ner vattenflaskor, kex och riskakor och INGA pengar (det är ett smart drag kan jag säga). Sen när vi skulle åka ville ingen åka. Då blir jag LITE trött och efter 10 minuters finlir blev jag skitförbannad och la mig och Facebookade i stället. Då reagerar de och tycker det är konstigt att jag är sur. 

Till slut någon timma senare än planerat kom vi iväg i alla fall, på cykel - skönt men det är lite svårt att få med en brassestol och en 5 åring på cykeln samtidigt så jag lämnade 5 åringen hemma - eller brassestolen menar jag.

Jag var skitduktig och smorde (eller heter det smörjde - låter bättre men känns fel) in mig lite på de ställen jag brukar bränna mig, smorde in barnen noga. Eftersom jag aldrig bränner mig på ryggen smörjde jag alltså inte där!

3 timmar i solen kan dock göra susen på vilken hårdhudad rygg som helst och därför bränner det som satan och ser ut såhär nu.


Det är faktiskt rödare än det ser ut här,
lite fina linjer och konturer på axlarna
med  eftersom de var insmorda.
Efter ca en timma på playa del Lysingsbadet kom kidsen igång och började tycka att det var lite kul.






Efter ett bra tag kom lite kusiner också till stranden,
då blev det ännu roligare. Selma och Opa gillar strandlivet

Med kussarna kom också en boll och lite action! Selma vill också vara med såklart och apan!








Alla barnen badade i det relativt svinkalla vattnet.
Mamman badar inte när vattnet är under 20 grader!


Grannarna
Mina nya grannar ovanpå har en hund, den är säkert jättesnäll - men man kan för fan inte låta sin hund springa lös i lilla lekparken och pinka och skita på lilla gräsplätten där barnen leker!! Det är inte heller ok att låta hunden vara utstängd på balkongen 2 timmar i stekande sol när man själv åker iväg en sväng (en annan granne ringde polisen).

Är inte helt säker än på vem det är som bor här eftersom det springer 10 pers hela tiden. Det verkar som om det är barn i sällskapet i alla fall och det är ju jättebra - måste bara se till att han fattar att han inte kan ha hunden lös när han själv inte är ute ens. Här bor ett antal småbarn och lekparken är fan ingen hundtoa!! Undrar hur man gör det här på bästa sätt för att inte bli hatad det första som händer (han vet ju inte om att jag ogillar skarpt än)?

Jag har fått lära mig i helgen att Irländare ska man hålla sig undan (de är helvilda tydligen, i alla fall de som bor i Linköping), jag är ganska säker på att mannen ovanpå är Irländare (om det nu är rätt person som jag tror bor där). Men det är ju lite spännande att det händer lite i grannskapet - då får de andra något annat att tänka på än att jag sover i ett oisolerat uterum och inte verkar bry mig om att fasaden ruttnar :).

Go kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar