fredag 10 juni 2011

Så snurrig!!

Jahaja, nu kom visst mamma och hämtade grabbarna som skulle åka i morgon. Stenkollmorsan det är jag det!

Moa mår bra sedan kl 13, typ. Hon spydde två gånger sen tog det 10 minuter så piggna hon till. Sedan dess har hon ätit oavbrutet utan problem - skööönt. Det var bara nån snabbgrej alltså. Nu har Moa och jag hela helgen för oss själva, mysigt - men det blir alltid lite konstigt när det fattas någon eller några i gänget.

Gissar att det blir till att bränna lite skattepengar på stan i morgon i alla fall.

Vi hyrde lite filmer till kvällen. För första gången blev jag en riktigt riktigt dålig mamma och lät Moa hyra en sån här läskig Barbiefilm!!


Jag är inte suuuper feminist alltså, men det här idialet
känns inte helt ok att mata barnen med!

Idag har jag försökt lära mig lite mer hur min kamera fungerar (Nikon D3000) - jag har haft den i över ett år och kände att det var på tiden. Men jag blev inte så mycket klokare - en kurs vore nog på sin plats!

Har frossat i tårtmani på nätet idag med, kan surfa runt och titta på tårtbilder i timmar och drömma mig bort till min egen tårtverkstad (nån gång kasnke om 30 år eller så när jag gått ett 100 tal kurser, stelnat till i kroppen och inte har några små barn hemma - då kanske).

Förmodligen blir det en sockerblommor kurs i höst i alla fall - om allt klaffar som jag vill! Och en spanska kurs, ett mc kort, intensivkurs i salsa, dirty fox och bugg, kanske en tatoo och en resa och oj då!!! Jag har visst både blivit tidsoptimist och vunnit på lotto, kul! Kanske eventuellt tar det lite längre tid innan allt det där är genomfört, men jag är ju ung eller.......typ i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar