onsdag 29 juni 2011

Bakar, bloggar, dansar och planerar....

Det är ju en massa kalas o grejer på gång här snart och för varje dag som går blir det mer jobb och mindre funktioner för att planera fritiden i mitt huvud! Så jag tänkte passa på innan det är helt igenkorkat.

Kalas söndag med varm smörgåstårta och givetvis en marsipantårta.
Grabbarna har beställt (vi är ju bara typ 10 pers totalt så det blir bara en tårta) - Ludde ska ha ett Milanmärke och Emil vill ha Indiana Jones. Hur lätt som helst jue, hm.


I mitt hem kommer inga köpta tårtbottnar in
(bara om det är maräng, för det är jättesvårt att få bra).
Har ett eget recept som är superbra men lite meckigt!


Milanmärket är inga problems men Harrison Ford känns inte som nå´t jag slänger ihop på en kvart. Vi får se, Emil säger att det duger med piskan och hatten, så jag gissar att det får bli så. När jag tänker efter måste jag nog göra den dekoren i kväll här. Nu kör det ihop sig ju!

Kanske ska skita i att baka Tofveholtarna idag. Hinner kanske en annan dag! Det är "bra att ha till stranden mellis" Tofvehultare! Ja, det får bli en annan dag!

På onsdag är det Ludde som fyller år och då blir det ju lite fikakalas på kvällen. På nästa söndag har jag en tårtbeställning.

Nu måste jag börja med marsipandekoren då! Eller jag kanske ska äta nå´t idag också. Shit klockan är ju halvnio!!

Vet inte vad jag pyssla med på Willys idag - gick och drog i över en timma därinne. Tror det var för att jag hade musik i örona, då går jag och drömmer och smådansar lite och blir inte så effektiv som när det är tråkigt att handla. Dyrt blir det med - stoppar ner en massa jag redan har hemma för att jag tror det är slut.

Det är tydligt att det är dansfestival i morgon hörrni!! Massa Salsamänniskor på Willys! Det är enda gången det är Salsamänniskor i den här stan (ok det finns säkert 5-6 stycken här men jag känner inte de flesta av dem alltså)! Väldigt tråkigt kan jag tycka, men jag vet i tusan vad vi ska göra åt det. Mer latinos till Vika tack!! Inte för att jag absolut måste dansa med latinos (faassst det känns annorlunda för det mesta), men de måste va med för att få igång det här och för att lära oss de rätta movsen, attityden och kulturen! De har det i kroppen sen barnsben ju.

Shit nu bränner jag tårtbotten, vänta lite!
Puh den klara sig - glömde ju sätta igång timern såklart så nu kör jag på känsla!

Hur som helst - jag blir lite kocko när det är Sweden Dance - det är Sveriges absolut roligaste event att gå på och det var helt fantastiskt kul att jobba med! Jag blir kocko dels på att jag var med och byggde upp det (när det var på bästa stället - Gränsö), jag är lite eventskadad och kommer analysera och utvädera allt hela tiden - när jag inte är på dansgolvet. För det är andra anledningen till kockoskapet - det händer nå´t när jag dansar alltså! Jag bryr mig liksom aldrig om det som är runt omkring - bara gänget eller partnern jag dansar med (jo ibland är det ju ett gäng när vi är ett partysällskap ute och dansar) och sen är det bara att leva sig in i musiken - jag har ingen aning om hur det ser ut eller så och det skiter jag egentligen i - det är inte det som är grejen. Jag gör det lika gärna nykter som onykter eller egentligen hellre nykter, har lite bättre koll på fötterna då :). Sen är jag lycklig (hög) i flera dagar efteråt.

Det här med att analysera och utvärdera allt har nog iofs inte med mitt jobb att göra utan det är så jag är
-  och förmodligen är det därför jag har det jobb jag har!

Jag tänker åt helvete för mycket i de flesta situationer eller - efter de flesta situationer. Varför blev det så, varför skrev/sa jag sådär nu då, varför sa hon så, tycker han inte om mig nu - nä han tycker nog jag är helt störd, hon måste ju tro att jag är en bitch

- det här kan vara rätt jobbigt, man blir lätt väldigt självdestruktiv.
En saksom förvärrar det här är att killar/män i största allmänhet är skitdåliga på att svara på mail och sms inom rimlig tid (typ 1 timma iaf ha ha ha). Det gäller i alla situationer - jag messar, mailar och skickar meddelanden på FB väldigt mycket både i jobbet och privat och det är samma hela tiden!

Jag jobbar med att acceptera det - för det går ju inte att ändra ett helt folkslag liksom. Visst finns det tjejer som är skitsega på att svaara på sms med - jag känner 2 kanske :). Medan jag känner 2-3 killar/män som är snabba att svara - all the power to you!!

Jag har inte hittat nå´t sätt att stänga av flödet! Lobotomi känns lite drastiskt och då skulle det ju inte funka på jobbet heller.

Såhär blev tårtbotten i alla fall - skitbra!


Yes! Perfekt

Idag käkade Tessa och jag lunch på cafét på Gränsö. Wunderbart skulle jag säga! Härligt väder lagom med folk, komma ifrån personalrummet på jobbet lite (även om det bara är typ 50 meter).


Alltså jag glömde ta kort innan jag börja äta. Var så sjukt hungrig!
Så det blir en rätt äcklig bild, men den här burgaren är supergod!

Underbara rosor utanför cafét på Gränsö
Nu ska jag göra en müssli tror jag - gott till keso - och säkert till mozzarella med!

Det kommer säkerligen vara mycket danseufori här de närmaste dagarna så ni som inte fattar grejen och tycker det är töntigt behöver ju inte kika in förren på måndag igen. Min man sa alltid att dans är förspel och gillade inte riktigt när jag dansade med andra (det där är nå´t som går bland män tror jag och det kommer nog aldrig gå över) - men då var det verkligen bara dansen som var grejen.

Jag kan säga att det känns på nå´t sätt liiiite annorlunda nu - men det beror ju självklart på vem man dansar med, ibland finns det en extra dimension som inte funnits innan och den är rätt kul den med!

Hej hopp så var klockan halv tio - maaaaaat!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar