söndag 19 juni 2011

Hög på favouritdrogen och det här med grönt gräs på andra sidan!

Endorfiner
Min favodrog (och för övrigt enda drog) är endorfiner! För mig är dans den absolut bästa källan till endorfinöverdos, det har nog ingen missat! Jag poppade på hela vägen hem i bilen och sen när jag kom hem - på med spotify och så dansa loss.  Det bästa med endorfiner är att de inte har några biverkningar - lyckorus kan väl aldrig vara dåligt? Men jag känner att mitt hjärta behöver tända av lite nu.

Det finns trotts allt några bieffekter - ömma fötter och träningsvärk, det är det absolut värt!

Nu måste jag lyssna lite på ballader här i stället så jag varvar ner. Lillan kommer strax hem, grabbarna stannar i Totebo för fotbollskola några dagar - kommer bli skitkonstigt att de inte är här!!! Men Moa och jag får väl passa på att njuta av att vara själva lite!

GRÖNT GRÄS
Ni vet att man alltid säger att gräset är inte grönare på andra sidan och jag har alltid trott på det. Har aldrig längtat över på andra sidan heller utan haft bra gräs på hemmaplan helt enkelt!

Nu är det ju trotts allt så att jag öppnade grinden och gick ut på ängarna.....

Först stod jag bara där mitt på ängen och glodde - satte mig ner och tog en picknick bara - trivdes skitbra med det i några månader.

Sen fatta jag att man inte behövde sitta där stilla och titta på de andra ängsdjuren som sprang runt, hoppa, skutta och käka gräs.

Jag måste säga att ängen har djävligt grönt gräs och jag hoppas att det dröjer bra länge innan en hage uppenbarar sig och jag vill gå in igenom en grind och stänga den bakom mig. Tror i dagsläget att det dels skulle vara jättesvårt att ta klivet in i hagen och ännu svårare att stänga grinden ut till ängen!

Nån gång kanske det ändrar sig och jag kan se fördelarna med tryggheten och annat bra som finns i hagen - idag kan jag inte se dem! Singellivet äger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar