fredag 10 juni 2011

Nu igen!!



Mosan är sjuk. Stackarn har magknip och ont i huvudet, hoppas vi slipper spyor denna gång, men det hänger i luften!

Har haft minst en VAB dag i månaden hela året nu, det låter kanske inte så mycket men för dessa ungar är det väldigt mycket. Dessutom har de varit sjuka hos sin pappa med. Det har blivit dubbelt så mycket VAB dagar på de här 6 månaderna än vad vi brukar ha totalt på ett år. Vad är det för fel?? Jäkla vargavinter - jag skyller på den!

Men förkylningarna verkar vara över i alla fall, det är ju positivt!

Jag blir väldigt rastlös när jag är hemma med sjuka barn (oftast sover de ju massor) - man har dåligt samvete gentemot jobbet - där det finns en miljon grejer att göra och ingen som gör dem när jag inte är där. Tänker att jag kan nog jobba lite hemifrån i alla fall - och då får man dåligt samvete gentemot det stackars barnet som är sjukt och behöver min uppmärksamhet. Ett världsligt problem som egentligen är ett ingetproblem, men när vab dagarna duggar tätt blir det väldigt stressande.

Den stora och ENDA fördelen med att arbeta på industrigolv är att när man är hemma är det andra där som räddar upp och jobbet (och nu kom spyorna) blir gjort, linan stannar inte liksom.

Dagens position av Ludvig Gustavsson:

 
Det är ju inte riktigt såhär det är tänkt
- just därför vill Ludde sova så!

Det blir bara en spya, det blir bara en spya. Det här går över snabbt, det här går över snabbt. I morgon ska grabbarna med mormor och kusiner iväg på äventyr till Naturhistoriska och lite hotellmys - då kommer de att vara friska och krya. Alla andra kommer att klara sig friska ur detta denna gång!!!!

Lagen om attraktion - det blir som man  tänker, typ! Väldigt noga att välja sina tankar rätt här nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar