söndag 5 juni 2011

Vänner, party, barnfotboll och straffsparkstävling - Kristiflygare!










Ljunkan i mitt hjärta. 3 år på Livsmedel bageri/konditori har satt fina
spår i mitt hjärta! Ganska ful skylt på en fin skola tycker jag!

Industrispionage och fönstergluttare

Den här maskinen i bageriet känner jag inte igen - den ser lite spaceig
ut, nån som vet vad den gör?
En tur ner till Bosses glassbar, sitta på en stentrappa i solen och babbla några timmar med
Unna - blev det först och sen tacomiddag med rosé och ännu mera prat i några
timmar! Jag gillar att prata lika mycket som jag gillar att skriva och som tur är är mina vänner likadana!
Hur kommer det sig att när tjejer pratar med varandra tar orden aldrig aldrig slut?

En sånhär sov jag på hos Unna - det gick faktiskt helt ok,
sov som en stock - märkligt nog!

 
Så på lördagen bar det iväg till Jenny (3 minuter i bilen). 4 år sen vi sågs sist och det tar
bara några sekunder så är man på banan igen!

Någon timmas babbel, sen en sväng på stan (mer babbel) hem och någon timma i solen innan mat och förfest.
Skönt, ostressat och underbart!

Jennie och Sonny (Jennys jobbarkompis).  


Dumt att ha massa skit i tänderna när kameran ska fram!

Jorå


Redo för dancing all night long, på Harrys såklart! Jenny, Unna and I.
Tripp trapp trull skulle man också kunna säga!


Hade nya fina skor - nu bättre begagnade skitiga skor med glas i sulorna.
Men de var skitbra att dansa i, så det får man väl ta!

Direkt från Linköping brände vi iväg till Tuna. Ja, barnen var ju inte med på fest i Linköping utan höll till i Åtvidaberg under helgen, så jag plockade upp dem i farten i Kisa (det var jäkligt brådis så att Ludvig skulle komma i tid till fotbollen!!)


Hela gänget, båda lagen. Hjorted/Totebo och IKF Tuna.

Ludvig har nr 6 som pappa givetvis!
Skitnöjd och superladdad

Trogna supportrar!
Alltid på plats när Tuna spelar, oavsett vilket lag det är.

Matchen igång.
Kolla Alfreds frilla (lillkillen till höger). Supercool, nästan lite farlig!

Ludvig brås på pappan helt klart. Mamman har inga som helst fotbollstalanger,
 det vet alla som någonsin sett mig hantera en fotboll.


Grabbarna på ljugarbänken. Elias och Emil som helst inte
spelar fotboll mer än när de verkligen känner för det.




Mosan och mamsen


Moa tar makten över kameran

Matchen slut

En väldigt nöjd Ludvig - 2 vunna matcher och Ludde gjorde 5 mål (enligt egen utsago).
Detta betyder en fin söndagkväll - vinnarskallen i huset är glad!


Syskonkärlek när den är som bäst!


Sporty Spice - Therese i final i straffsparkstävlingen!
Topp tre blev resultatet, ni ser ju varför!

Owätt nöjd efter ett snyggt mål på A-lagtes målvakt.
Therese spelar inte fotboll längre, men hon är liksom bra på allt hon ger sig på.

Här har vi vinnaren! Mange, bra klipp och snygga mål!

Målvakt Micke in action.


Härlig helg i Linköping och kul eftermiddag i Tuna. Jag är skitstolt över Ludde såklart (fast jag är lika stolt över de andra två som snällt tittar på fast de helst av allt vill åka hem) och för att jag dessutom hunnit/orkat packa upp min feta resväska (den brukar bli ståendes i nån vecka när jag varit iväg nån stans).

Nu avslutar vi söndagkvällen med lite skönt soffhäng jag och kidsen. En godisskål på bordet och Trolltyg i Tomteskogen i dvdn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar